يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۴۱۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۷ مهر ۱۳۹۹
عارف همچنین در این اظهارات حضور مردم در رویدادهای مهم را تضمین‌کننده مشروعیت نظام دانسته و تأکید کرده است که "میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم به این مشروعیت آسیب زد"!

به گزارش پایگاه 598، محمدرضا عارف، فعال اصلاح‌طلب و از تحریم‌کنندگان انتخابات مجلس یازدهم به تازگی در اظهاراتی که خبرگزاری ایلنا آنها را منتشر کرد، گفته است:‌

"رسانه‌های فارسی‌زبانی که در خارج از کشور مدیریت می‌شوند در چند سال اخیر یک هدف را دنبال کرده‌اند و آن‌هم تخریب هدفمند اصلاح‌طلبان بوده است چراکه می‌دانند بقای نظام به حضور اصلاح‌طلبان پیوند خورده است. "

عارف همچنین در این اظهارات حضور مردم در رویدادهای مهم را تضمین‌کننده مشروعیت نظام دانسته و تأکید کرده است که "میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم  به این مشروعیت آسیب زد"!

*البته بایستی در نظام سیاسی کشور این فرهنگ نهادینه شود که فردی که زیر حکم تحریم انتخابات را امضا می‌کند؛ مورد مؤاخذه و محاکمه قرار گیرد. ضمن اینکه به لحاظ منطق سیاست نیز صحبت‌های چنین کسی واجد ارزش نیست.

مع‌الوصف و از باب پاسخ به شبهات اما باید دانست این اصلاح‌طلبان و همه‌ی دیگر جریانات و طیف‌های سیاسی هستند که بقایشان به بقای نظام اسلامی پیوند خورده و نه بر عکس!

چه اینکه نظام اسلامی وامدار هیچکس جز مردم نیست و هرکس که سفره خود را به بهانه همین مردم از انقلاب جدا کرده است؛ ‌ در واقع پای حکم فنای خود را امضا کرده نه چیز دیگر.

کما اینکه در طول تاریخ انقلاب نیز امثال بنی‌صدرها، منتظری‌ها، موسوی‌ها و خاتمی‌ها کم نبودند که جملگی سفره خود را از نظام حقانی ایران جدا کردند و دست آخر نیز به بدفرجامی و سیه‌روزی و رسوایی مبتلی شدند.

در بحث ادعای عارف مبنی بر ارتباط مشروعیت با میزان مشارکت انتخاباتی نیز لازم به توضیح است که گویا ایشان پس از ۴۱ سال سیاست‌ورزی نمی‌دانند که مشروعیت یک نظام سیاسی به "قانون" و اجرای مُرّ قانون است و اگرچه افزایش مشارکت انتخاباتی یک امتیاز است اما این امتیاز به مشروعیت نامرتبط است زیرا عوامل بسیاری می‌تواند در آن دخیل باشد.

مثل رفتار شریرانه تحریم انتخابات مجلس یازدهم از سوی اصلاح‌طلبان که توانست کسانی از مردم را به عدم مشارکت در انتخابات تشویق کند.

گفتنیست، چند سال قبل بود که یکی از فرزندان مرحوم هاشمی نیز جمله مشهور امام راحل که فرمودند: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است" را جعل کرده و این جمله عجیب را به امام(ره) نسبت داد که: "نهضت زنده است چون هاشمی زنده است"!

این جمله غیر عقلانی و نامنطبق با تاریخ اما توسط برخی خواص کشور تودهنی خورد و جاعلان نتوانستند چهره شریف و عقلانی امام راحل را تحریف کنند.

پیش از عارف، علیرضا علوی‌تبار، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب در اظهاراتی گفته بود: هدف اصلاحات حفظ حکومت نیست.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها