يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۵۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
انفجار شدیدی در مرکز یمن موجب کشته و زخمی شدن دهها تن از عناصر وابسته به حزب «الاصلاح» یمن شد.
به گزارش پایگاه 598، منابع نظامی در استان مأرب صبح امروز (شنبه) از انفجار شدیدی در منطقه «مطارح نخلاء» در این استان خبر دادند.

به گزارش وبگاه الخبر الیمنی، در این انفجار که اواخر شب گذشته رخ داد، دهها تن از عناصر وابسته به حزب الاصلاح و قبائل همسو با ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند. هنوز منابع وابسته به ائتلاف سعودی واکنشی به این رویداد نشان نداده‌اند.

به گفته این منابع نظامی، انفجار زمانی رخ داد که حزب الاصلاح و قبائل همسو با آن در نشستی در «مطارح نخلاء» حضور یافته بودند تا در خصوص راه‌های ممانعت از آزادسازی شهر مأرب به دست ارتش یمن مشورت کنند.

در میان کشته شدگان افراد نامدار محلی و حزبی همچون «حسن محسن بتران العبیدی»، «مجاهد بن ناصر قماد العبیدی و «عبد العزیز لقشم العبیدی» نیز دیده می‌شوند.

هنوز عامل انفجار مشخص نیست اما برخی منابع احتمال حمله موشکی ارتش و انصارالله یمن به این نشست را بعید ندانسته و برخی از کاربران یمنی نیز بر روی حمله موشکی تأکید کرده‌اند.

استان مأرب هم اکنون مرکز ثقل درگیری‌های سرنوشت‌سازی است که در صورت پیروزی نهایی ارتش و انصارالله یمن، باید کار دولت مستعفی یمن را تمام شده تلقی کرد. عملیات نیروهای یمنی در این استان از سال گذشته آغاز شده و این نیروها هم اکنون در نزدیکی شهر مأرب قرار دارند. مأرب اصلی‌ترین پایگاه حزب اخوانی الاصلاح بعنوان مهم‌ترین متحد دولت مستعفی یمن به شمار می‌رود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها