يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۵۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
قیمت سکه نسبت به ۱۰ سال پیش ۲۰۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد، در حالی که شاخص قیمت مصرف‌کننده ۴۶۳ درصد افزایش داشته است.
به گزارش پایگاه 598، اقتصادنیوز نوشت: قیمت سکه نسبت به ۱۰ سال پیش ۲۰۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد، در حالی که شاخص قیمت مصرف‌کننده ۴۶۳ درصد افزایش داشته است.

یک دهه پیش، در چنین روزی قیمت سکه ۶۰۵ هزار تومان بود. امروز قیمت سکه به بالای ۱۳ میلیون تومان رسید و در نهایت در قیمت ۱۲ میلیون و ۸۱۱ هزار تومان آرام گرفت که این رقم نسبت به رقم ۱۰ سال پیش ۲۰۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. در حالی که شاخص قیمت مصرف‌کننده، که نرخ تورم براساس تغییرات آن تعیین می‌شود، ۴۶۳ درصد افزایش داشته است.

در ۱۰ سال گذشته، درصد افزایش قیمت سکه بیش از ۴ برابر درصد افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده بوده است که دلایل اصلی آن تغییرات قیمت جهانی، افزایش نرخ ارز به علت تحریم‌ها و کاهش ارزش ریال است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها