أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۴۹۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
کمالی مدیر کافه عطر مادر مطرح کرد:
اگرچه متولی سلامت جامعه وزارت بهداشت می باشد ولی خانواده ها هم می توانند به نوبه خود به کمک وزارت بهداشت آمده و با قرار ندادن شیشه خالی عطر و ادکلن در اختیار سودجویان و با خرید نکردن از دستفروشانی که عطر و ادکلن در بساط خود دارند، به این امر کمک کنند.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، جولان عطرهای و ادکلن ها و اسپری های فیک در بازار تبدیل به یک چالش جدی  برای سلامت خانواده ها شده است. در ایامی که همه خانواده ها سعی می کنند موارد بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند ولی شاهد این هستیم که برخی افراد سودجو با استفاده از شیشه خالی عطر و ادکلن های برند، آنرا با عطر فیک پر کرده و به اسم برند به فروش می رسانند.

اگرچه متولی سلامت جامعه وزارت بهداشت می باشد ولی خانواده ها هم می توانند به نوبه خود به کمک وزارت بهداشت آمده و با قرار ندادن شیشه خالی عطر و ادکلن در اختیار سودجویان و با خرید نکردن از دستفروشانی که عطر و ادکلن در  بساط خود دارند، به این امر کمک کنند.



در همین خصوص مدیر کافه عطر مادر به جز شکستن شیشه های عطر و ادکلن قبل از انداختن آنها در سطل زباله با ارائه چند پیشنهاد و اینکه میتوان با ایده های شگفت انگیز برای استفاده از شیشه های خالی عطر و ادکلن، آنها را برای سودجویان بلااستفاده کنیم.

در اینجا چند ایده از آنچه می توانید با آن ها انجام دهید به نقل از وبسایت نمناک ارائه می دهیم:

1. تبدیل شیشه های عطر به گلدان گل

یکی از ساده ترین روش ها برای استفاده مجدد از بطری های عطر، تبدیل آن ها به گلدان های کوچک گل است.

نحوه انجام آن 

  • تصمیم بگیرید کدام بطری را می خواهید استفاده کنید.
  • آن را پر از آب کنید.
  • گل ها را درون بطری قرار دهید و مطمئن شوید در بطری جا می گیرند.
  • آب اضافه کنید تا آن ها را تازه تر نگه دارید.
  • می توانید از گل های خشک شده استفاده کنید چون تا وقتی که دوست دارید باقی می مانند.

گلدان گل

گلدان گل با شیشه های عطر 

2. گلخانه با شیشه های عطر 

اگر بطری های عطر اجازه این کار را می دهند، می توانید آنها را با سنگ، ماسه، و گیاهان کوچک تزیین کنید.

راحت ترین راه برای انجام این کار، استفاده از گل های مصنوعی است. به این ترتیب نیازی نیست نگران مراقبت آن ها باشید. با این حال، اگر دوست دارید می توانید آب اضافه کنید و گلخانه زیر آب بسازید. راه هایی برای انجام این کار وجود دارد.

گلخانه

استفاده جالب از شیشه های خالی عطر برای گلخانه

3. استفاده از شیشه های عطر برای خنک کننده های خانگی 

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید همیشه بوی خوب و تازه ای در منزلتان بپیچد ، پس از بطری های عطر قدیمی خود برای ایجاد تازگی منزل استفاده کنید. این کار به طور طبیعی و پیوسته بوی زیبایی را به محیط می بخشد.

  • الکل
  • آب
  • روغن گیاهی
  • نی شنی یا چوب بامبو

این فرآیند بسیار ساده است. ابتدا دو قسمت از الکل را به یک قسمت آب داخل بطری اضافه کنید، سپس چند قطره روغن گیاهی بریزید. همچنین می توانید چند تکه کوچک از پوست لیمو یا پرتقال را به آن اضافه کنید. اگر بوهای گیاهی را بهتر دوست دارید، اسطوخودوس، رزماری، آویشن، یا نعناع را امتحان کنید.

در پایان، نی شنی را اضافه کنید. ( آن ها معمولا با هوای تازه در فروشگاه فروخته می شوند )، یا می توانید سیخ های چوبی گریل استفاده کنید و آن ها را به اندازه ببرید. زمانی که آن ها در مایع هستند، چوب آب و اسانس را جذب می کند و رایحه را در سراسر فضا پخش خواهند کرد. به یاد داشته باشید تکه های چوب را به موقع تعویض کنید تا عطر تازه باشد.

ایجاد تازگی منزل

کاربرد شیشه های خالی عطر برای ایجاد تازگی در منزل

4. شیشه های عطر به عنوان تزیین 

از آنجا که شیشه های عطر بسیار جذاب هستند، می توانید با توجه به اندازه، شکل و برند خود از آن ها به عنوان دکوراسیون استفاده کنید. اگر می خواهید زندگی جدید و زیبایی داشته باشید، در اینجا چند ایده ساده وجود دارد.

  • آن ها را با آب رنگی پر کنید. از رنگ غذا یا رنگ های مایع استفاده کنید
  • نمای خارجی را رنگ کنید تا جلوه قشنگ تری پیدا کند.
  • آن ها را با پولک، زرق و برق و یا مروارید پر کنید.
  • با رنگ های مختلف، بافت ها، و الگوهای متفاوت روبان بزنید
  • می توانید سبکی را انتخاب کنید که با شما و اتاق تان تناسب بیشتری دارد،از تخیل خود استفاده و منزلتان را تزیین کنید

تزیین با شیشه های عطر

استفاده از شیشه های عطر ایده ای شیک برای تزیینات 

در انتها یاد آور می شود که كافه‌عطر مادر با مدیریت جناب آقای کمالی با ارائه گوشه‌ای دنج برای لذت بردن از قهوه و عطر به آدرس يوسف آباد، انتهای ابن سينا، بين هفتم و نهم، روبروی مجتمع فنی از ساعات ۱۰ صبح تا ۲۲:۳۰ شب آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز را دارد.


تلفن: 021٨٨٥٥٢٠٩٠ تلفن همراه: ۰۹۱۲۳۲۰۰۱۷۱
آدرس: تهران يوسف آباد، انتهای ابن سينا، بين هفتم و نهم، روبروی مجتمع فنی

اینستاگرام: https://www.instagram.com/motherperfumecafe/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها