أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۹۱۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سیل همدلی، غرور کرونا را شکست؛
فاز نخست سراسری رزمایش «کمک مومنانه» از ۲۳ فروردین با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) کلید خورد. مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود و پس از آن، مراحل بعدی آغاز می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفت، رزمایشی با عنوان «کمک مومنانه» در حال برگزاری است.

فاز نخست سراسری «کمک مومنانه» از روز شنبه (۲۳ فروردین) با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) کلید خورد و مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود و پس از آن، مراحل بعدی ادامه خواهد شد.

به گفته رییس سازمان بسیج مستضعفین، این نهاد به‌عنوان تشکیلات مردمی گسترده که در سراسر کشور پایگاه دارد، با محوریت ۵۴ هزار پایگاه در کل کشور، رزمایش سراسری «کمک مومنانه» را برگزار می‌کند.

نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید

سردار غلامرضا سلیمانی درباره این رزمایش می‌گوید: این رزمایش پیوست‌های متنوعی دارد و در این طرح از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعت استفاده خواهد شد، همچنین از همکاری سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود. نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.(جزییات بیشتر اینجا)

 

 

براساس گزارش خبرنگاران فارس در تمام شهرها و شهرستان‌های ایران، هر روز جلساتی به منظور هماهنگی بین دستگاه‌های مجری برگزار می‌شود تا رزمایش کمک مومنانه به بهترین شکل ممکن برگزار شود. مردم ایران نیز که تا به امروز به صورت خودجوش کمک‌های خود را به دست نیازمندان می‌رساندند، این روزها هر چند که هنوز در مسیر اقدامات خیرخوانه خود گام برمی‌دارند اما  بی‌صبرانه منتظرند تا با آنچه در توان دارند در رزمایش کمک مومنانه مشارکت کنند و کمک‌هایشان به دست نیارمندان واقعی برسد.

توزیع ۴۳ هزار بسته معیشتی در آذربایجان‌شرقی
در آذربایجان شرقی، تاکنون ۴۳ هزار و ۹۶۵ بسته معیشتی در کل استان جمع آوری و توزیع شده است که بیشترین آن مربوط به شهر تبریز است.

به گفته فرمانده سپاه عاشورا، ۵ هزار بسته معیشتی در آغاز شیوع بیماری توزیع شده بود و تاکنون ۴۳ هزار و ۹۶۵ بسته معیشتی در کل استان جمع آوری و توزیع شده است که بیشترین آن مربوط به شهر تبریز است.

 

سردار عابدین خرم در باره رزمایش مومنانه گفت: اوج این کمک‌های مومنانه مردم در نیمه شعبان بود که بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب بسیجیان استان ۱۲هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع کردند.

وی با اشاره به شناسایی افراد نیازمند در سطح محلات کم برخوردار گفت: کمک‌های هدفمند نقدی و غیرنقدی توسط سپاه و بسیج مردمی در اقصی نقاط استان در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: رزمایش انفاق با پوشش افراد بستری در بیمارستان، ترخیص شده از مراکز درمانی، افراد قرنطینه شده در منزل و خانواده‌های که عضوی از آنها از دنیا رفته است، باید دنبال شود.(جزییات بیشتر اینجا)

 

ائمه جمعه فرماندهان رزمایش کمک مومنانه
نخستین همایش ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی نیز با محوریت رزمایش کمک مومنانه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. در این همایش ائمه جمعه سراسر استان  با بیان گزارشی

قرارگاه‌های رزمایش مواسات در شهرستان ها تشکیل می‌شود و فرماندهی این  قرارگاه‌ها با ائمه جمعه است

از عملکرد دفاتر ائمه جمعه در دست گیری از نیازمندان و توزیع بسته‌های کمک معیشتی، نکته نظرات خود پیرامون اجرای هر چه بهتر رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه را بیان کردند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه فرمایش رهبر انقلاب ایجاب می‌کند ائمه جمعه سراسر استان پرچمدار رزمایش مواسات باشند، گفت: قرارگاه‌های رزمایش مواسات در شهرستان ها تشکیل شود و فرماندهی این  قرارگاه‌ها باید با ائمه جمعه باشد.

وی با بیان اینکه محورهای فعالیت و رزمایش مواسات با محوریت مساجد باشد، گفت: خیران نیک اندیش شهرها هم در این رزمایش نقش آفرین باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: شیوه نامه اجرایی رزمایش مواسات، همدلی، کمک مومنانه امروز به ائمه جمعه شهرهای استان ابلاغ می‌شود.(جزییات بیشتر اینجا)

 

تامین 5 هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه در زرندیه
به گزارش خبرنگار فارس در اراک، فرمانده سپاه شهرستان زرندیه از پیش بینی تامین 5 هزار بسته معیشتی در قالب طرح کمک مومنانه برای نیازمندان این شهرستان خبر داد و با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بسیجیان شهرستان در زمینه مقابله با کرونا اظهار کرد: سپاه شهرستان زرندیه از روزهای ابتدایی شیوع بیماری، نیازمندی‌های شهرستان را با توجه به درخواست شبکه بهداشت شناسایی و اقدامات لازم را برای تامین آن انجام داد.

 حسین روح‌افزا ادامه داد: با فرمان رهبری نسبت به اجرای رزمایش کمک مومنانه، در شهرستان نیز اقدامات لازم انجام و تاکنون ۱۰۰۰ بسته در شهرستان آماده شده و در قالب ستاد شهرستانی با وحدت رویه و هماهنگی توزیع خواهد شد.
وی عنوان کرد: در استان ۱۰۰ هزار بسته هدف‌گذاری شده که سهم شهرستان زرندیه ۵۰۰۰ بسته بوده و با استفاده از ظرفیت‌های شهرستان این امر محقق خواهد شد.(جزییات بیشتر اینجا)

 

اهدای ۵ هزار بسته ارزاق به نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی از اهدای ۵ هزار بسته ارزاق بهداشتی و فرهنگی از سوی سازمان اطلاعات سپاه امام رضا(ع) به ساکنان مناطق محروم شهر مشهد در لبیک به منویات ولایت، خبر داد.

عباس محمدیان اظهار کرد: این بسته های اهدایی که در قالب رزمایش کمک مومنانه انجام گرفت، توسط نیروهای بسیج مردمی سپاه امام رضا(ع) توزیع شد.

به گفته رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی، سازمان‌ها و نهادهای مختلف با شرکت در رزمایش کمک مؤمنانه می‌توانند همراه سیل عظیم مشارکت‌های مردمی سهمی داشته باشند.

آغاز رزمایش «کمک مومنانه» در 109 حوزه مقاومت کردستان
فرمانده سپاه بیت‌المقدس با اشاره به آغاز رزمایش «کمک مومنانه» از 23 فرودین ماه در سطح 109 حوزه مقاومت و یک‌هزار و 176 پایگاه مقاومت در استان کردستان، اظهار داشت:

در حال حاضر بخش‌های مختلف در حوزه کارهای خیرخواهانه و کمک به نیازمندان فعالیت می‌کنند که ایجاد همبستگی بین این گروه‌ها می‌تواند در مدیریت بهینه و رساندن کمک به دست اقشار نیازمند و تمام آسیب‌دیدگان شیوع این ویروس کمک کند

برای دستیایی به اهداف و برنامه‌ها در این طرح باید از تمام ظرفیت‌ها و توان بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد، ظرفیت بسیار ارزشمند و تاثیرگذار ائمه جمعه و جماعت، هیت‌های مذهبی، اصناف و خیرین و غیره استفاده کرد.

سردار سیدصادق حسینی افزود: در حال حاضر بخش‌های مختلف در حوزه کارهای خیرخواهانه و کمک به نیازمندان فعالیت می‌کنند که ایجاد همبستگی بین این گروه‌ها می‌تواند در مدیریت بهینه و رساندن کمک به دست اقشار نیازمند و تمام آسیب‌دیدگان شیوع این ویروس کمک کند.

وی با بیان اینکه پراکندگی کارها موجب می‌شود چندین نوبت کمک به یک منطقه صورت بگیرد و به نقطه دیگری با وجود نیاز اساسی بی‌توجهی شود، اذعان داشت: برگزاری نشست‌ها می‌تواند ضمن ایجاد تعامل و همدلی، نقاط هدف را بهتر شناسایی کرده و کمک‌ها هدفمندتر توزیع شود.

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس اضافه کرد: رزمایش «کمک‌ مومنانه» قرار است تا پایان ماه رمضان ادامه داشته باشد و در ادامه نیز با توجه به وضعیتی که در کشور حاکم باشد تصمیمات برای ادامه و قطع آن گرفته خواهد شد.

به گفته سردار حسینی، سپاه در این طرح تمام ظرفیت‌های خود را جلو آورده و پرسنل هم چند روز از حقوق خود را به این طرح اختصاص داده‌اند.

وی عملکرد کشور در مقابله با ویروس کرونا را در حد بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: کار در بخش‌های مختلف در کردستان به درستی و با رعایت اصول ارزشی در حال انجام است و به لحاظ عملکردی بسیار موفق و قابل قبول جلو رفته‌ایم.

 

برنامه‌ریزی برای تهیه یکصد هزار بسته معیشتی در استان مرکزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این باره گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه رزمایش مومنانه با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان اقدام ارزشمندی است که باید بکوشیم در راستای این رزمایش یکصد هزار بسته معیشتی تهیه و در بین یکصد هزار خانوار نیازمند توزیع کنیم.

 سعید فرخی افزود: ارزش هربسته یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال برآورد شده که این بسته‌ها  ظرف مدت یک تا ۲ هفته آینده آینده تهیه و توزیع می‌شود.(جزییات بیشتر اینجا)

پشتیبانی لشکر 25 کربلا از رزمایش سراسری کمک مومنانه در مازندران

جانشین فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا مازندران از برگزاری رزمایش سراسری مومنانه در مازندران خبر داد و گفت: لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا مازندران به عنوان پشتیبان نیروها در شهرستان‌ها فعالیت خواهد کرد.

 

 بهرام سبک‌ملک با بیان اینکه نیروهای پاسدار و بسیجی در ۴ بخش مراقبان سلامت، کارگاه پشتیبانی سلامت، مدافعان سلامت و سفیران سلامت در حال خدمت‌رسانی و مجاهدت شبانه‌روزی برای کمک به مردم هستند، خاطرنشان کرد: گردان‌های امام حسین (ع) لشکر همیشه پیروز و قدرتمند ۲۵ کربلا مازندران از آغاز شیوع ویروس کرونا در ۲۲ شهرستان مازندران از رامسر تا گلوگاه در حال فعالیت شبانه‌روزی برای از بین بردن و قطع زنجیره انتقال شیوع ویروس منحوس کرونا هستند.

 

چهارمحال و بختیاری مصمم برای اجرای رزمایش «کمک مؤمنانه»

امروز سومین جلسه قرارگاه مرکزی «کمک مؤمنانه» در مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد. طبق مصوبات دو جلسه قبل مقرر شده بود در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و همچنین کمک کردن به خانواده‌های آسیب‌دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا کمک‌های معیشتی مردمی جمع‌آوری شوند و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

امروز ماموریت بسیجیان و سپاهیان بسترسازی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان و کسانی است که پس از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) با اشاره به خسارت برخی از اقشار در روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: امروز هم ماموریت ما بسترسازی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان و کسانی است که پس از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند.

علی‌محمد اکبری اعتماد عمومی به بسیج را یک نعمت بزرگ دانست و تصریح کرد: بسیج امروز یک دریای با عظمت و پر برکتی است که از به هم پیوستن میلیون‌ها بسیجی در سراسر کشور ایجاد شده و امروز آماده است با تمام ظرفیت در سراسر استان چهارمحال و بختیاری فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه را محقق کند.(جزییات بیشتر اینجا)

آغاز «رزمایش همدلی و مهربانی» در منطقه مرزی باجگیران

پیرو بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک مؤمنانه، روحانی شهر مرزی باجگیران به‌همراه گروه‌های داوطلب جهادی و خیرین و باجگیرانی‌های مقیم شهرهای دیگر کشور، پای‌کار آمده و ۱۰ تن مواد غذایی برای کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا تهیه کردند.

روحانی و امام جماعت مستقر در شهر مرزی باجگیران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه این منطقه دارای یک شهر با ۲۶ روستا است، گفت: از سال گذشته با عده‌ای از خیرین کار کمک به نیازمندان در این منطقه محروم آغاز و ۴۰۰ بسته موادغذایی برای توزیع آماده شد.

 

حجت‌الاسلام احمد آخوندی با تأکید بر اینکه هر ماه ۲ عدد گوسفند و ۶۰ مرغ برای کمک به نیازمندان و توزیع میان آن‌ها در این منطقه کشتار می‌شود، تصریح کرد: بیماری کرونا سبب شد دوباره گروه‌های جهادی، خیرین و مردم این منطقه دوباره پای‌کار بیایند، همچنین، از ابتدای سال جاری و هم‌زمان با ولادت امام علی(ع) ۴۳۰ بسته مواد غذایی جمع‌آوری و میان روستاها و افراد آسیب‌دیده توزیع شد.

توزیع 610 بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد ریال بین نیازمندان یزدی

مسئول قرارگاه امام رضا(ع) پایگاه ابوذر صفائیه یزد بابیان اینکه تاکنون 610 بسته معیشتی

 معتمدین محلات مختلف نیازمندان واقعی هر محله را شناسایی کرده و سری اول بسته معیشتی به تعداد 110 بسته بین نیازمندان توزیع شد و سری دوم نیز به تعداد 500 بسته توسط بسیجیان در حال توزیع بین نیازمندان یزدی است.

شامل اقلام مختلف غذایی و بهداشتی با کمک خیرین به ارزش تقریباً سه میلیارد ریال تهیه‌شده است، افزود: بااطلاع رسانی که انجام شد معتمدین محلات مختلف نیازمندان واقعی هر محله را شناسایی کرده و سری اول بسته معیشتی به تعداد 110 بسته بین نیازمندان توزیع شد و سری دوم نیز به تعداد 500 بسته توسط بسیجیان در حال توزیع بین نیازمندان یزدی است.

سیفی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش گسترده‌ای در کشور برای همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا عنوان کرد: در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در نظر داریم با تعامل و کمک خیرین برای ماه رمضان و هم‌زمان با سالروز تولد امام حسن مجتبی و روز اکرام 590 بسته معیشتی تهیه‌کرده و بین نیازمندان استان توزیع کنیم.

آغاز رزمایش «کمک مؤمنانه» در خراسان‌جنوبی

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ظهر امروز خطاب به خبرنگاران رسانه‌های گروهی، اظهار داشت: رزمایش سراسری کمک مؤمنانه برای کمک و خدمت‌رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا و افرادی که مشاغل خود را از دست داده‌اند با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج همزمان در سراسر کشور در استان آغاز شد.

 

مهدی هنری با اعلام اینکه مرحله‌ نخست رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود، بیان داشت: بر این اساس کلیه هم‌استانی‌ها می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در سراسر استان در روستاها و شهرها به پایگاه‌های مقاومت بسیج حوزه‌ها و رده‌های مختلف سپاه و اقشار بسیج در سطح استان تحویل نمایند.

طبق گزارش خبرنگاران فارس در نقاط مختلف کشور، جلسات هماهنگی برای اجرای مطلوب رزمایش «کمک مومنانه» به صورت منظم در حال برگزاری است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها