يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۸۶۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۱۴ مهر ۱۳۹۹
قادری تشریح کرد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است سقوط قیمت ارز به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلا آزادسازی بخشی از ارزهای مسدود شده و برگشت ارز صادرات‌کنندگان می‌توان بر این مهم تاثیرگذار است.

به گزارش پایگاه 598، جعفر قادری با اشاره به کاهش نرخ دلار، درباره امکان کاهش بیشتر این نرخ در روزهای آتی توضیح داد: مجموعه‌ عوامل تاثیرگذار بر عرضه و تقاضای ارز می‌تواند این نرخ را ثابت نگه داشته یا بالا و پایین کند، درواقع باید دید وضعیت ذخایر بانک مرکزی چگونه است اینکه آیا می‌تواند با عرضه  ارز، بازار را متعادل نگه دارد.

نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سقوط قیمت ارز به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلا آزادسازی بخشی از ارزهای مسدود شده و برگشت ارز صادرات‌کنندگان می‌توان بر این مهم تاثیرگذار است.

وی افزود: اگرچه بخشی از مشکلات با تزریق ارز به بازار حل می‌شود اما بخش عمده آن مرتبط به اتخاذ سیاست‌های صحیح است و اگر سیاست‌های درست ازسوی تیم اقتصادی دولت اتخاذ شود حتی درصورت عدم تزریق ارز می‌توان  به اصلاح وضعیت امیدوار شد.

قادری درباره محاسبه نرخ واقعی دلار توضیح داد: مجموعه‌ای عوامل در تعیین نرخ ارز تاثیرگذار است یکی از این عوامل تفاوت نرخ ارز داخلی و بین‌المللی است همچنین انتظارات و توقعات تورمی نیز از دلایل دیگر است، اینکه آیا مردم انتظار رشد تورم در آینده را دارند یا خیر؟ بطور مثال شاید در یک زمانی نرخ تورم ما با تورم بین‌المللی فاصله چندانی نداشته باشد اما انتظار شکل‌گیری تورم ازسوی مردم سبب اضافه شدن نرخ ارز می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  اضافه کرد: البته لغو یا افزایش تحریم‌ها نیز می‌تواند در نرخ ارز تاثیرگذار باشد بنابراین مجموعه عوامل تاثیرگذار بر عرضه و تقاضا، تعیین‌کننده نرخ ارز است و نمی‌توان به استناد یک یا دو فاکتور گفت؛ نرخ ارز واقعی است یا خیر.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها