أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۹۹۴۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
فوق تخصص گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی بابل مطرح کرد؛
فوق تخصص گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: افراد مبتلا به کبدچرب می‌توانند روزه بگیرند و در صورت عدم مصرف تنقلات شیرین و غذاهای پرکالری بعد از افطار و همچنین ضمن روزه گرفتن، وزن نیز کم کنند، تاثیر مفیدی بر درمان دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، دکتر کاترین بهزاد درباره تاثیر مفید روزه‌داری در درمان کبد چرب صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبتلایان به کبد چرب که همزمان بیماری دیابت دارند حتما با پزشک معالج برای روزه‌داری مشورت کنند.

وی تصریح کرد: روزه‌داری در بیمارانی که علائم سوء هاضمه مانند احساس پری، تورم و اتساع شکم بعد از مصرف غذا و سیری زودرس دارند، مفید است و سبب تخفیف و کاهش علائم سوء هاضمه می‌شود. 
فوق تخصص گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: مبتلایان به زخم‌های معده یا اثنی‌عشر، با فرم شدید و فعال بیماری، باید از روزه گرفتن اجتناب کنند.

بهزاد ادامه داد: افرادی که به فرم‌های خفیف و درمان شده زخم‌های گوارشی مبتلا بوده‌اند فقط در صورت تایید پزشک معالج می‌توانند، روزه بگیرند.  

وی یادآور شد: در گروه بیماری‌های التهابی روده (کرون و کولیت السروز) اگر بیماری در فاز فعال با علائم گوارشی مانند اسهال، درد شکم و خونریزی باشد، روزه گرفتن توصیه نمی‌شود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها