أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۱۳۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۸     ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) گفت: یکی از اصرارهای قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، انجام کار با کیفیت است و این قرارگاه فرهنگ‌سازی ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه 598، سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، امروز در حاشیه نشست سه جانبه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی کشور و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) به منظور ساخت 1500 واحد مسکونی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به لزوم افزایش کیفیت پروژه‌های عمرانی در کشور، اظهار داشت: یکی از اصرارهای قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، انجام کار با کیفیت است و این قرارگاه فرهنگ‌سازی ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی را در دستور کار خود قرار داده است.

محمد در بیان اقدامات مدنظر قرارگاه به منظور افزایش و تضمین کیفیت پروژه‌های عمرانی، عنوان کرد: در حال حاضر، پژوهشگاه مشترکی ذیل عنوان پژوهشگاه خاتم، با همکاری نزدیک قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و دانشگاه امام حسین (ع) راه‌اندازی شده است که وظیفه ترویج فرهنگ ساخت و ارتقای کیفیت در پروژه‌ها را بر عهده دارد.

*کاهش آسیب‌پذیری پروژه‌ها با پیاده‌سازی سیستم‌ کنترل و تضمین کیفیت

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص)،ضمن اشاره به این که مبحث کنترل و تضمین کیفیت در تمامی فعالیت‌های قرارگاه اعم از پروژه‌های EPC، ساخت و ... مد نظر قرار گرفته و این امر در ارتقای سطح کیفی پروژه‌ها، نظیر پروژه خط 7مترو تهران به وضوح مشخص است، گفت: در شرایط کنونی پروژه های عمرانی قرارگاه با کیفیت بالا و با ایجاد سیستم کنترل و تضیمن کیفیت، پیش رفته است و بحث کیفیت به صورت سیستمی در هر پروژه پیاده می‌شود.

لازم به ذکر است، الفبای کنترل و تضمین کیفیت سال‌ها پیش به ادبیات عمرانی جهان اضافه شده و در حال حاضر کیفیت فعالیت‌های عمرانی وابسته به استفاده از سیستم‌ کنترل و تضمین کیفیت است.

به عنوان مثال، بسیاری از سازه‌های بتنی کشور با توجه به ماهیت پیچیده ماده سازنده، نیازمند استقرار سیستم‌های کنترل کیفیت است. بدین ترتیب کیفیت فاز اجرا به کیفیت مد نظر فاز طراحی نزدیک خواهد شد و شاهد کاهش آسیب‌پذیری این سازه‌ها در مقابل عوامل مختلف خواهیم بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها