يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۱۲۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
رئیس‌جمهور گفت: بازگشایی مساجد مورد درخواست متدینین و همه مردم ماست که همه مردم ما متدین هستند و می‌خواستند مساجد لااقل برای نمازهای یومیه باز شود و اگر هم می‌خواهند نماز جماعت بخوانند حتما باید فاصله‌ها و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در جلسه ستاد کلی مبارزه با با بیان اینکه هفته جاری را باید به نام هفته امام راحل نامگذاری کنیم، گفت: امام راحل 16 سال رهبری یک ملت بزرگ را از سال 41 تا سال 57 بر عهده گرفت. ایشان در این رهبری ملت ایران را به پیروزی رساند.

وی افزود: نهضت‌ها و انقلاب‌هایی بوده اما اینکه یک نهضت و انقلاب به طور کامل به پیروزی برسد کار خیلی سختی است و در تاریخ کم دیدیم یا در در سده‌های اخیر کمتر مشاهده شده است، امام این کار را کرد؛ کار دوم امام این بود که در برابر یک تجاوزی که به کشور انجام گرفته بود و تمامیت ارضی و استقلال کشور در خطر بود، در 8 سال دفاع مقدس امام یک دفاع پیچیده سخت 8 ساله آن هم نه در برابر عراق تقریبا در برابر همه قدرت‌های جهانی توانست آن را رهبری کند و به پیروزی برساند و این مسئله دوم بود.

رئیس‌جمهور گفت:  مسئله سوم این بود که امام حکومت اسلامی را تشکیل داد. در طول این مدت مردم ما عشق به امام و پیروی از راه و مسیر امام را ادامه دادند و خلف صالح ایشان همان پرچم را با همان صلابت بر دوش نگه داشته است ودر برابر انواع توطئه‌ها ملت ایران ایستادگی کردند.

به گزارش تسنیم، روحانی با اشاره به وضعیت سلامت کشور گفت: برای یک مدت طولانی باید سبک گذشته زندگی را ترک کنیم. اینکه وزیر بهداشت ابراز نگرانی کردند و می‌گویند در برخی جاها سبک عادی برگشته است اشتباهی است که سلامت کشور ما را در معرض خطر قرار می‌دهد. ما مثل گذشته که 20 نفره دور هم جمع شوند و تعریف کنند و گل بگویند و گل بشنوند باید برای یک مدتی ماه‌ها ترک کنیم. اجتماعات باید با فاصله باشد.اگر کسی به این ویروس مبتلا شد باید به او بگوییم در خانه و یا در نقاهتگاه و یا بیمارستانی خود را قرنطینه کند و این این دوران سخت‌تری از دوران اسفند و فروردین است.

وی هم‌چنین درباره مصوبات جلسه امروز با بیان اینکه بازگشایی‌ها به این معنا نیست که  خطرات کاهش یافته شده ولی باید با احتیاط کارهای روزانه تا حدامکان انجام شود، تصریح کرد: بازگشایی مساجد مورد درخواست متدینین و همه مردم ماست که همه مردم ما متدین هستند و می‌خواستند مساجد لااقل برای نمازهای یومیه باز شود و اگر هم می‌خواهند نماز جماعت بخوانند حتما باید فاصله‌ها و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند. اعلام می‌کنم که مساجد در سراسر کشور با اجرای کامل دستورالعمل ها برای نمازهای یومیه باز می‌شود. ما برای پاساژها محدودیت‌هایی قائل بودیم که باید تا ساعت 6 عصر باز باشند و این محدودیت برداشته می‌شود و این عزیزان نیز دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز درباره برخی موارد تصمیم نگرفتیم و ممکن است در جلسات بعدی درباره آن تصمیم‌گیری شود؛ یکی از این موارد صحن‌های آستان‌های مقدسه که صبح‌ها باز می‌شود، شب‌ها هم باز شوند خصوصا در این ایام که در فصل گرما و تاسبتان هستیم و بناشد در جلسه بعدی تصمیم‌گیری کنیم و باید درباره مراکزی که اجتماعات است با دقت و سرعت کمتر به سمت گشایش‌ها برویم.

روحانی خطاب به مردم گفت: به مردم عزیزمان تاکید می‌کنیم کسانی که در این ایام به سفر رفته ویا می‌روند حتما باید دستورالعمل‌ها را رعایت نمایند و الّا ممکن است دچار موج جدیدی در برخی شهرستان‌ها شویم و مجبور باشیم مقررات سختی را اعمال کنیم که مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها