يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۷۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
در میان اسامی شهدا نام یکی از جوانان خطه خراسان‌جنوبی به چشم می‌خورد، جوانی که در مسابقات قهرمانی غواصی عمق جهان در سال ۲۰۱۹ عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده بود.
پایگاه 598: پیر جماران (ره) چه زیبا گفت: «ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی‌رویم».

شهادت مردن نیست، بلکه یک انتخاب است؛ «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ. بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ»؛ این سرزمین در دامان خود همواره مردان و زنانی را پرورش داده که تا انتهای زمان، چراغ راه‌اند برای آن‌ها که در دل تاریکی‌ها آواره شده‌اند.

مبارزانی که قد می‌کشند برای نگهبانی، برای پاسداری، برای مجاهدت، برای خون‌فشانی تا حقیقت زیر سایه ظلمت پنهان نشود. و در این عرصه مردان شیردل و عشقی آتشین نیاز است تا دل به امواج دریاها بزنند.
عصر روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه بود که خبر حادثه شناور نیروی دریایی ارتش در آب‌های چابهار و شهادت تعدادی از دریادلان نیروی دریایی ارتش منتشر شد.
در میان اسامی شهدا نام یکی از جوانان خطه خراسان‌جنوبی به چشم می‌خورد، جوانی که در مسابقات قهرمانی غواصی عمق جهان در سال ۲۰۱۹ عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده بود.

شهیدی که در عمق دریا به اوج رسید
شهید «محمد اردنی» ناوبان دوم عرشه متولد سال 1375 در شهرستان نهبندان است که حدود پنج سال پیش وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.
 
به سراغ خانواده این شهید رفتم تا از زبان خانواده این شهید سرافراز را بشناسم. پس از پرس‌وجو بالاخره توانستم با مادر این شهید هم صحبت شوم، مادری که حدود یک هفته از داغ دارشدنش و شهادت تنها پسرش می‌گذرد.

توان صحبت ندارد و قرار شد خیلی کوتاه در مورد آقا محمد سخن بگوید. خانم نوری که یک فرهنگی نیز هست در اولین جمله پسرش را یک جوان نمونه و با اخلاق عالی معرفی کرد.
وی بیان داشت: از همان ابتدای تحصیلش در تمامی کلاس‌ها و دوره‌هایی که در مدرسه برگزار می‌شد شرکت می‌کرد و در کلاس‌های ورزشی و مسابقات دو میدانی حضور و حائز مقام می‌شد.

مادر شهید اردنی با اشاره به حضور فرزندش در برنامه‌های مسجد محله، گفت: همه دوره‌های بسیج را با موفقیت گذراند و در بسیج حضوری فعال داشت.

شهادت قهرمان غواصی در ناوچه کنارک
نوری همچنین به حضور فرزند شهیدش در مسابقات غواصی اشاره و بیان داشت: در مسابقات قهرمانی غواصی جهان در بین ۲۸ کشور مقام برتر را به‌دست آورد.

وی با بیان اینکه محمد علاقه خاصی به نظام داشت، عنوان کرد: در رشته مهندسی برق قبول شد اما پس از ثبت‌نام گفت می‌خواهم وارد نظام شوم، به خاطر اینکه تنها پسرم بود و دوری از او برایمان سخت بود ابتدا مخالفت کردیم اما در نهایت با اصرار خودش وارد نیروی دریایی شد و خوشحال بود و می‌گفت می‌خواهم به جامعه خدمت کنم.
 
نام فرزندش را محمد مهدی گذاشت و گفت می‌خواهم نام من روی اسمش  یادگار بماند
 مادر شهید اردنی ادامه داد: سال ۹۴ بود که ازدواج کرد و صاحب پسری شد که اکنون یک ساله است، نام فرزندش را محمد مهدی گذاشت و می‌گفت می‌خواهم نام من روی اسمش برای شما یادگاری بماند.
 

شهیدی که با دعای مادر راهی مأموریت می‌شد
خانم نوری اظهار داشت: زمانی که می‌خواست به مسابقات یا مأموریت برود به من زنگ می‌زد و می‌گفت برایم دعا کنید.
 
فرزندم خیلی از کارش پیش من حرف نمیزد نمی‌خواست باعث نگرانی‌ام شود
 وی ادامه داد: خیلی از کارش پیش من تعریف نمی‌کرد زیرا به خاطر عمل(تومور مغزی) که داشته‌ام فرزندم هیچ وقت نمی‌خواست باعث نگرانی‌ام شود.

مادر شهید اردنی بیان داشت: محمد خوش اخلاق بود و اخلاق و رفتارش در اجتماع و در بین دوستان زبانزد بود و شجاعت زیاد و نترس بودن، صبوری و راز نگه‌داری در رفتارش وجود داشت.
 
اخلاق و رفتارش در اجتماع و در بین دوستان زبانزد بود
 
 خانم نوری بیان داشت: پسرم در راه خدمت به جامعه تلاش کرد و در نهایت به عالی‌ترین درجه یعنی همان شهادت دست یافت.

منبع:فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها