يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۵۷۴
زمان انتشار: ۱۹:۰۰     ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام سیدمحمود هاشمی مجد بنیانگذار و تولیت مدرسه باقر‌العلوم (ع) تهران پس تحمل یک دوره بیماری قلبی درگذشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سیدمحمود هاشمی مجد بنیانگذار و تولیت مدرسه باقر‌العلوم (ع) تهران پس تحمل یک دوره بیماری قلبی درگذشت.

طبق اعلام حوزه علمیه باقر‌العلوم (ع) وی به بیماری کرونا نبوده و در اثر عارضه قلبی حدود یک ماه در بیمارستان مدائن تهران بستری بود و بر اثر همین بیماری دارفانی را وداع گفت.

حجت‌الاسلام هاشمی‌مجد درگذشت

حجت‌الاسلام باقری مجد متولد ۱۳۱۸ تهران بود. وی مقدمات را نزد پدرش آیت‌الله حاج سید علی‌محمد مجد در تهران فرا گرفت و در سن دوازده سالگی جهت ادامه تحصیل راهی قم شد. سال ۱۳۴۱ به تهران بازگشت و مبارزات سیاسی خود را در رکاب امام در تهران و قم آغاز کرد.

پس از پیروزی انقلاب و از سال 58 حوزه علمیه باقر‌العلوم (ع) را در تهران تأسیس کرد و از سال ۵۹ به تدریس در دانشگاه‌های شهید بهشتی و امیرکبیر و امام علی پرداخت و حدود ۱۲ سال از بدو تأسیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در این نهاد فعالیت می‌کرد.

این عالم ربانی امروز و در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

بنا به وصیت ایشان فعلاً هیچگونه مراسمی برگزار نمی‌شود و پس از رفع ویروس کرونا بزرگداشت آن مرحوم برگزار و جزئیات مراسم اعلام می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها