أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۰۶۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: امسال به خاطر شرایط کرونا مراسم فقط در مساجد برگزار می شود و در مصلی‌ها برگزار نمی‌شود.
به گزارش پایگاه 598، حسین قاسمی دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: تجربه برگزاری مراسم لیالی قدر و همکاری و همراهی خوب مردم در رعایت نکات بهداشتی که به مساجد ابلاغ شده بود تصمیم گیری را برای برگزاری مراسم عید فطر راحت تر کرد.

وی افزود: قرار بر این شد نماز عید فطر در محل‌هایی که رو باز است در همه شهرها برگزار شود و نماز در محل‌هایی مانند مصلی که امکان تجمع زیاد است برگزار نمی‌شود، امسال به خاطر شرایط کرونا مراسم فقط در مساجد برگزار می‌شود و در مصلی‌ها برگزار نمی‌شود.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا بیان کرد: توصیه می‌کنم نمازگزاران از مهر شخصی و ماسک و دستکش استفاده کنند.

برگزاری نماز جمعه از این هفته در ۱۸۳ شهر
به گفته قاسمی در ۱۸۳ شهر که وضعیت سفید دارند از این هفته نماز جمعه هم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ترجیح این است که نماز عید فطر در مساجدی که حیاط دارند برگزار شود ولی اگر مسجدی هم رو بسته بود اشکالی ندارد که نماز را برگزار کنند اما با حداقل جمعیت.

آغاز به کار رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها
دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: از ۲۳ فروردین در شهرهای کم خطر یا سفید فعالیت برخی از صنوف را رفع محدودیت کردیم و با دریافت کد رهگیری و رعایت موارد بهداشتی فعالیت آنها بلامانع بود.

قاسمی گفت: امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد که از امروز فعالیت رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم بلامانع باشد.

وی تاکید کرد: همانند پویش در خانه می‌مانیم، پویش به سفر هم نرویم را ادامه دهیم، درست است رفع محدودیت در واحدهای صنفی و اقتصادی را داریم اما این بدان معنی نیست که کرونا ریشه کن شده است و زندگی و رفت و آمد به حالت طبیعی رسیده است.

به گفته دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا اگر در ایران تنها ۵ نفر به کرونا مبتلا باشند باز هم امکان امیدمی وجود دارد.

قاسمی بیان کرد: در مورد بازگشایی ورزشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی فعلاً اولویت با ورزش‌های انفرادی است یعنی ورزش‌هایی که نیازی به تجمعات نداشته باشند اما هنوز برای ورزش شنا تصمیمی گرفته نشده است.

وی ادامه داد: ابعاد ناشناخته کرونا بیشتر از ابعاد شناخته شده آن است و باید به این اصل توجه کنیم که تا زمانی که واکسن این بیماری تهیه نشده است ما زندگی بدون کرونا نداریم.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به بازگشایی اماکن مذهبی بعد از ماه رمضان تصریح کرد: فعلاً در مرحله اول صحن‌های رو باز به مدت ۳ ساعت صبح و ۳ ساعت بعد از ظهر بازگشایی شوند.

قاسمی بیان کرد: احتمالاً بعد از عید فطر کافه‌ها و رستوران‌ها به صورت کامل با رعایت موارد بهداشتی بازگشایی می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها