يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۷۷۹
زمان انتشار: ۱۹:۴۶     ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
رئیس بسیج جامعه پزشکی:
تاکید بسیج بر تامین واکسن برای افراد محروم و کسانی که توان مالی خرید آن را ندارند، در این زمینه برای تامین واکسن در مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها تفاهم‌نامه‌هایی را تدوین کرده ایم و تلاش می‌کنیم، مقدار واکسن برای مناطق محروم از جمله مناطق حاشیه‌ای تهران تهیه کنیم.
به گزارش پایگاه 598، رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۴۰ هزار نفر در ۷ استان مرزی و محروم کشور به صورت رایگان ویزیت می‌شوند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

به گزارش «تابناک»؛ شاهین محمدصادقی در نشست آنلاین خبری با اصحاب رسانه افزود: در هفته دفاع مقدس با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی، بخش خصوصی و استانداری‌های استان‌های مرزی در استان‌های خوزستان ایلام، کردستان آذربایجان غربی، کرمانشاه و استان‌های محروم مثل سیستان و بلوچستان و هرمزگان برنامه‌های مفصلی داریم و حداقل ۴۰ هزار بیمار را ظرف دو هفته معاینه و درمان می‌کنیم.

وی گفت: این کار جدید و بزرگی است که با همکاری واحد‌های محرومیت زدایی سپاه و بسیج، دانشگاه‌های علوم پزشکی، بنیاد مستضعفان و استانداری‌ها انجام می‌شود، علاوه بر آن تا جایی که در توانمان باشد برای توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در مناطق محروم اقدام می‌کنیم، در این زمینه البته از ۷ ماه پیش اقدامات زیادی انجام شده است و همچنان با تمرکز و اولویت بر مناطق محروم ادامه دارد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی افزود: بناست به همه کسانی که توسط شبکه‌های بهداشت و درمان استان‌های مرزی شناسایی شده اند کارت سلامت داده شود و در زمان مشخص و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی و ضوابط اعلامی ستاد ملی کرونا توسط تیم‌های تخصی معاینه شوند.

وی گفت: بسیج جامعه پزشکی و بازوی اجرایی وزارت بهداشت و حدود ۱۸۰ هزار عضو رسمی بسیج جامعه پزشکی داریم که همگی آماده جانفشانی برای ملت هستند، البته در بسیج اعتقاد داریم همه ملت ایران بسیجی و همه اعضای جامعه پزشکی عضو بسیج جامعه پزشکی هستند و در بسیج جامعه پزشکی به روی همه پزشکان و پرستاران و کادر بهداشتی و درمانی باز است.
 
احتمال حمله بیولوژیک بودن کرونا وجود دارد/ تامین واکسن آنفلوانزا برای حاشیه نشینان محروم/ تدارک ویژه برای ویزیت رایگان ۴۰ هزار نفر در ۷ استان

محمد صادقی افزود: تاکنون در زمینه کار‌های تحقیقاتی در خصوص واکسن و تولید کیت‌ها نیز کار‌های بزرگی انجام شده؛ اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. در زمینه اعزام تیم‌هایی برای کمک به کادر بهداشت و درمان و برپایی قرنطینه بیماران بعد از ترخیص از بیمارستان‌ها کار‌های زیادی انجام شده، ولی هنوز به میزانی که حق مردم است، حق مردم را ادا نکرده ایم و کار‌های بر زمین مانده زیادی باقی مانده است.

وی گفت: امیدواریم بعد از محرمیت زدایی از این هفت استان در مراحل بعدی محرومان استان‌های دیگر را در سراسر کشور پوشش می‌دهیم و بنا داریم برخی تیم‌ها را در یکی دو هفته آینده به آی سی یو‌های مناطق قرمز اعزام کنیم. امیدواریم بتوانیم در مناطق محروم به زودی خدمات بیشتری از جمله خدمات دندانپزشکی، چشم پزشکی، طب اطفال و جراحی نیز ارائه کنیم. ضمن اینکه تیم‌هایی برای آموزش نیرو‌های مورد نیاز در آی سی یو‌ها و بخش‌های بیمارستانی به استان‌های مختلف اعزام می‌شوند تا در صورتی که با موج شدید کرونا مواجه شدیم نیرو‌های بیشتری در اختیار بیمارستان‌ها باشد.

اگر وضعیت اپیدمی کرونا در کشور بهبود پیدا کند، در این زمینه نیز آمادگی کمک وجود دارد

محمدصادقی در پاسخ به پرسشی درباره اعزام نیرو به خارج از کشور گفت: از گذشته، تیم‌های پزشکی برای کمک به مدافعان حرم در سوریه و عراق اعزام می‌شدند؛ اما از زمان شروع اپیدمی کرونا، اولویت بسیج، کمک و درمان مردم کشور خودمان بوده است و در این مدت هیچ موردی از اعزام نیرو به کشور‌های همسایه نداشته ایم؛ اما در آینده اگر وضعیت اپیدمی کرونا در کشور بهبود پیدا کند، در این زمینه نیز آمادگی کمک وجود دارد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی در پاسخ به پرسشی درباره همکاری این سازمان با وزارت بهداشت گفت: اولین نهادی که در ابتدای شروع کرونا با وزارت بهداشت، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد، سازمان بسیج و سپاه پاسداران بود، در این زمینه در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، تولید ماسک و اقلام بهداشتی، برپایی قرنطینه‌ها و کمک‌های انسان دوستانه و مومنانه اقدامات زیادی انجام شده و همچنان هم ادامه دارد و تمام این فعالیت‌ها نیز با همکاری و زیر نظر وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حمله بیولوژیک بودن اپیدمی کرونا گفت: هنوز نمی‌شود به صراحت جواب این پرسش را داد، مقالات متعددی در این زمینه در مورد دستکاری ویروس کرونا در مجله نیچر در سال ۲۰۱۵ چاپ شده که ترکیبی از موش و خفاش بوده، دانشگاه کالیفرنیای شمالی نیز تحقیقاتی در ووهان چین انجام داده است، اما هنوز سند معتبری نداریم. با این حال برخی شواهد وجود دارد و بسیاری از عقلا به نوعی احتمال حمله بیولوژیک را می‌دهند.
 
هیچ اقدامی در هیچ زمینه‌ای بدون عیب و نقص نیست

محمدصادقی درباره عملکرد دستگاه‌های اجرای در مدیریت کرونا گفت: هیچ اقدامی در هیچ زمینه‌ای بدون عیب و نقص نیست، حتما اگر تجربه و هماهنگی بیشتری وجود دارد، بهتر می‌توانستیم عمل کنیم، در این مورد بیش از وزارت بهداشت به دستگاه‌های اقتصادی و سیاسی ایراد وارد و عملکرد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در مجموع قابل دفاع است.

وی افزود: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی گاهی نظریاتی داشتند که مورد توجه قرار نمی‌گرفت، اگر به نظریات وزارت بهداشت توجه می‌شد، مدیریت بهتری صورت می‌گرفت. همچنین اگر به مقامات استانی اعم از دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداری‌ها و حتی امامان جمعه اختیارات لازم تفویض می‌شد، خودشان بهتر می‌توانستند تصمیم بگیرند.

محمد صادقی گفت: گاهی ستاد کرونا خود تصمیم می‌گیرد و مقامات محلی در اجرای دستورها دچار مشکل می‌شوند. شاید اگر تفویض اختیار کنیم، برخی اشکالات را می‌توان از بین برد. در مورد وزارت بهداشت هم ایراداتی در مورد نفوذ برخی دارو‌ها و تجهیزات وجود دارد، اما در مجموع عملکرد قابل دفاعی دارد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی درباره تامین واکسن آنفلوانزا گفت: تاکید بسیج بر تامین واکسن برای افراد محروم و کسانی که توان مالی خرید آن را ندارند، در این زمینه برای تامین واکسن در مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها تفاهم نامه‌های را تدوین کرده ایم که با امضای آن با برخی بخش‌های دولت اقدام می‌شود و تلاش می‌کنیم مقدار واکسن برای مناطق محروم از جمله مناطق حاشیه‌ای تهران تهیه کنیم.

وی افزود: خدمات ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی به مردم قبل و بعد از کرونا همیشه ادامه داشته و هم اکنون نیز تیم‌هایی در ارومیه و اردبیل در حال خدمت رسانی هستند، تعداد زیادی از همکاران ما در بسیج جامعه پزشکی در این مدت به کرونا مبتلا و تعدادی نیز شهید شدند؛ خود من هم به کرونا مبتلا شدم و مدتی در آی سی یو بستری بودم.

محمد صادقی گفت: خدمات بهداشتی بسیج جامعه پزشکی بعد از هفته دفاع مقدس نیز در شهر‌های دیگر و حاشیه شهر‌های بزرگ ادامه خواهد داشت. با اورژانس و ارتش نیز برای رسیدگی به مناطق صعب العبور هماهنگ کردیم تا جایی که می‌شود از آمبولانس‌های زمینی و اگر نشد از بالگردهای اورژانس و نیرو‌های مسلح برای کمک به مردم ساکن این مناطق استفاده می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وجود یک بیماری خطرناک تر از کرونا در کشور‌های همسایه گفت: شایعات همیشه وجود دارد برخی بمیاری‌های جدید ممکن است وجود داشته باشد، اما تاکنون خبر مستندی از منابع رسمی در این مورد نشنیده ایم. رئیس جمهوری که در این زمینه صحبت کرده اند، حتما منابعی دارند که حتما اعلام می‌کنند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی در پاسخ به پرسش دیگری درباره نقش سپاه و بسیج در واردات ماسک و کیت گفت: در مورد واردات این اقلام اطلاعی ندارم، اما اولین کسانی که شروع به تولید ماسک کردند و به کمک وزارت بهداشت آمدند، سپاه و بسیج بودند.

وی افزود: در مساجد واحد‌های درمانی بسیج و سپاه از همان اوایل اپیدمی مستقر شدند، تولید ماسک نیز اولین بار در کارخانه‌های سپاه شروع شد. بخش قابل توجهی از نیاز کشور با روحیه بسیجی تامین شد. امروز هم واحد‌هایی از نیرو‌های مسلح در تهیه، توزیع و تولید ماسک و لوازم بهداشتی برای مبارزه با این بیماری فعال هستند.

محمد صادقی افزود: بسیج در همه کشور در هر جایی که توانسته خدمت کرده است و اگر نتوانستیم در جایی خدمت کنیم، شرمنده ایم، در مورد تعداد ماسک‌های توزیع شده آمار دقیق نداریم؛ اما هر چقدر در توانمان بوده انجام داده‌ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها