أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۴۰۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای " شهرما" در قم خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، مهدی کلانترزاده صبح امروز در نشست خبری و اعلام فراخوان عمومی نخستین جشنواره رسانه‌ای ”‌شهر ما”  که در سالن اجتماعات رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به مسائل رسانه‌ای در توسعه شهر، اظهار داشت: این خدمت نوین با پشتوانه مجموعه سیاست‌گذاری، شورای اسلامی شهر قم و با نگاهی علمی و عالمانه برگزار می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم به چشم‌انداز ۱۴۱۴ شهر قم اشاره کرد و افزود: هر چه امروز در شهر شاهد اجرای آن هستیم در این چشم‌انداز دیده‌شده و انعکاس آن توسط اصحاب رسانه نیز نیازمند نگاهی علمی و کارشناسانه بوده و در چشم‌انداز نیز به این نوع نگاه رسانه‌ای توجه شده است.

کلانترزاده با مرور فرازهایی از چشم‌انداز ۱۴۱۴ شهر قم، تصریح کرد: برای رسیدن به هدف‌های مشخص‌شده در چشم‌انداز نیازمند تبادل اطلاعات و نگاهی نو و همچنین نگاهی آسیب شناسانه در این حوزه هستیم.

وی برگزاری این جشنواره را آغاز یک حرکت نو در اقدامات رسانه‌ای شهر قم خواند و گفت: نیازمند انعکاسی جامع از شهر قم هستیم و امروز تصویری حقیقی و فراگیر از شهر قم وجود نداشته و باید به کمک هم این تصویر را هوشمندانه و عالمانه در کشور و جهان تغییر دهیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم آموزش شهروندانی هوشمند و مطالبه‌گر را در آستانه قرن جدید یکی از دغدغه‌های شهرداری قم دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه مطالبه مردمی هوشمندانه نبوده و نیازمند مشارکت مردم با اطلاعات کافی و دقیق هستیم تا بتوانیم توسعه و مدیریت شهری را در همه حوزه‌ها شاهد باشیم.

کلانترزاده وظایف مدیریت شهری را در حوزه اختیارات مردم عنوان و بیان کرد: به علت مشکلات عدم مدیریت واحد نیازمند حضور پررنگ مردم برای برداشتن موانع توسعه بوده و باید مردم حضوری مستمر داشته باشند و این مشارکت نیازمند آموزش و فعالیت رسانه‌های تخصصی در حوزه شهری هستیم.

وی فضای مجازی را فرصتی برای هدایت و روشنگری مردم خواند و جشنواره را یک گام مؤثر در این هدف ترسیم کرد و یادآور شد: جشنواره نیازمند بازوانی است که رسانه، شهر به‌عنوان موجود زنده و مدیران و شهروندان بازوان این جشنواره هستند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم بخش‌های جشنواره را تشریح کرد و گفت: پنج کارگروه برای پوشش کامل آثار رسانه تشکیل‌شده و در دو بخش اصلی آثار ارسال‌شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و هر بخش دارای بخش‌های متنوعی است.

کلانترزاده از همه مردم شهر برای حضور در بخش عمومی دعوت و ابراز کرد: در بخش نخست تخصصی و در بخش دوم رقابت عمومی بوده و آثار علمی و پایان‌نامه‌ها و مقالات علمی نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی ۱۳ موضوع اصلی و با موضوعات فرعی ۴۳ موضوع از بخش‌های جشنواره را اعلام کرد و گفت: تولیدات در بخش متن محور، تولیدات تصویری، تولیدات دیداری و شنیداری، تولیدات علمی و رسانه‌های شهروندی در فضای مجازی در این ۴۳ موضوع موردبررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم داوری جشنواره را در سه بخش خواند و ادامه داد: داوری جشنواره در سه بخش ویژه، تخصصی و عمومی انجام‌شده و موضوعات عمومی شامل مفاهیم ارزشی در حوزه مدیریت شهری، شهر و سبک زندگی شهروندان، جهانشهر و موضوعات ویژه نیز روز قم، زوایای خاموش مدیریت شهری در افکار عمومی و کرونا در شهر است.

کلانترزاده توجه به موضوعات تخصصی را یکی از بخش‌های مهم در جهت تربیت شهروندان هوشمند و مطالبه‌گر دانست و بیان کرد: موضوعات بخش تخصصی حکمرانی و مدیریت اسلامی شهر، هویت و کالبد شهر، برنامه محوری در راستای ارتقاء کیفیت زندگی، عمران و آبادی، ترافیک و حمل‌ونقل، محیط‌زیست شهری و شهر هوشمند است.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار از ۱ مرداد و تا ۳۱ شهریور بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی جشنواره رسانه به نشانی WWW.Qom.ir/mfs آثار را ارسال کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه در این جشنواره جایزه ویژه هیئت‌داوران به آثار برگزیده اهدا می‌شود، یادآور شد: در بخش موضوعات تخصصی ۵۰ میلیون ریال، موضوعات ویژه ۳۰ میلیون ریال و به نفرات اول ۲۰ میلیون ریال، نفر دوم ۱۵ میلیون ریال و نفر سوم ۱۰ میلیون ریال در هر بخش جوایز اهدا می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها