أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۶۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۰۱ آبان ۱۳۹۹
خبرهای تازه حاکی از خودکشی یک دانش‌آموز دیگر به دلیل فقر و نداشتن گوشی تلفن همراه است. این بار در بخش «نازلو» واقع در شهرستان ارومیه. موضوعی که البته آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی آن را تکذیب و اعلام کرده که موضوع به طور جدی از طریق مراجع ذیصلاح در دست پیگیری است.
به گزارش پایگاه 598، همشهری آنلاین نوشت: خبرهای تازه حاکی از خودکشی یک دانش‌آموز دیگر به دلیل فقر و نداشتن گوشی تلفن همراه است. این بار در بخش «نازلو» واقع در شهرستان ارومیه. موضوعی که البته آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی آن را تکذیب و اعلام کرده که موضوع به طور جدی از طریق مراجع ذیصلاح در دست پیگیری است.

مرگ خبرسازِ دانش‌آموز ۱۳ساله در ارومیه

در روزهای اخیر خبر خودکشی یک دختر ۱۳ساله به نام «پرستو جلیلی آذر» در ارومیه در رسانه‌های محلی مطرح شده و برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که این دختر دانش‌آموز به دلیل ناتوانی مالی والدین در خرید گوشی تلفن همراه یا تبلت برای بهره‌مندی از برنامه آموزش مجازی خودکشی کرده است. پیشتر «سیدمحمد موسوی‌زاده» دانش‌آموز ۱۱ساله ساکن شهرستان دیّر در جنوب استان بوشهر به زندگی خود پایان داد. گفته می‌شود دلیل خودکشی سیدمحمد نیز ناتوانی مالی خانواده‌اش و نداشتن گوشی تلفن همراه بوده است.

دلیل اصلی فوت دختر دانش‌آموز ارومیه‌ای تاکنون از سوی نهادهای ذیربط مطرح نشده است. با این وجود روابط عمومی آموزش و پرورش استان اعلام کرد با توجه به اتفاق ناگوار برای یکی از دانش آموزان منطقه نازلو، ضمن ابراز تاسف از اتفاق ناگوار و اعلام همدردی و تسلیت به خانواده وی، موضوع به طور جدی از طریق مراجع ذیصلاح مورد پیگیری قرار گرفته است.

روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، خودکشی دختر دانش آموز اهل منطقه نازلوی ارومیه را به علت نداشتن تلفن همراه یا تبلت تکذیب کرده است. در اطلاعیه آموزش و پرورش آذربایجان غربی آمده است: این دانش‌آموز تا پایان سال تحصیلی گذشته با حضور در مدرسه اقدام به ثبت‌نام و دریافت کتاب‌های خود کرده بود و با تعطیلی مدارس و تغییر روند آموزش دیگر در مدرسه حاضر نشده اما آموزش و پرورش منطقه این دانش آموز و سایر دانش آموزان با شرایط مشابه را فراموش نکرده و پیگیر شرایط تحصیلی آنان بوده و است و ادعای خودکشی دانش آموز نازلوی ارومیه به دلیل نداشتن تبلت یا گوشی هوشمند تکذیب می‌شود.

بنا بر اطلاعیه آموزش و پرورش، با توجه به دوری روستای محل سکونت دختر ۱۳ساله از مدرسه، با پیگیری‌های ارتباطی که توسط مدیر، معاون و معلمان مدرسه با یکی از اقوام دانش آموز صورت گرفته بود، بنا به مشاهدات عوامل اجرایی مدرسه، این دانش‌آموز از طریق تلویزیون مطالب آموزشی را فرا می‌گرفت و مدیر و معاون مدرسه نیز پیگیر این موضوع بودند. این دانش‌آموز سال گذشته نیز از طریق تلویزیون و بسته های آموزشی ارائه شده و توانسته بود نمره قبولی را در مقطع هفتم اخذ کند.

دی ماه سال ۹۷ نیز یک دختر دانش‌آموز مقطع پنجم ابتدایی در مدرسه شهید اصغرزاده شهر اورمیه، اقدام به خودکشی با مصرف دارو کرد و در محوطه مدرسه بی‌هوش شد و نهایتا در مسیر انتقال به بیمارستان جان باخت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها