أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۸۷۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۱۵ مهر ۱۳۹۹
توییت جنجالی مشاور رئیس جمهور درباره نظارت میدانی رئیس و نمایندگان مجلس یازدهم، واکنش نماینده‌های ملت و کاربران فضای مجازی را در پی داشت.
صحن علنی مجلس شورای اسلامی امروز 25 تیر ماه 1399

به گزارش پایگاه 598، توییت اخیر مشاور رئیس جمهور پیرامون بازدیدهای میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مجلس یازدهم، واکنش‌های متعددی از سوی نمایندگان یازدهمین دوره مجلس و مشاوران رئیس قوه مقننه، فعالان رسانه‌ای و عموم مردم  را به دنبال داشت. حسام‌الدین آشنا در این مطلب خود نوشته است «سفرها را چند ماه زود شروع نکرده‌اید! این سفرها برای دیدن است یا دیده شدن؟ این سفرها نظارتی است، زیارتی است، نمایشی است یا انتخاباتی؟» این درحالی است که انتقادها از دولت به دلیل فاصله گرفتن از مردم در شرایطی که آن ها نیاز دارند مسئولان را کنار خود ببینند بالا گرفته است.

توئیت حسام الدین آشنا

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود، اظهارات آشنا را اینگونه پاسخ داد: «اگر کار نمی‌کنید و نگران زخم بستر خودتان و درد و رنج مردم نیستید، جای تعجب ندارد. لااقل حرف مفت نزنید و مردم را عصبانی‌تر نکنید.»

حسن شجاعی علی‌آبادی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه دیگر منتخب مجلس یازدهم هم نوشته بود: «...سفر جهادی و سفر خدمت اساسا در گزینه‌های این جماعت وجود ندارد. چه منطقی دارند اینان!!! بست نشینی رئیس جمهور خوب است و تحرک رئیس مجلس بد!!! آقای آشنا لطفا کمی فقط کمی به فکر مردم باشید.»

علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در واکنش به اظهارات حسام الدین آشنا درباره نظارت میدانی رئیس مجلس در گفته است: «حدود هفت ماه است که رئیس جمهور در قرنطینه است و ابتدا ایشان باید بگوید چرا رئیس جمهور در میان مردم نیست و برای حل مسائل اقدامی نمی‌کند، دولت بجای اینکه در ماه‌های آخر عمرش به دنبال اقدامات اساسی باشد در پی اتهام زنی به مجلس است.»

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در این خصوص گفته است: «آقایان به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و هفت سال است کشور را به امان خدا رها کردند، نمی‌شود در ولنجک لم داد و گفت بقیه کار نکنند، چون ما فکر می‌کنیم که انتخاباتی است.»

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم به اظهارات مشاور رئیس جمهور واکنش نشان داد و گفت: «اینگونه اظهارات بی پایه است، طبق قانون اساسی هر مسئولی رسالت و وظیفه ای دارد، نظارت نیز یکی از وظایف قانونی نمایندگان مجلس است که با حضور میدانی حاصل می‌شود، فرافکنی ها تأثیری در روند اقدامات مردمی مجلس نخواهد داشت.»

محمدسعید احدیان دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس نیز در پاسخ به این توییت آشنا در صفحه شخصی خود نوشت: «از حملات رسانه ای شما و تیم محترمتان تشکر می‌کنم. شخصا از شما تقاضا می‌کنم تا بیشتر فعالیت‌های نظارتی دکتر قالیباف را زیر سوال ببرید چون حقانیت، تاثیرگذاری و لزوم ادامه یافتن پرقدرت آنها برای مردم ثابت می‌شود.»

سیدمحمود رضوی مشاور فرهنگی و هنری رئیس مجلس شورای اسلامی نز پاسخ داد: «از شما درخواست می‌کنم که از آقای رئیس‌جمهور بخواهید کمی از کاخ سفید بیرون بیایند و به میان مردم بروند؛ چه مثل مجلس نظارتی و چه مثل دولت تشریفاتی! حتی اگر با تشریفات شاهنشاهی و سیاحتی باشد؛ اما خواهش می‌کنم به میان مردم بروند تا ببینند ریشه مشکلات کشور، فقط واشنگتن دی سی نیست!»

امیرابراهیم رسولی مشاور رئیس مجلس و مدیر کل هیات رئیسه نیز در صفحه شخصی خود در پاسخ به توییت مشاور رئیس‌جمهور نوشت: «وقتی اظهارات را می‌بینم دلم برای صبوری مردم و نمایندگانی می‌سوزد که این روزها بنا به مصلحت کشور تحملتان می‌کنند؛ شاید هم سیاستی‌ست تا عمدا همه را عصبی کنید اما تلاش بیهوده‌ای‌ست باید تا انتها پاسخگوی وعده‌ها و وضع اسفناکی که ساخته‌اید، باشید. در تاریخ ماندگارید بی شک.»

دیگر کاربران فضای مجازی نیز واکنش‌های متعددی به اظهارات مشاور رئیس‌جمهور نشان دادند، مردم که این روزها با مشکلات معیشتی و اقتصاد و گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌گویند که «خودشان کار نمی‌کنند!!! یکی هم میخواد کار کنه اینجوری بهش تیکه میندازن! خدایا کار مارو به دست چه کسایی انداختی؟؟»، «یه نفرم بخود کار کنه، انقدر امثال این مردک چوب لای چرخش میزارن که خسته شه»، «این سفرها چه نظارتی باشد چه زیارتی و نمایشی و انتخاباتی؛  بهتر از سفرهایی است که دیگه از ترس مردم انجام نمیشه! اینو دیگه همه میدونن که کرونا بهترین فرصت و بهانه رو بدست رئیس‌تون داده تا بتونه خودش رو از مواجهه حضوری با مردم و فریاد و خشم آنان پنهون کنه اینو دیگه همه میدونن.»

برخی از فعالان توییتر نیز در پاسخ به اظهارات حسام الدین آشنا یادآور شدند :«سفرهایی که شما نرفتید، میروند، البته ترس دارد در جمع مردم حاضر شوید» یا برخی متذکر شدند «رئیس شما از اسفند ماه 98 خانه نشین شده! تا مرداد 1400 می شود 18 ماه!! 18 ماه زودتر دولت را تعطیل نکرده اید! این خانه نشینی ها ترس جان است؟ یا از سر بی کفایتی و بی عرضگی؟ جناب مشاور!!»

برخی از فعالان رسانه‌ای نیز به اظهارات حسام الدین آشنا واکنش نشان دادند و در صفحه شخصی خود نوشتند که «این سفرها برای همان چیزی است که دولت روحانی ندارد، برای بودن بین مردم و شنیدن بی واسطه حرف مردم نه نظرسنجی از داخل خودرو شاسی بلند شیشه دودی». عده‌ای نیز سوالات مشاور رئیس‌جمهور را اینگونه پاسخ دادند: «هیچ کدام، بی عرضگی قوه مجریه است» کاربری دیگر در واکنش به توییت آشنا نوشت: «کسی که 7 سال است شروع نکرده خوب نیست درباره شروع کردن یا نکردن دیگران نظر دهد».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها