کد خبر: ۴۷۶۵۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۰     ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
تفاوت مراسم هیئت‌های معروف کشور با سال گذشته!
همان طور که پیش بینی می‌شد جامعه دینی با التزام به توصیه‌های بهداشتی، ترکیبی از شور و شعور حسینی را در محرم امسال به نمایش گذاشت. اینها تنها بخشی از هیئات کشور را به تصویر کشیده است و بی‌تردید اکثر قابل توجه هیئات کشور همین گونه بودند.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، همه ساله از روزها و ماه‌های منتهی به ایام محرم و صفر، کم کم هیئت‌های عزاداری بساط برپایی خیمه‌های عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را فراهم می‌کنند.


اما ویروس منحوس کرونا که امسال همه فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف را تحت تاثیر خود قرار داد، از مدت‌ها قبل، دل نگرانی‌هایی را برای عزاداران حسینی فراهم کرد؛ دل نگرانی‌هایی که البته موجب خلاقیت‌ها و تنوع مجالس عزاداری و نذرهای محرم شد.

عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) در دهه اول محرم امسال تلاش کردند تا با برگزاری روضه‌های خانگی، راه‌انداختن حسینیه‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی و برپایی محافل عزاداری در اماکن عمومی و کوچه‌ها و ... ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، فضاهای حقیقی و مجازی را بیش از سال‌های گذشته به عطر و بوی حسینی آکنده کنند.

همان طور که پیش بینی می‌شد جامعه دینی با التزام به توصیه‌های بهداشتی ترکیبی از شور و شعور حسینی را در محرم امسال به نمایش گذاشت. اینها تنها بخشی از هیئات کشور را به تصویر کشیده است و بی‌تردید اکثر قابل توجه هیئات کشور همین گونه بودند.









 
همچنین یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت:

قلمت بشکند تاریخ!

اگر ننویسی، یک بیماری فراگیر به ایران آمد؛ عده‌ای به توصیه‌ها گوش ندادند و از شمال خود نگذشتند ولی آن‌طرف که همیشه هجمه‌ها علیه هیئتی‌ها بود تمام قد به قوانین و محدودیت‌ها احترام گذاشتند...

فقط بعداً هیئت ها رو مقصر شیوع کرونا اعلام نفرمایید!

 

*علی شعبانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها