يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۳۳۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۲۳ تير ۱۳۹۹
«سی.سی.تی.وی» تلویزیون دولتی چین با تاکید بر اینکه برنامه جامع ۲۵ ساله همکاری های ایران و چین، «منافع هر دو کشور را تامین می کند و دستاوردهای فراوانی برای طرفین دارد» نوشت که این برنامه چون طرح های سرمایه گذاری زیادی را شامل می شود می تواند برای تهران از لحاظ اقتصادی و مالی منافع فراوانی داشته باشد.
به گزارش پایگاه 598، ایرنا نوشت: «سی.سی.تی.وی» تلویزیون دولتی چین با تاکید بر اینکه برنامه جامع ۲۵ ساله همکاری های ایران و چین، «منافع هر دو کشور را تامین می کند و دستاوردهای فراوانی برای طرفین دارد» نوشت که این برنامه چون طرح های سرمایه گذاری زیادی را شامل می شود می تواند برای تهران از لحاظ اقتصادی و مالی منافع فراوانی داشته باشد.

«سی. سی. تی. وی» تلویزیون دولتی چین روز دوشنبه در گزارشی با بیان اینکه موضوع برنامه جامع همکاری های ۲۵ ساله ایران و چین در سفر سال ۲۰۱۶ «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین به تهران مطرح شد نوشت: از دیدگاه ایران و چین، این برنامه در حقیقت « نقشه راه » محسوب می شود که طرفین درباره آن رایزنی کرده و درچارچوب آن پرداخت هایی نیز با ارز ملی چین یعنی «یوان» در مبادلات انجام می شود.

در این مطلب از برنامه همکاری های ایران و چین که هنوز نهایی نشده است به عنوان برنامه ای «جامع» یاد شده که می تواند منافع بسیار فراوانی برای هر دو طرف داشته باشد.

«سی. سی. تی. وی» با یاداوری نقش ایران به عنوان یک بازیگر مهم در مسیر طرح «یک کمربند-یک جاده» و عضو ناظر سازمان همکاری شانگهای آورده است در سیاست بین الملل، چین یک «شریک قابل اعتماد» برای ایران است کما اینکه در برجام نیز به این سند پایبند بوده و با خروج آمریکا از برجام و همچنین درخواست اخیر این کشور برای تمدید تحریم تسلیحاتی تهران مخالفت کرده است.

در گزارش رسانه چینی آمده است علیرغم انتقادها در فضای مجازی از این برنامه، اخبار همکاری با چین همیشه از سوی دولت و مردم ایران مورد استقبال قرار گرفته است و با توجه به اینکه آمریکا دست از تحریم ها برنداشته و گفت و گویی هم میان ایران و آمریکا در جریان نیست این برنامه فرصتی برای کمک به اقتصاد ایران است.

تلویزیون دولتی چین با یاداوری نیاز چین به منابع انرژی ایران و نیاز تهران به فناوری و سرمایه گذاری چین برای عبور از فشارهای آمریکا تصریح کرده است این برنامه به عنوان یک برنامه دو سر برد، برای دو کشور امتیاز محسوب می شود چین از طریق ایران به اروپا وصل می شود و تجارت جهانی خود را گسترش می دهد ایران هم در توسعه میادین نفت و گاز از چین کمک می گیرد.

گزارش در پایان آورده است به هر صورت برنامه جامع همکاری های ایران و چین یک «تمرین قدرت نیست بلکه الگویی برای رشد است».



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها