أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۸۶۹۲
زمان انتشار: ۱۶:۵۲     ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه رعایت مسئولیت اجتماعی از سوی مردم، راه شکست زنجیره شیوع کرونا در کشور است، گفت: مردم باید بپذیرند این بار مرگ فقط برای همسایه نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه رعایت مسئولیت اجتماعی از سوی مردم، راه شکست زنجیره شیوع کرونا در کشور است، گفت: مردم باید بپذیرند این بار مرگ فقط برای همسایه نیست.

سیدحسن موسوی چلک با بیان اینکه وقتی بحرانی در جامعه‌ای شکل می‌گیرد، بر حسب نوع بحران گستره درگیری مردم نیز متفاوت است، افزود: در بحران زلزله یا سیل عموما مردمی که به طور مستقیم درگیر هستند، تاثیر پذیری و درگیری بیشتری با بحران دارند، اما در خصوص بحران کرونا به عنوان یک موضوع بهداشتی با عوارض اجتماعی، اقتصادی و ... این موضوع گسترده‌تر است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به راه انتقال این بیماری محوری‌ترین نقش بر عهده مردم است. حتی اگر مردم در هر کجای جهان نقدی به دولت و مسئولین داشته باشند- که ایران هم از این مساله مستثنی نیست- در بحران‌های بهداشتی که به مردم سرایت می کند، طبیعتا مردم نقش محوری در پیشگیری و کنترل آن بحران خواهند داشت.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با تاکید بر اینکه در موضوع کرونا دو مولفه بهداشت فردی و بهداشت محیط بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: بهداشت فردی عمدتا متکی به رفتارهای فردی است و بهداشت عمومی هم بین فرد و جامعه تاثیر متقابل دارد.

موسوی چلک ادامه داد: تقاضای ما از مردم به عنوان مددکاران اجتماعی این است که همه مردم فارغ از نقد و مشکلات و نگرانی‌هایی که دارند، برای قطع چرخه انتقال بپذیرند این بار مرگ فقط برای همسایه نیست. اینطور نیست که کسی فکر کند از ابتلا به این بیماری مصون است. هزینه‌هایی که کشور در حال پرداخت آن است بسیار زیاد است و عوارض اجتماعی و روانی این مشکل تازه در آینده نمود پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل مردم باید در منازل خود بمانند و برای سلامت خود و اطرافیانشان نهایت مسئولیت پذیری را نشان دهند و گرنه باید هزینه‌های انسانی و مالی زیادی برای این موضوع پرداخت شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها