يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۶۳۵
زمان انتشار: ۲۳:۰۲     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قم در زمینه مقابله با ویروس کرونا باید مورد قدردانی قرار گیرد، گفت: زمانی که کرونا در شهرهای مختلف وجود داشت تنها استانی که در کشف کرونا دقت و ذکاوت به خرج داد، قم بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی این نماینده، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در ارزیابی خود از شیوع ویروس کرونا در قم، اظهار داشت: به حول قوه الهی تقابل قم با شیوع ویروس کرونا بسیار قوی بوده و این قوت همچنان استمرار دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قم تنها استانی بود که جسارت اعلام شروع ویروس کرونا را در کشور داشت.

وی با اشاره به این‌که قم در چهارراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور قرار دارد افزود: قم فقط یک جمعیت یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفری نیست و اگر ما امروز تعدادی بستری در قم داریم به دلیل غربالگری است که در هفت ورودی شهر انجام می‌شود.

ذوالنور تصریح کرد: با همه این اوصاف امروز وضعیت قم زرد اعلام‌شده است و بعضی روزها حتی فوتی هم نداریم.

وی اضافه کرد: فضای مقابله با کرونا در قم در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار بهتر و مطلوب بوده است و روز به روز هم این وضعیت بهتر شده تا اینکه ما به وضعیت سفید دست پیدا کنیم.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها