أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۷۶۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
پس از اتهام‌زنی آمریکا به حزب‌الله لبنان در ارتباط با ذخیره سازی مواد منفجره، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که دلیلی وجود ندارد که نشان دهد حزب‌الله برای ساخت موادمنفجره در فرانسه مواد شیمیایی ذخیره کرده است.
فرانسه اتهام آمریکا علیه حزب‌الله را رد کرد

به گزارش پایگاه 598، «آنیس فون درمول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در گفت‌و‌گو با روزنامه‌نگاران به اتهام‌زنی «ناتان سالیس» هماهنگ‌کننده امور مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا علیه جنبش حزب‌الله لبنان پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، ناتان سالیس روز پنجشنبه با اتهام زنی به حزب‌الله ادعا کرده بود که حزب الله مواد شیمیایی از جمله نیترات آمونیوم را به کشورهای اروپایی مثل بلژیک، فرانسه، یونان، ایتالیا و اسپانیا قاچاق و در آنجا ذخیره سازی می‌کند.

سالیس ادعا کرده بود که حزب‌الله این مواد شیمیایی را برای «حمله‌های تروریستی بزرگ» در این کشورها ذخیره سازی می‌کند تا در زمانی که ایران لزوم انجام حمله را تأیید کند، این اقدام را انجام دهد.

در واکنش به این ادعا، آنیس فون درمول سخنگوی وزارت خارجه فرانسه ضمن رد این اتهامات گفت: «تا جایی که اطلاع داریم. چیز [مدرک] ملموسی وجود ندارد که امروز چنین ادعایی را در فرانسه نشان دهد».

این ادعاها پس از انفجار مهیب بندر بیروت و در چارچوب فشار حداکثری آمریکا به حزب‌الله نسبت داده می‌شود. بیش از یک ماه پیش، بندر بیروت شاهد انفجاری عظیم بود که به ویرانی بخش اعظمی از این شهر و کشته شدن حدود دویست تن و زخمی شدن ۶۵۰۰ نفر از شهروندان این کشور منجر شد. طبق گزارش منابع لبنانی این انفجار در نتیجه انفجار مقادیر زیادی نیترات آمونیوم انبار شده در بندر بیروت به وقوع پیوست که تا به امروز علت این انفجار مشخص نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها