يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۸۵۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۳ مهر ۱۳۹۹
لابی آل سعود و محرومیت عیسی آل‌کثیر هم نتوانست مانع باخت نماینده عربستان مقابل نماینده ایران شود؛
تیم فوتبال پرسپولیس ایران با گذشتن از سد النصر عربستان به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.
به گزارش پایگاه 598، پرسپولیس پس از نمایش مطلوبی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا داشت و بالاتر از التعاون عربستان، الدحیل قطر و الشارجه امارات قرار گرفت، در دور یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی عملکرد هوشمندانه‌ای ارائه داد و با ارائه بازی‌های چشم‌نواز و منطقی موفق به حذف السد قدرتمند و پاختاکور فیزیکی- البته پاختاکور با اشتباه عجیب و خطای بی‌مورد بهترین بازیکنش ماشاریپف 75 دقیقه 10 نفره بود- شد ولی سرخ‌پوشان دیروز پیش از شروع دیدار با النصر عربستان با حکم محرومیت عجیب 6 ماهه بهترین گلزن خود در این رقابت‌ها «عیسی آل‌کثیر» مواجه شدند که شوک سنگینی به یحیی گل‌محمدی و بازیکنان وارد کرد اما محروم‌کنندگان آل‌کثیر نمی‌دانستند با این کار انگیزه سرخپوشان را ده‌ها برابر می‌کنند؛ موضوعی که باعث شد پرسپولیس با ارائه یک بازی منطقی مقابل تیم سعودی برای دومین بار ظرف 3 سال اخیر به دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.  
 
آل کثیف از فینال بازماند
تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی 4 -6 (در مجموع بازی و  ضربات پنالتی) بر  النصر عربستان به دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا رسید.

سرخپوشان پایتخت که پیش از آغاز بازی و در جلسه آنالیز فنی حریف، با رای ناگهانی محرومیت بازیکن 4 گله خود در این رقابت‌ها مواجه شدند، در دقایق اولیه بازی، در فضای روانی ناشی از رای کنفدراسیون فوتبال آسیا و اجبار برای کنار گذاشتن آل‌کثیر از ترکیب خود، شباهتی به تیم پساکرونایی لیگ قهرمانان آسیا نداشتند و تا زمان گل النصر از روی نقطه پنالتی(دقیقه 35)، بازی خوبی به نمایش نگذاشتند. پرسپولیسی‌ها که با دریافت گل از عبدالرزاق حمدالله دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، به سوی دروازه رقیب حمله‌ور شدند و روی سماجت وحید امیری احیا شده که موفق به ربایش توپ از بازیکن النصر شد، سانتر بشار رسن و ضربه سر گلزن جوان و جویای نام داربی «مهدی عبدی»، پیش از پایان نیمه نخست، بازی را به تساوی کشاندند.

النصر از همان ابتدای نیمه دوم سراپا حمله شد و در دقیقه 47 ضربه آزاد حمدالله به تیرک دروازه پرسپولیس اصابت کرد. در ادامه، بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد. دقیقه 60 کار تیمی بازیکنان پرسپولیس می‌توانست منجر به گل دوم شود ولی پاس رو به جلوی امیری، ارسال نوراللهی و ضربه آکروباتیک بشار رسن را مدافعان النصر دفع کردند. دقیقه 78 هم پرسپولیس می‌توانست به گل برسد که توپ روی پای کنعانی‌زادگان ننشست. در انتهای وقت‌های قانونی النصر حملات جسته و گریخته‌ای روی دروازه پرسپولیس داشت که البته خطرناک نبود.

در پایان ۹۰ دقیقه، بازی ۱-۱ مساوی شد و به ۲ پانزده دقیقه وقت‌های اضافه رفت.


در 15 دقیقه نخست، پرسپولیس سعی در اداره بازی داشت و به نظر می‌رسید در پی بردن بازی به ضربات پنالتی است. در آخرین دقیقه وقت نخست اضافه احسان پهلوان، وینگر شوتزن پرسپولیس که بازی خوب و موثری ارائه داده بود، با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا پرسپولیس در 15 دقیقه دوم 10 نفره به بازی ادامه دهد.

فشارهای النصر که در نیمه دوم وقت اضافه با یک بازیکن بیشتر بر دروازه پرسپولیس وارد می‌کرد، برای این تیم حاصلی نداشت تا ضربات پنالتی فینالیست آسیا را مشخص کند. در ضربات پنالتی بازیکنان پرسپولیس عملکرد بهتری داشتند و تمام  پنالتی‌های خود را به گل تبدیل کردند اما لک دروازه‌بان خوب پرسپولیس که در جریان بازی نیز عملکرد مطلوبی داشت پنالتی چهارم النصر که توسط مایکن زده شد را مهار کرد و تیم خود را به فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 رساند. النصر چهارمین‌بار در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا از صعود به فینال بازماند. پرسپولیس دیدار نهایی را 29 آذر با فینالیست شرق آسیا برگزار می‌کند. 
 
آل کثیر 6 ماه محروم شد!
کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز حکم سنگینی را برای عیسی آل‌کثیر، مهاجم پرسپولیس صادر کرد و بر این اساس این بازیکن به خاطر شادی گلش مقابل پاختاکور ازبکستان 6 ماه از حضور در میادین فوتبال محروم شد.

در اطلاعیه‌ای که دیروز سایت AFC در این خصوص صادر کرد، آمده است: 
«کمیته انضباطی و اخلاقی کنفدراسیون فوتبال آسیا، عیسی آل‌کثیر از تیم پرسپولیس را به دلیل نقص ماده 58.1 قانون انضباطی کنفدراسیون از شرکت در هر نوع فعالیت مربوط به فوتبال به مدت 6 ماه منع می‌کند و این محرومیت بلافاصله اجرا می‌شود. این بازیکن 10 هزار دلار نیز جریمه نقدی باید پرداخت کند. دلیل این محرومیت حرکات نژادپرستانه در جریان بازی لیگ قهرمانان مقابل پاختاکور در تاریخ 30 سپتامبر 2020/ 9 مهر 99 است». کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین در آخر اطلاعیه‌اش به ماده‌ای که با استناد به آن آل‌کثیر محروم شده، اشاره کرده است: «ماده 58.1 قانون انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید کسی که با استفاده از سخنان تحقیرآمیز، تبعیض‌آمیز یا تحقیر‌آمیز یا اقدامات مربوط به نژاد، رنگ پوست، جنسیت، ناتوانی، زبان، سن، شکل ظاهری، مذهب، عقاید سیاسی، ثروت و تولد، حیثیت شخص یا گروهی از افراد را مورد خدشه قرار بدهد، باید محروم شود».

این اقدام «ای‌اف‌سی» در آستانه دیدار نیمه‌نهایی آن هم ساعتی پیش از آغاز مسابقه پرسپولیس با النصر سعودی، اقدامی مشکوک بود؛ اینکه گلزن‌ترین بازیکن پساکرونایی رقابت‌های لیگ قهرمانان را تنها ساعتی پیش از بازی محروم کرده و وی را 6 ماه از شرکت در هر مسابقه‌ای کنار بگذارند، به نظر می‌رسد ناشی از نفوذ سعودی‌ها برای جلوگیری از تداوم حرکت رو به جلوی سرخ‌پوشان پایتخت بود، زیرا عملکرد پرسپولیس در بازی‌های اخیر، احتمال حذف النصر را بشدت قوی کرده بود. آل‌‌کثیر از همه جا بی‌خبر در حالی محروم شد که پیش از پیوستن به پرسپولیس، بعد از گلزنی برای صنعت نفت آبادان هم اینگونه گل‌هایش را جشن می‌گرفت.
 
بیانیه باشگاه پرسپولیس درپی اعلام حکم محرومیت عیسی آل‌کثیر
در پی صدور حکم عجیب و شوکه‌کننده کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد محرومیت عیسی آل‌کثیر، مهاجم تیم پرسپولیس در آستانه دیدار حساس این تیم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر عربستان، باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

آنچه در آستانه بازی مهم و سرنوشت ساز نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا رخ داد، مصداق کامل تصمیم‌گیری عجولانه و بدون بررسی دقیق در فوتبال آسیا به شمار می‌رود.

محرومیت عیسی آل‌کثیر در فاصله ساعتی مانده به بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، تصمیمی بسیار غیرمنطقی و ناعادلانه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به شمار می‌رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها