يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۴۸۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
مسئول پویش «طراحی ایده‌های نوآورانه برای ایمن‌سازی و برگزاری هیأت» مطرح کرد؛
«سید مجتبی شریعتی»، مسئول پویش «طراحی و راه‌اندازی ایده‌های نوآورانه برای ایمن‌سازی و برگزاری هیأت» با اشاره به ضرورت تقابل با مدل‌های پیشنهادی مدرنیته در مورد هیئت گفت: ما نمی‌توانیم صرفا با پرهیز کردن یا تبعیت از سازمان بهداشت جهانی فضا را مدیریت کنیم و نوآوری «فرآیند ایمن‌سازی هیئت‌ها» نتیجه همه این فرآیندها بود.
به گزارش پایگاه 598، در روزهای اخیر فضای خبری کشور با بحث برگزاری مراسم عزای ماه محرم همراه بوده است. در این بین پویشی تحت عنوان «طراحی و راه‌اندازی ایده‌های نوآورانه برای ایمن‌سازی و برگزاری هیأت» از عموم مردم درخواست کرده است تا ایده‌های خود را برای برگزاری هیئت‌ در دنیای کرونا ارائه کنند.

در همین خصوص «سید مجتبی شریعتی» مسئول پویش «طراحی و راه‌اندازی ایده‌های نوآورانه برای ایمن‌سازی و برگزاری هیأت» در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) اظهار داشت: همزمان با اتفاقاتی که در کشور بابت کرونا  افتاد؛ ما دغدغه من شدیم. خود هیئت در روند تمدنی ایران تاثیرات به شدت قوی و پررنگی دارد و به نظر ما هیئت یک پایگاه مهمی در ساخت تمدن سازی  و شبکه مومنین در کنار یکدیگر است. این شبکه را ما اگر بتوانیم تقویت کنیم در دوران کرونا و پسا کرونا حتما می‌توانیم بر کرونا و بقیه مشکلات دیگر پیروز شویم.

وی در ادامه افزود: اما جهت‌گیری را ما متوجه شدیم که می‌خواهند در برابر نهاد هیئت و  مردم «دوقطبی سازی» انجام دهند که آیا هیئت را انجام دهیم یا خیر و درخصوص شیوه برگزاری آن، آیا پرشور انجام دهیم یا به صورت مجازی و ... برگزار کنیم. از طرفی حکمرانی مجازی دارد بر اساس مدرنیته صورت می‌گیرد و مردم را کلا به فضاهای مجازی می‌کشاند؛ چه در بحث آموزشی و  اقتصادی و حتی در خصوص هیئت‌ها! برای همین بود که ما دنبال یک مدل یا رویدادی بودیم که سعی کنیم مردم خودشان بتوانند فضای هیئت را مدیریت و برگزار کنند.

شریعتی در ادامه با اشاره به ضرورت تقابل با مدل‌های پیشنهادی مدرنیته در مورد هیئت گفت: ما نمی‌توانیم صرفا با پرهیز کردن یا تبعیت از سازمان بهداشت جهانی، فضا را مدیریت کنیم و نوآوری «فرآیند ایمن‌سازی هیئت‌ها» نتیجه همه این فرآیندها بود.

وی همچنین با انتقاد از مدل «فاصله‌گذاری اجتماعی» تصریح کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی، مدلی کپی، غیر بهینه و غیر قابل اجرا برای فضای هیئت هاست. همان‌طور که آنها در برابر بیماری‌های فراگیر به صنعت‌های ایمن سازی روی آوردند و از لحاظ اقتصادی برای آن فرایندهای مالی تعریف کردند؛ حتما ما هم می‌توانیم در ایران به فضای هیئت‌ها کمک کرده و حتی این ایده‌ها  از ایران به دیگر کشورها صادر کنیم.

مسئول پویش «طراحی و راه‌اندازی ایده‌های نوآورانه برای ایمن‌سازی و برگزاری هیأت» گفت: صنعت ایمن سازی می تواند جایگزین مدل فاصله‌گذاری اجتماعی باشد؛ به این ترتیب که ما در فضای اجتماع سعی کنیم که ارتباطات‌هایمان را ایمن کنیم که آن هم مدل هایی دارد و دنبال طراحی و پپیدا کردن این مدل‌ها در این دوره هستیم. به عنوان مثال ما سامانه‌هایی را طراحی کنیم که بفهمیم که چه کسانی تا الان ناقل ویروس کرونا بوده و یا اطرافیان‌نشان به این بیماری مبتلا بوده‌اند و یا کسانی که به اصطلاح پرخطر هستند؛ در بسیاری از محافل آن‌ها را محدود کنیم.

شریعتی افزود: برای نمونه مجله بریتیش مدیکال در دانشگاهی در شیلی با وسیله ای ارزان قیمت تا 90 درصد تواسنه از طریق اختلال بویایی تشخیص دهد که فرد از لحاظ ابتلای به کرونا ناقل یا جزو دسته پرخطر است و افراد نسبت به کرونا چه وضعیتی دارند.

وی در پایان افزود: اگر حاکمیت به کمک مردم نتواند مدل‌های خلاقانه‌ای را جهت مدیریت فضا طراحی کنند؛ حتما آن فضا به عکس‌اش تبدیل می‌شود و به عبارتی دیگر نمی‌تواند فضا را کنترل کند. با جلسات متعدد گذاشتن نمی‌شود جلوی شور حسینی مردم را گرفت و متاسفانه در آینده اگر بخواهیم منفعل عمل کنیم دچار دوقطبی خواهیم بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها