يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۳۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
جمال شورجه در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ عنوان نمود:
نادر افرادی هستند که دغدغه های فرهنگی، انقلاب و دینی دارند و در فیلمسازی وارد این حوزه ها می شوند و ما وظیفه داریم که از این جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سینما حمایت کنیم و این جبهه معدود را تقویت نمائیم. / بنده فکر می کنم که تبلیغات مناسبی برای فیلم قلاده های طلا صورت نگرفته است و یا اینکه مثل سال گذشته در کورس رقابت با فیلمی قرار نگرفته است. از طرف دیگر خیلی هم از طریق رسانه ها و خصوصاً رسانه های مرتبط با جریان و جهت گیری های انقلاب روی این فیلم مانور داده نمی شود.
سرویس نقد رسانه پایگاه 598 - محمد حسن رضائی/ پس از فتنه 88 تلاش هایی در جهت ساخت فیلمی سینمایی با موضوع انتخابات دهم و حوادث پس از آن صورت گرفت که از جمله می توان به خیابان های آرام كمال تبریزی و گزارش یك جشن حاتمی كیا كه فضا را به نفع جریان فتنه تعریف می كردند و همچنین پایان نامه و اخراجی های 3 که سعی داشتند فضایی را به نفع جرایان انقلابی ایجاد كنند نام برد.

در این بین ساخته ابولقاسم طالبی کارگردان خوش فکر و انقلابی سینمای کشور که پس از گذراندن حواشی بسیار خود، هم اکنون در حال اکران در سینماهای کشور می باشد از ویژگی هایی بسیاری در فیلم نامه و داستان و همچنین خوش ساخت بودن و ... برخوردار است.

اکران این فیلم که با استقبال فراوان مردم و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی روبه رو شده سبب خشم ضد انقلاب و بدخواهان نظام گردیده است که به همین منظور برای تبیین جایگاه فیلم های انقلابی و آثار سیاسی سینما در مصاحبه ای با جمال شورجه
تهیه کننده و کارگردان سینما به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه می آید:



اخباری مبنی بر استقبال از فیلم سینمایی قلاده های طلا منتشر شده است، به نظر شما علت استقبال از این دسته فیلم ها چیست؟

البته باید منتظر پایان اکران این فیلم بود و بعد از آن در این رابطه صحبت کرد. سال گذشته در ایام عید دو فیلم اخراجی ها و جدائی نادر از سیمین اکران شد و به دلایل مختلفی استقبال خوبی از این فیلم ها شد. در مورد قلاده های طلا هم گمانه ها بر فروش خوب این فیلم است اما باید بگذاریم تا آخر تعطیلات چگونه فروش خواهد کرد.

بنده فکر می کنم که تبلیغات مناسبی برای این فیلم صورت نگرفته است و یا اینکه مثل سال گذشته در کورس رقابت با فیلمی قرار نگرفته است. از طرف دیگر خیلی هم از طریق رسانه ها و خصوصاً رسانه های مرتبط با جریان و جهت گیری های انقلاب روی این فیلم مانور داده نمی شود. پس به همین دلیل ممکن این فیلم نسبت به میزان دو فیلم نوروز سال گذشته فروش نداشته باشد.

علی رغم این، اینطور که اخبار و حواشی این فیلم را شنیده ام متوجه شده ام که آن دسته از مردم که امکان ارتباط با آقای ابوالقاسم طالبی را دارند، با ایشان ارتباط گرفته و مجموعه برآیند را خوب ارزیابی کرده اند.

اما به نظر می رسد که رسانه های مجازی و سایت های خبری و رسانه های تصویری با پوشش لازم این فیلم، در موفقیت فروش قلاده های طلا می توانند کمک نمایند. صدا و سیما هم تبلیغات نسبتاً خوبی برای این فیلم نموده است ولی در حال حاضر مانور لازم بر این فیلم انجام نگرفته است.

قلاده های طلا در مقایسه با اخراجی ها و جدائی نادر از سیمین اینگونه بود که اکثر موافقین و مخالفین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این دو فیلم را در کورس رقابت فروش دیدند. اما این رقابت برای قلاده های طلا شکل نگرفته است و به همین دلیل امکان دارد که این فیلم نتواند از موج گسترده مخاطبین برخوردار شود.

البته بنده هم امیدوارم و هم دعا می کنم که استقبال فراگیر از این فیلم انجام بگیرد که این موضوع حتماً باعث تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خواهد شد.

به نظر شما عدم استقبال عمده ی فیلمسازان از ساخت فیلم های چون، سی و سه روز، شکارچی شنبه و قلاده های طلا با توجه به استقبال مردم و نخبگان از این موضوعات، چیست؟

دغدغه فیلمساز است که منظومه فکری او را شکل خواهد داد و دغدغه واقعی اکثر فیلمسازان ما این نیست، نادر افرادی هستند که دراین حوزه ها وارد می شوند. دغدغه اکثر فیلمسازان ما گیشه می باشد و نگاه تجاری و اقتصادی به سینما دارند تا دغدغه های فرهنگی.

متاسفانه بخشی از سینماگران با دغدغه های غربی فیلم می سازند و قرابتی با انقلاب و ارزش های اسلامی ندارند و بخش عمده ای از سینماگران ما دغدغه فکری دارند و شاید در کارهایشان مسائل انقلاب و ارزشها را یک پوشش جزئی هم می دهند. اما مطلب را که می بینید، بیشترین دغدغه ها در سینما تجاری است تا فرهنگی.

نادر افرادی هستند که دغدغه های فرهنگی، انقلاب و دینی دارند و در فیلمسازی وارد این حوزه ها می شوند و ما وظیفه داریم که از این جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سینما حمایت کنیم و این جبهه معدود را تقویت نمائیم. کلیه نهاد ها و جریان هایی که احساس واقعی به ارزش ها و آرمان های امام و انقلاب دارند، این جبهه معدود و قلیل را حمایت کنند، تا این جبهه بتواند رشد پیدا کند و با تقویت این جبهه است که می توان جریان جدیدی در سینما ایجاد شود و جوانان مستعد و علاقه مند به این حوزه با مشاهده این حمایت ها، جذب جبهه انقلاب اسلامی در سینما شوند.

همانطور که در این شش سال اخیر می بینیم که جبهه معاند انقلاب از بیرون با برنامه ریزی در تقویت جریان و نهله فکری روشنفکری غرب زده در سینمای ما، سینمایی به نام سینمای جشنواره ای درست کردند. با حمایت هایی که از این سینما داشتند و پخش فیلم هایشان در اقصی نقاط دنیا موجب شد تا جبهه ای برای خودشان تشکیل دهند. سرآمد اینها هم فیلم جدائی نادر از سیمین است که تا اسکار هم پیش می رود.

از فلیمسازان جبهه انقلاب اسلامی هم همینطور باید حمایت شود و آرام آرام این جبهه متاسفانه کوچک، رشد پیدا کند تا بتواند جریان سازی و ایجاد موج در نسل جوان نماید.

به نظر شما موضوعاتی چون فتنه 88 و یا دیگر چالش های ایجاد شده برای انقلاب مثل ساخت فیلم هایی نظیر قلاده های طلا در سینما جایگاهی دارد؟

موضوعاتی بسیاری در این حوزه وجود دارد که بر زمین مانده، از دفاع مقدس گرفته تا فتنه های بعد از انقلاب و فتنه 88، موضوعات تحریم اقتصادی و فتنه های بین المللی و فتنه انگیزی های آمریکا و انگلیس و صهیونیسم علیه انقلاب اسلامی، هنوز پرداخته نشده است.

در این میان تعداد قلیلی از فیلمسازان هستند که در این موضوعات کار می کنند که به نظرم می رسد قطعاً همینطور است و این موضوعات در مقیاس ملی و بین المللی و جهان اسلام ، موضوعات کاری است که برعهده تمام فیلمسازان کشور است که کوچکترین اعتقادی به انقلاب، اسلام و کرامت انسانی دارند.

من فکر می کنم که اگر هر کدام از کارگردانان حرفه ای کشور ما بدون در نظر داشتن این موضوعات کار کنند در حق کشور و مردم و باورهای خود جفا کرده اند. این دوستان با باید یک مقدار مسئولانه تر به این موضوعات و حرفه خود نگاه کنند. خصوصاً که این حرفه، حرفه ی مسئولیت زائی است. بالاخره روزی فرا خواهد رسید که از همه ما سوال شود که این امکان و ظرفیت را دادیم که بتوانیم چنین تریبونی داشته باشیم، ما چه کردیم برای مظلومین عالم و مظلومیت در جهان؟

همین الان از آقای اصغر فرهادی به عنوان یک فیلمساز جهانی سوال می کنم؛ آیا الان جای آن نیست که ایشان در رابطه با مظلومیت در جهان فیلم بسازد؟ ظلم و جوری که بر نه تنها مسلمانان، بلکه دیگر مردم دنیا در اروپا و یا حتی در آمریکا می رود، فیلم بسازد؟ فکر می کنم این موضوعات دست مایه یک فیلمساز جهانی باید باشد تا موضوعات کوچکی که در کوچه و پس کوچه ها باید یافت.

به هر حال همه ما سینماگران مسئول هستیم.

شما فیلم سیاسی معطوف به مسائل داخلی می سازید؟

قطعاً اگر فیلمنامه خوبی به دستم برسد، همانطور که قبلا فیلمهای سیاسی مثل باشگاه سری و یا لبه تیغ کار کردم، دوباره از این دسته فیلم ها خواهم ساخت. یکی از تم ها و سوژه های مورد علاقه من این دسته از فیلم ها می باشد که البته تنها معطوف به حوزه داخلی نیست و واکاوی برنامه ریزی های بین المللی برای فتنه های داخلی را در بر دارد.

مثل فیلم قلاده های طلا که ما در این فیلم می بینیم که فتنه 88 ریشه بیرونی داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۸
۱۴
بايد قبل از هر چيز فيلمي راحع به عقده اي هاي سينماي ايران ساخته بشه . بيچاره فرهادي كه دچار اين سينما با اين همه عقده شده.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۳ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۱
بیچاره فرهادی، وی وی وی وی. طفلکی، بیچاره، چکار کنه با این همه عقده.

نسوزی با این همه دلسوزی. نیست کم تحویلش میگیرین و این چرخ و فلک می چرخونینش.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۴
۶
ایشان بلد نیست !!!! شما که توانائی این کار را دارید !!! بسم الله !!!!!
پاسخ
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۴ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۲۱
۹
چرا از ورزشکارها یاد نمی گیرد که نباید از دست دشمن هدیه نگیرد فرهادی با این کارش کشور فروشی کرده مردم فروشی کرده وانقلاب را زیر سوال برده این از نفهمی فرهادی است چرا فیلمی بر علیه امریکا ویا زدن هواپیمای مسافر بری ایران که در خلیج فارس توسط ناو امریکا زده شد نمی سازد
پاسخ
ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
ایول
حرف دل زدی برادر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۷ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۱
۰
۴
مصاحبه خوبی بود ول تیتر بد!
پاسخ
حزب الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۱
۸
۳
به دستور امام جمعه کرمانشاه اکران فیلم خصوصی در کرمانشاه نیز متوقف شد
پاسخ
ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
خیلی مَرده
دمش گرم
پژوهشگر انقلاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۳ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۱
۰
۳
پژوهشگر انقلاب
http://jomhourieslami.blogfa.com/post/13
تصاویر حسین الله کرم دوران دفاع مقدس
پاسخ
هنر دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۱
۸
۶
اگر 10 کارگزدان همانند شورجه و طالبی داشتیم به خدا تا به حال توانسته بودیم بخش عظیمی از پیام انقلاب را به گوش جهانیان برسانیم.
با تشکر از جمال شورجه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
۶
۳
همین آقایان کارشناس!وسینماگران دلسوز چقدازاین فرهادی تعریف وتمجید کردن!صداوسیما که کولاک کرد!کارگردان قلاده های طلا واقعا باید از صدا وسیما تشکرجانانه کنه
پاسخ
اکبر فرهادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۴ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۱
۱
۵
نگران نباشید من میگم واسه شما هم بسازه
پاسخ
مهرنوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۵ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۱
۱
۷
قلاده هاي طلا فقط به خاطر تيزرهاي غلط اندازش خوب ميفروشه... دليل اين همه حسادت به كار فرهادي رو نمي فهمم
پاسخ
arman
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
و البته پایین کشیدن فیلم های دیگه
به زور نهادهای ...
جدیدترین اخبار پربازدید ها