أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۸۸۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه انجام تست کرونا در پایتخت الزامی نیست، گفت: خانه‌های سلامت کیت تشخیص کرونا ندارند و مردم برای این موضوع مراجعه نکنند.

به گزارش پایگاه 598، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره خبر الزامی شدن تست کرونا در تهران و انجام آن در خانه‌های سلامت، اظهار داشت: مراجعه شهروندان به خانه‌های سلامت جهت دریافت خدمات مربوط به تست کرونا، لازم نیست چرا که اصلا خانه‌های سلامت دارای کیت تشخیصی کرونا نیستند.

وی افزود: تنها زمانی که افرادی در غربالگری‌ها مشکوک به کرونا باشند تست برای آنها در مراکز مربوطه انجام می‌گیرد همچنین این اقدام در پایتخت برای برخی از ادارات،‌کارخانجات و واحدهای صنفی انجام شده است و ادامه می‌یابد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه انجام تست کرونا اجباری نیست، گفت: تست اجباری امکان پذیر نیست و لزومی هم به اجرای اجباری آن وجود ندارد.

خداکرمی بیان داشت: ما اعلام کرده‌ایم استفاده از ماسک اجباری شود که حداقل از انتقال ویروس از طریق تردد ناقلان بدون علامت جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: کیت تشخیص کرونا نه در تهران در دسترس است و اگر وجود داشته باشد به اندازه جمعیت کفایت می‌کند. در هیچ جای دنیا ضرورتی به انجام تست برای همه افراد وجود ندارد و تنها افرادی که مشکوک به ابتلا هستند، یا در ارتباط با افراد مبتلا بوده‌اند این موضوع انجام می‌گیرد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: کسانی که علامت ابتلا به کرونا دارند و یا مشکوک به ابتلا هستند، تست اولیه CPR برایشان انجام می‌شود و اگر در این تست نشانی از ابتلا وجود داشت تست‌های اختصاصی و انجام سی‌تی‌اسکن صورت می‌گیرد. 

خداکرمی افزود: وزارت بهداشت از طریق تماس تلفنی با شهروندان تهرانی که پیش از این در سامانه سیب، ثبت نام کرده و یا اخیرا این اقدام را انجام داده غربالگری‌هایی مدنظر قرار داد که البته پوشش غربالگری در پایتخت اندک بوده است و نمی‌توان به این غربالگری چندان اکتفا کرد. 

وی تصریح کرد: شهروندان باید هوشیار باشند و در صورت مشاهده علائم ابتلا به کرونا و یا در تماس بودن با افراد مبتلا به مراکز درمانی مراجعه کنند تا اقدامات مورد نیاز و یا انجام تست برای آنها صورت گیرد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها