أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۹۷۴۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
عملیات پروازهای مسافربری اختصاصی پاکستان به کشورهای مختلف برای بازگرداندن اتباع پاکستانی ادامه دارد و مسئولان این کشور گفتند که از ۶۸۴ مسافر بازگشتی از امارات متحده عربی، آزمایش کرونای ۶۸ نفر از آنان مثبت اعلام شده است.

به گزارش پایگاه 598، رسانه‌های پاکستانی روز دوشنبه گزارش دادند که بیم آن می‌رود آمار ابتلا به ویروس کرونا در مسافران پاکستانی بازگشتی از کشورهای مختلف بالا باشد به همین دلیل تدابیر شدیدی در فرودگاه‌ها اعمال شده است تا اتباعی که وارد کشور می‌شوند برای یک هفته تا ۱۰ روز به مراکز قرنطینه منتقل ‌شوند. 
براساس این گزارش، آزمایش کرونای ۶۸ تبعه پاکستانی مقیم شهر دبی امارات مثبت اعلام شده و جواب تست ده‌ها مسافر دیگر در مرحله نهایی قرار دارد. 
مقامات پاکستانی با تاکید بر اینکه بازگرداندن اتباع این کشور از سایر کشورها در اولویت قرار دارد اما نسبت به آلودگی شهروندان خود به ویروس کرونا به ویژه افرادی که خواهان بازگشتن از آمریکا، انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی هستند، نگران هستند. 

برخی از گزارش‌های غیررسمی منابع خبری پاکستان حاکی از جان باختن صدها تبعه این کشور در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، اروپا و آمریکا ناشی از ویروس کرونا است. 

کادر پروازی پاکستان نیز از کرونا در امان نیستند
پس از تایید ابتلای دو خلبان پاکستانی به ویروس کووید-۱۹، اکنون مقامات این کشور از مثبت بودن آزمایش کرونای ۳ مهماندار سازمان هواپیمایی پاکستان خبر دادند. 
تست کرونای سه مهماندار پرواز مسافربری شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان که چند روز پیش از لندن به اسلام‌آباد آمده بودند، مثبت اعلام شد و تاکنون تعداد بیماران کرونایی درمیان مسئولان هواپیمایی و کادر پروازی پاکستان به ۱۰ نفر رسیده است. 
ستاد عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان امروز شمار مبتلایان به کرونا را ۱۳ هزار و ۳۲۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۰۲۹ بیمار بهبود یافته و ۲۸۱ نفر نیز تاکنون بر اثر این ویروس جان باختند. 
افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در پاکستان همچنان سرعت جهشی دارد و مسؤولان هشدار دادند که اگر سطح تمهیدات بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تشدید نشود، مهار کرونا از کنترل خارج خواهد شد. 
دولت پاکستان از ماه گذشته اعمال ممنوعیت تردد بین شهری و حضور در معابر را به اجرا گذاشت و هفته‌ گذشته نیز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را برای چهارمین مرتبه تمدید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها