أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۵۵۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
یادداشت/
أعلیة علانی
«این اولین باری نیست که نیروهای داعش بر صبراته مسلط می شوند. آنان در سال  های 2011 و 2014نیز بر این شهر سیطره یافتند اما از آن بیرون رانده شدند»

«شهر صبراته مرکز مهمی برای داعشی ها می باشد و از آنجا که حکومت وفاق ملی نیز بر مناطق غربی لیبی تسلط کامل ندارد، جولانگاه شبه نظامیان و گروه های تروریستی شده است»

علانی در تبیین این که چه کسانی در این منطقه حضور دارند عنوان کرد:«تعدادی از مزدوران سوریه ای از طریق ترکیه به لیبی آمده اند که از گروه های مختلفی چون داعش و القاعده می باشند. آنان صبراته را محل مناسبی برای ظهور مجدد خود می دانند»

«دفاتری که حکومت فایز_السراج در سال 2015و پس از آن با هدف تعقیب اعضای داعش در لیبی تأسیس نمود در حال حاضر در دستان گروه های تروریستی قرار گرفته است و اگر ارتباطی تنگاتنگ میان ترک ها و تروریست ها نبود آنان نمی توانستند گام در لیبی بگذارند»

تعداد داعشی هایی که در صبراته مستقر شده اند را میان 350 تا 380 تخمین زده و هشدار داده است که حضور افراد مسلح و تروریست در صبراته خطری برای کشورهای همسایه چون تونس، الجزائر می باشد.

در یکی از حملات هوایی نیروهای آمریکایی در تونس 40 تن که قصد داشتند حکومتی جهادی در «نقردان» تشکیل دهند، کشته شدند.

داعش قصد دارد از اختلافات میان فایز السراج و احمد معیتیق بیشترین بهره برداری را نماید و با انجام عملیات تروریستی بر تمامی منطقه تسلط کامل پیدا کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها