يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۷۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای قرنطینه چینی در ایران و کشورهای دیگر امکان پذیر نبود، گفت: عده‌ای فشار می‌آوردند که دولت مدل چینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا کند اما ما این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نکردیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران صبح امروز در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: مردم امروز سلامت و صحت خود و خانواده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزیدند و رفتن به طبیعت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به فرصت مناسب موکول کردند.

وی با بیان اینکه باز هم باید از مردم سپاسگزاری کنیم، گفت: مردم هم قبل و بعد از سال جدید همه دستورالعمل‌های بهداشتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مراعات کردند و امروز طبق آمار این ویروس خطرناک در همه استان‌های کشور سیر نزولی دارد که این به دلیل زحمات پزشکان، مردم و متخصصان بوده است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: اولین جلسه‌ای که به ریاست خود بنده برگزار شد در ششم اسفندماه بود و در همان جلسه تصمیم گرفتیم که طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهیم و از مردم دعوت کردیم به سفرهای نوروزی نروند.

روحانی افزود: در همین راستا به استانداران اعلام کردیم که به مردم اعلام کنند قادر به در اختیار گذاشتن امکانات همچون سال‌های گذشته نیستند و بسیاری از مراکز تفریحی و گردشگری، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل اعلام شد و مردم نیز دعوت مسؤولان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خوبی اجابت کردند.

*جزئیات کاهش آمار سفرها در نوروز 99

وی ادامه داد: وزیر راه اعلام کرده که مسافرت مردم با قطار 94 درصد، اتوبوس 75 درصد و هواپیما 70 درصد کاهش یافته است. بنابراین اساس به طور کلی در روزهای اول فروردین هم مسافرت‌ها کاهش پیدا کرد.

رئیس‌ جمهور گفت: بعد از آن تصمیم گیری شد که برای اماکن مقدسه نیز تصمیماتی گرفته شود. تصمیم بر تعطیلی باشد و با اینکه کار بسیار سختی برای همه ما بود اما برای صحت و سلامت مردم این تصمیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفتیم؛ چراکه دیدیم باید سخت گیری‌های بیشتری اتخاذ شود و کمیته‌های انتظامی موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد بررسی قرار دادند و همان روز تصمیمات اتخاذ و علام شد و مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا کردیم که البته شرایط سخت‌تری در آن لحاظ شد که مردم هم همراهی کردند.

**فاصله گذاری اجتماعی در مرحله دوم 30 درصد از مسافرت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش داد

وی با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی در مرحله دوم 30 درصد از مسافرت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش داد، افزود: از نظر پزشکان و متخصصان طرح فاصله گذاری اجتماعی ضروری و مفید بوده است.

روحانی به برخورد و مقابله کشورهای مختلف با ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف شیوه‌های مختلفی اتخاذ کردند و ما نیز از تجربه همه کشورها استفاده کردیم ولی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اسیر مسیر و راه آنها نکردیم.

** اجرای قرنطینه چینی در ایران و کشورهای دیگر امکان پذیر نبود

رئیس جمهور ادامه داد: از روز اولی که این ویروس شروع شد برخی ها می‌گفتند قرنطینه چینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا کنید. بگذارید اول من قرنطینه چینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شما توضیح بدهم. قرنطینه چینی یعنی دستور بدهیم تمام مغازه‌ها، خودروها متوقف و از درب خانه‌ها قفل زده و به هیچ کس حق خروج و ورود ندهیم و غذای هر خانوار نیز 24 ساعته به داخل خانه‌ها پرت کنیم که این مدل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هیچ کس در دولت نپسندید و اجرا نکرد. چراکه نمی شد هم اجرا شد چون این مدل مخصوص خودشان بود. در ایران و کشورهای دیگر این کار امکان پذیر نبود. عده‌ای فشار می‌آوردند که دولت مدل چینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا کند اما ما این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نکردیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها