يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۸۵۷
زمان انتشار: ۱۵:۳۵     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا برای بازگشایی دانشگاه‌ها، گفت: هیچ نسخه واحدی برای همه دانشگاه‌های کشور قابل ارائه نیست و تاریخ بازگشایی صرفاً تاریخ شروع ستادی محسوب می‌شود. تصمیم‌گیری در خصوص جزئیات، فواصل پذیرش و… بر عهده دانشگاه است .
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا برای بازگشایی دانشگاه‌ها، گفت: هیچ نسخه واحدی برای همه دانشگاه‌های کشور قابل ارائه نیست و تاریخ بازگشایی صرفاً تاریخ شروع ستادی محسوب می‌شود. تصمیم‌گیری در خصوص جزئیات، فواصل پذیرش و… بر عهده دانشگاه است .

دکتر منصور غلامی در نشست مجازی معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با موضوع «دانشگاه اجتماعی؛ مسائل امروز، افق فردا»، با اشاره به اینکه این‌گونه نشست‌ها جزو دستاوردهای آموزش عالی به واسطه درگیری با بیماری شایع جهانی شناخته می‌شود، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا به نوعی تبدیل به توفیق اجباری برای آموزش عالی کشور شد. امروز دیگر محدودیت‌های زمانی و مکانی برای برگزاری نشست با مدیران استانی برداشته شده و باید بتوانیم از این ظرفیت به وجود آمده مانند دیگر ظرفیت‌ها همچون آموزش مجازی در سطح دانشگاه، منطقه و کشور استفاده کنیم. خوشبختانه معاونت فرهنگی و اجتماعی اقدامات قابل توجهی در ماه‌های اخیر در ارتباط با دستاوردهای آموزش عالی کشور در دوران شیوع کرونا انجام داده است.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه خوشبختانه مشکلی در ارتباط نسل جوان با تکنولوژی‌های روز نداریم و جوانان به راحتی با این تکنولوزی‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، خاطرنشان کرد: مهم این است که در ارائه خدمات به جامعه مخاطب خود؛ یعنی دانشجویان، دقیق، سریع و باکیفیت لازم عمل کنیم. بایستی از ظرفیت دانشجوها، تشکل‌های فرهنگی و همکاران هیئت علمی استفاده کنیم. خوشبختانه کشور ما به خوبی توانسته است در زمینه کنترل شیوع بیماری اقدام کرده و آمار و اطلاعات منتشر شده آن نیز در این بخش آماری واقعی و شفاف بوده است.

هیچ نسخه واحدی برای بازگشایی دانشگاه‌ها قابل ارائه نیست

دکتر غلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا برای بازگشایی دانشگاه‌ها، گفت: هیچ نسخه واحدی برای همه دانشگاه‌های کشور قابل ارائه نیست و تاریخ بازگشایی صرفاً تاریخ شروع ستادی محسوب می‌شود. تصمیم‌گیری در خصوص جزئیات، فواصل پذیرش و… بر عهده دانشگاه است تا توزیع جمعیت را مبتنی بر شیوه نامه های بهداشتی به خوبی کنترل و ساماندهی کنند. دانشگاه‌ها باید به سوی حفظ نظم برقرار شده در دوران اخیر برای مسیر پیش روی محیط‌های دانشجویی باشند. در شرایط فعلی، نظم برقرار شده اجباری بوده و امیدواریم در آینده به انتخاب تبدیل شده و وارد عادات و رفتارهای ماندگار شود.

وی در ادامه افزود: اکنون زمان آن فرارسیده که برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مناسب برای ترم و سال تحصیلی آتی انجام شود.

به گفته وزیر علوم، موضوع حائز اهمیت دیگر در زمینه فضای فرهنگی دانشگاه‌ها مثل حجاب و عفاف است. مقام معظم رهبری در دیدار مجازی اخیر خود با دانشجویان تأکید مستقیم بر مسئله حجاب داشتند.ارزیابی من این بوده که با توجه به طیف سنی جوانان دانشجو، وضعیت کلی حجاب و عفاف محیط‌های دانشجویی مثبت ارزیابی می شود. معاونت فرهنگی و اجتماعی بایستی در زمینه نکات تاکید شده از سوی رهبر انقلاب توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت و کار با همراهی و ارتباط با جوانان با وجود برخی سختی‌ها بسیار لذت‌بخش است اظهار داشت: با گذر زمان مدیران فرهنگی و اجتماعی متوجه لذت کار کردن در ارتباط با جوانان می‌شوند. باید تلاش کنیم تا انرژی جوانان را حفظ کنیم و این انرژی نبایستی به گونه‌ای با سرکوب مواجه شود. وظیفه شما پرورش جوانان پرانرژی و با استعداد کشور برای ورود به جامعه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در پایان با بیان اینکه بایستی دستاوردهای این دوره را حفظ کرد و تداوم بخشید، افزود: نیاز داریم در زمینه‌های مختلفی، تحولات روز دنیا را رصد و با تغییرات صورت گرفته مثبت و مفید با جامعه ایرانی همراه کنیم. پیشنهاد پایانی من برای معاونت های فرهنگی و اجتماعی در سراسر کشور این است که دانشجویان را در جمع‌آوری و تحلیل نکات مختلف درباره ماه‌های اخیر دخیل کرده و از نقطه‌نظرات و منظرهای آنان در این زمینه استفاده کنید. نگذاریم دستاوردهای دوران کرونا تبدیل به خاطره دوران کرونا شود. تغییرات مثبت صورت گرفته در دانشگاه‌ها و محیط‌های دانشگاهی در این دوره را باید حفظ کرد و ادامه داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها