يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۷۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
" شنبه و یک‌شنبه" بازی؛
دستگاه دیپلماسی منتظر شکار فرصت است تا تلاش‌های خسارت بار هفت ساله برجام را بدان گره زند و شوت نهایی را توی دروازه خودی زده و مجدداً زمینه شوک احیا به جنازه متعفن برجام را فراهم کنند. تا اگر میسر شد؛ مجدداً همان چرخه باطل را دنبال کرده و کشور را دچار گزیدن از همان سوراخ نمایند؛ و اگر هم به مذاکره مجدد منتهی نشد؛ جار برآرند؛ که می‌شد اما دستمان بسته بود و خود را پیروز میدان جا زنند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی؛ در حوادث ایام، برخی روزهای سال و ماه و هفته، به‌تناسب سخنان و یا حوادث تا مدت‌ها ماندگار می‌شود. برخی شیرین‌اند مانند سال ۱۳۵۷، ۲۲ بهمن، ۱۲ فروردین، ۲۹ اسفند و... برخی نیز تلخ‌اند، مانند ۱۷ شهریور، جمعه خونین، چهارشنبه سفید و.‌... یکی دیگر از ایام هفته بنام «شنبه و یک‌شنبه»، نیز به آن‌ها اضافه شد، البته نه ماندگار در طول زمان. ماجرا " شنبه " و "یک‌شنبه " بازی به‌صورت مرحله‌ای چنین رخ‌داده است:

شوت اول بازی جدید را، ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکای جنایتکار با بیان تهدیدآمیز بازگرداندن تحریم با ابزاری بنام مکانیسم ماشه گفت و همچنین بعد از چند ماه که از پاسخ کوبنده ایران به شرارت آمریکایی‌ها در اقدام جنایت‌کارانه آن‌ها در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ناز شست قدرتمندانه‌ای که از سوی نهادهای دفاعی ایران نشان داده شد، گذشته است، در این زمان ترامپ به لفاظی علیه ایران پرداخته و با دهان نجسش بیان کرد: «ضربه‌ای هزار برابر سخت‌تر از چیزی که تا الآن به آن‌ها زده‌ایم وارد خواهیم کرد» که بیشتر جنبه نمایشی برای بزدلان سیاسی دارد.

شوت دوم بازی در زمین ایران زده شد و رئیس‌جمهورمان بدون پاسخگویی مقتدرانه به یاوه‌گویی دشمن در جواب وی اعلام کرد «شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران است» و «شکست مفتضحانه آمریکا» را تبریک گفت. وی همچنین گفت: " همان‌طور که ایستادگی ملت ایران در دفاع هشت‌ساله را به ملت ایران تبریک می‌گویم پیشاپیش پیروزی شنبه و یکشنبه هفته آینده را هم به ملت ایران تبریک می‌گویم که آمریکا دچار شکست مفتضحانه شد." ایشان مردم را به مقاومتی مشابه مقاومت سال ۵۹ دعوت کرده و گفته باید مقاومت کنیم، همان‌گونه که در سه سال گذشته چنین کردیم. ایشان با ادبیاتی بسیار زیبا سخن راندند ولی تشابه کردن آن با سال 59 (غیر از مقاومت هشت سال دفاع مقدس) مفهوم شروع تجاوز به کشور را القا کرده است. همچنین تشابه آن با سه سال قبل دانستن، نیز نگرانی تکرار شوک افزایش قیمت‌ها را به ذهن‌ها تبادر کرد؛ به عبارت دیگر روح کلام وی بیش از آنکه" بی‌نتیجه بودن تلاش آمریکا." را برساند، القاگر " فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌ها" بوده است؛ و وزیر خارجه کشورمان نیز بجای محکومیت شرارت خواهی آمریکایی‌های جنایتکار، اعلام کرد که «هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد.»! یعنی این‌ها که شوک روانی بر اقتصاد کشور بود، اتفاق تلقی نمی‌شود؟

اما گام و لگد بعدی در زمین ایران، توسط سود جویان فرصت‌طلب بود که با هجوم به بازار ارز و سکه، علاوه بر کسب منافع نامشروع زالوصفتان، به این جنگ زرگری دامن زدند و به عبارتی هنوز اتفاقی در صحنه عمل نیافتاده، شوک دیگری بر اقتصاد یله و بی‌صاحب زدند و موج تهدید دشمن را عینت بخشیدند.

گام بعدی نیز اخیراً کلید خورده است و کاسبان سیاست‌باز نظریه‌ساز جریان ساز موج‌سوار، درصددند تا این موج رفت و برگشتی را بزرگنمایی کرده و جامعه را ملتهب‌تر کنند؛ و از ضرورت خواسته تن دادن مجدد به مذاکره با کدخدای جرزن عهدنامه جریده بدعهد را پمپاژ نمایند.

در مرحله بعدی، با سازماندهی پیش‌بینی‌شده، نقش بوق‌های زنجیره‌ای غوغا سالار، باهدف عملیات روانی برای ایجاد ترس عمومی و انتظار و فراهم‌سازی برای حرکت موذیانه و خطرناک بعدی در حال اثرگذاری بر طیف‌هایی از جامعه می‌باشد. تا تصمیم گیران عالی را مجبور به پذیرش لزوم مذاکره مجدد با همان کدخدای بدعهد زورگو نمایند. برخی نیز با تیترهای مشابه این:" شنبه و یکشنبه چه بر سر بازار می‌آید؟ " گاهی به نعل زندند و گاهی به میخ، لکن عملاً بر التهاب دامن زدند. ولی بدانند که با ابن روش عاقبت؛ چکش واقعیت روی انگشتان ملت خواهد خورد.

همشهری آنلاین نوشت: " هفته‌ای عجیب پیش‌روی جهان قرار دارد، بعد از ماه‌ها تنش و چالش بر سر فعال شدن یا نشدن مکانیسم ماشه".

جماران نوشت:" هنوز دقیق مشخص نیست که رئیس‌جمهور به چه اتفاقی اشاره‌کرده و البته پیش‌بینی‌هایی در این رابطه انجام‌شده است."شنبه و یکشنبه 29 و 30 شهریور چه خبر است؟(آسیا)، انتظار 7 ساله ملت برای "شنبه و یکشنبه "های روحانی (سایت خبری شعار سال) "شنبه و یکشنبه منتظر این اتفاقات باشید "(چند سایت) آپارات بعد سخن رئیس‌جمهور آژیر پخش کرده و مردمی که در حال رفتن به پناهگاه هستند را بنمایش درآورده است؛ و سایر نشریات و سایت‌ها به نحوهای قابل تأملی به این مساله پرداخته‌اند.

دستگاه دیپلماسی منتظر شکار فرصت است تا تلاش‌های بی‌ثمر و خسارت بار هفت ساله برجام را بدان گره زند و شوت نهایی را توی دروازه خودی زده و مجدداً زمینه شوک احیا به جنازه متعفن برجام را فراهم کنند. تا اگر میسر شد؛ مجدداً همان چرخه باطل را دنبال کرده و کشور را دچار گزیدن از همان سوراخ نمایند؛ و اگر هم به مذاکره مجدد منتهی نشد؛ جار برآرند؛ که می‌شد اما دستمان بسته بود و خود را پیروز میدان جا زنند و بیش از این، مدال‌ها و سکه‌های اهدایی حاتم طایی دولت تدبیر وامید از خزانه جیب ملت تحت‌فشارهای معیشتی سو تدبیرهای مدیرانشان، شرمسارشان ننماید.

لکن به مدد الهی؛ توسط ملت مبارز ایران به رهبری زعامت ولی خود، این فتنه زنجیری را با شکست دیگری مواجه خواهند کرد و شرایط کشور را از پیچ تاریخی به وادی ایمن رسانده و زمینه‌ساز ظهور مهدوی خواهند بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها