يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۳۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۷ مهر ۱۳۹۹
جعفری بروجنی در نطق میان دستور:
نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: بازگشت ارزش پول ملی، مهار تورم و ایجاد اشتغال و مدیریت بازار جزء وظایف اصلی مدیران است که با عزم جهادی ممکن می شود
امیرقلی جعفری بروجنی

به گزارش پایگاه 598،  امیرقلی جعفری بروجنی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای سلامت و مدافع حرم، گفت: رهبر کبیر انقلاب فرمودند" مجلس باید راه راست را به مجریان امور بنماید و در پیمودن آن نظارت کند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس یازدهم، مجلس انتظار و امید برای مردم باید با حفظ جایگاه و امانتداری، وظیفه خود را نسبت به مردم ادا کند. مجلس قوی و کارآمد دارای الزاماتی است که باید رعایت شود. احصاء اولویت های قانونگذاری کشور، ارتقاء کیفیت نظارت و ارتقاء جایگاه مجلس از جمله الزامات مجلس کارآمد است.

وی ادامه داد: امروز نظام سلطه با تمامی توان به مصاف با اسلام و نظام اسلامی برآمده تا مردم را به زانو در آورد؛ در این میدان از مسئولان انتظار کار جهادی و انقلابی است، نه کرنش و ترسیدن در مقابل دشمن؛ باید نگاه به درون و ظرفیت های بی بدیل باشد، نه نگاه به بیرون.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مسئولان باید بدانند هزینه های سازش و تسلیم به مراتب از مقاومت و ایستادگی بیشتر است لذا باید فرصت ها را از دل تحریم ها بدست بیاوریم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز آنچه مردم را زجر می دهد، بهم ریختگی و هرج و مرج موجود در بازار و قیمت ها است که معیشت مردم را سخت کرده است؛ مشکلات کنونی ناشی از بی توجهی به ظرفیت های درونی و سوء مدیریت است.

امیرقلی جعفری بروجنی گفت: در این شرایط بازگشت ارزش پول ملی، مهار تورم و ایجاد اشتغال و مدیریت بازار جزء وظایف اصلی مدیران است که با عزم جهادی ممکن می شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری که ساکنان سرزمین آب و آفتاب و بام ایران هستند، علی رغم زحمات فراوانی که برای رفع محرومیتشان کشیده شده دارای مشکلات فراوانی هستند. بر این اساس نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری یکی از بزگترین این مشکلات است.

وی ادامه داد: همچنین مزیت برتر آب در استان به تهدید تبدیل شدن است و این مهم در حالیست که در سند توسعه استان، کشاورزی بالاترین مزیت نامیده شده و کشاورزی بدون آب بی معنا است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به برخی نکات در خصوص حوزه آب کشور و استان چهارمحال و بختیاری، افزود: انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر باید با درنظر گرفتن نیازهای شرب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست مبدا باشد و بدون در نظر گرفتن این موارد، مشکلات برای مردم ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه و نیاز در استانها باید واقعی و بر اساس عدالت و عقلانیت باشد، نه تبعیض و ظلم به دیگران و توسعه بی رویه بر مبنای اطلاعات غلط.

امیرقلی جعفری بروجنی گفت: مردم استان چهارمحال و بختیاری مخالف انتقال آب با شرایط گفته شده و راه صحیح نمی باشند اما اجازه زیاده خواهی و تبعیض را که منجر به ویرانی استان می شود، هرگز تحمل نخواهند کرد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز دشت های استان بحرانی و نیمی از مردم مشکل آب شرب دارند لذا اجرای هر طرحی برای انتقال آب به استان های دیگر باید با لحاظ کردن نیازهای حقیقی در حوزه شرب، کشاورزی و صنعت و محیط زیست باشد وگرنه عامل بروز مشکلات اجتماعی و امنیتی خواهد شد. باید در انتقال آب منطق حاکم باشد که این مهم رعایت قانون و عدالت است.

وی ادامه داد: اجازه نداریم امنیت مردم و استانها را در شرایط خاص بخاطر توسعه بی رویه به خطر بیندازیم؛  به شورای عالی امنیت بویژه وزیران کشور و نیرو پیشنهاد می کنم قبل از بروز حوادث ناگوار و سوءاستفاده دشمنان از مشکلات منطقه ای، تدبیر کرده و جلوی اقدامات غیرکارشناسی و ظالمانه را گرفته و بدانند که بهشت آباد برای استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان مشکل آفرین خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: هرگونه تصمیم در این حوزه بدون برطرف کردن نیازهای استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان تبعاتی در پی خواهد داشت که مسئولیت آن در این شرایط حساس به عهده مسئولان مربوطه است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان بروجن با مردمانی صبور، فهیم و کم توقع و با سابقه انقلابی و فرهنگی همچون نگینی در کشور می درخشد اما بروجن با نخبگانش، جوانانش، استعدادهایش، تالاب هایش و صنعتش امروز با مشکلات فراوانی مواجه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زیرساخت ها، آب شرب و کشاورزی، گردشگری، پروژه فولاد و پتروشیمی از نیازهای شهرستان است که امیدوارم مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها