يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۸۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان هم‌چنان روند افزایشی خود را طی می‌کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری ایسنا: آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان هم‌چنان روند افزایشی خود را طی می‌کند.

کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۰۹ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۲۳۵ نفر است که ۷۴ هزار و ۷۶۷ نفر از آن‌ها جان باخته و ۲۸۶ هزار و ۲۳۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۳۶۷ هزار و ۶۲۹ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۹۴۱ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. ۱۹ هزار و ۸۱۰ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۳۶ هزار و ۶۷۵ مورد ابتلا با پشت سر گذاشتن ایتالیا در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۳ هزار و ۳۴۱ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۴۰ هزار و ۴۳۷ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۳۲ هزار و ۵۴۷ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۶ هزار و ۵۲۳ نفر جان خود را از دست داده و ۲۲ هزار و ۸۳۷ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

در آلمان نیز شمار مبتلایان ۱۰۳ هزار و ۳۷۵ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۸۱۰ نفر جان باخته و ۳۶ هزار و ۸۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

فرانسه نیز دیگر کشور اروپایی است که شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در آن بالا بوده است. این کشور با ثبت ۹۸ هزار و ۱۰ مورد ابتلا در رتبه پنجم فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. از این میان تاکنون ۸۹۱۱ نفر جان باخته و ۱۷ هزار و ۲۵۰ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۱ هزار و ۷۴۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹را گزارش کرده که مورد جدید فوتی گزارش نشده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور همان ۳۳۳۱ نفر باقی مانده است همچنین تعداد بهبودیافتگان به ۷۷ هزار و ۱۶۷ نفر رسیده است.

همچنین در ایران تاکنون ابتلای ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر تایید شده است که از این میان ۳۷۳۹ نفر جان خود را از دست داده و ۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در انگلیس نیز ۵۱ هزار و ۶۰۸ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۵۳۷۳ نفر از آن‌ها جان باخته و ۱۳۵ نفر بهبود یافته‌اند.

ترکیه هم تاکنون ابتلای ۳۲ هزار و ۲۱۷ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۶۴۹ نفر جان باخته و ۱۳۲۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

هم‌چنین سوئیس با ۲۱ هزار و ۶۵۷ مبتلا و ۷۶۵ قربانی، بلژیک با ۲۰ هزار و ۸۱۴ مبتلا و ۱۶۳۲ قربانی و هلند با ۱۸ هزار و ۸۰۳ مبتلا و ۱۸۶۷ قربانی از کشورهای اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، کانادا با ۱۶ هزار و ۶۶۷ مبتلا و ۳۲۳ قربانی، اتریش با ۱۲ هزار و ۲۹۷ مبتلا و ۲۲۰ قربانی، برزیل با ۱۲ هزار و ۲۳۲ مبتلا و ۵۶۶ قربانی، پرتغال با ۱۱ هزار و ۷۳۰ مبتلا و ۳۱۱ قربانی، کره جنوبی با ۱۰ هزار و ۳۳۱ مبتلا و ۱۹۲ قربانی و سرزمین‌های اشغالی با ۸۹۰۴ مبتلا و ۵۷ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها