أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۹۹۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۰۸ آبان ۱۳۹۹
سایه سنگین تبعیض و بی‌عدالتی بر سر مردم؛
مدت‌هاست که رئیس جمهور و سایر مقامات دولتی از شرایط جنگی کشور و زخمی شدن مردم سخن می‌گویند اما آیا در شرایط جنگی، فرزند معاون اول رئیس جمهور ساعت رولکس [سابمرینر رفرنس 116613LN] پانزده هزاردلاری(۴۰۰ میلیون تومانی) به دستان خود می بندد و فخر فروشی می‌کند؟!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، وضعیت معیشتی مردم روز به روز شرایط بحرانی تری به خود میبیند اما در همین حال، روز گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت دوازدهم از آخرین متد و تدبیر دولت برای مقابله با گرانی‌ها پرده برداشت: دعا!

این در حالی است که حسن روحانی نیز چندی پیش در جلسه هیئت دولت اعلام کرده بود که ریشه همه مشکلات کشور واشنگتن دی‌سی لست و مردم باید لعن و نفرین خود را به سوی ساکنان کاه سفید روانه کنند!

مدیریت لعن و دعای دولتمردان و تاکید بر شرایط جنگی و زخمی شدن مردم نشان می‌دهد که عملا کار از دست دولت کابینه خارج شده است و در شرایط کنونی هیچ ابتکارعملی برای بهبود اوضاع کسور در ذهن مدیران پیر و فرسوده دولت وجود ندارد.

حسن روحانی که در  دولت یازدهم تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام چید و عملا با روی کار آمدن ترامپ و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، هیچ برنامه جایگزین برای اداره کشور نداشت، این بار نیز بر روی انتخابات آمریکا قمار کرده و امید به روی کار آمدن جو بایدن بسته تا با بازگشت آمریکا به برجام، اقتصاد رو به احتضار کشور کمی جان بگیرد.

این در حالی است که به نظر می‌رسد در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ، دولت دوازدهم برنامه ای برای اداره کشور در ۹ ماه پایانی دولت نداشته و می توان پیش بینی کرد که وضعیت کشور  حداقل تا روی کار آمدن دولت جدید بهتر نخواهد شد؛ هرچند که در صورت پیروزی بایدن نیز تا مستقر شدن دولت جدید آمریکا و اعمال سیاست های جدید خارجی، حداقل ۳ ماه زمان خواهد برد.

از طرفی بسیاری معتقدند با توجه به تحریم های آمریکا در ماه‌های اخیر، حتی بازگشت بی چون و چرای بایدن به برجام نیز عملا نمی‌تواند گره‌ گشا باشد چرا که لغو این تحریم خا و رفع سوء اثر آنان بر تجارت با ایران اتفاقی سخت و غیرممکن است.

به هرحال مدت‌هاست که رئیس جمهور و سایر مقامات دولتی از شرایط جنگی کشور و زخمی شدن مردم سخن می‌گویند اما آیا در شرایط جنگی، فرزند معاون اول رئیس جمهور ساعت رولکس [سابمرینر رفرنس 116613LN]  پانزده هزاردلاری(۴۰۰ میلیون تومانی) به دستان خود می بندد و فخر فروشی می‌کند؟!


چندی پیش نیز علیرضا نظری نماینده خمین اعلام کرد اعلام کرد که ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساختمان دانشکده‌ای که‌ «دختر حسن روحانی» قرار بود در آن عضو هیات علمی شود، از اعتبارات کرونا تخصیص یافته است.

آیا غیر از این است که در شرایط جنگی بایست سطح زندگی مسئولان هرچه بیشتر به سطح زندگی اقشار آسیب‌پذیر جامعه نزدیکتر باشد؟! پس مانور تجمل آقازاده‌ها و خروج خیل عظیم آنان از کشور برای چیست؟! در برهه جنگ تحمیلی سطح زندگی کدامیک از مسئولان و فرزندانشان این چنین با دغدغه‌های اولیه مردم فاصله نجومی داشت؟!

به نظر می رسد دعای اسحاق جهانگیری بهتر از سایر مردم می‌گیرد و بایست از خود او خواست تا برای گرانی‌ها هم دعا کند چرا که اگر به دعای مردم بود، اکنون او و رئیس جمهور در جایگاه و شرایط دیگری قرار داشتند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹
۰
۰
با شما موافقم. فقط در یک مورد اشتباه می کنید مطمئن باشید در دولت بعدی وضع بسیار بدتر خواهد شد و باعث می شود تا آرزوی دولت فعلی را داشته باشیم.
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹
۰
۰
گوشت کیلوی۱۰ میلیون تومان بشود جهانگیری و حسنی نمی فهمند چون اینها فقط روزی ۱۰ میلیون تومان هزینه ... می باشد
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹
۰
۰
سالها پیش یک نظریه سیاسی خواندم که نمی دانم از کیست گفته بود نسبت مردم به مسئولین مثل نسبت خورشیدی دوچرخه به دنده کوچک است فقط دوچرخه را بجای افقی عمودی نگه دارید
توده مردم روی خورشیدی هستند و حاکمان روی دنده کوچک
وقتی زنجیر را به حرکت در بیاوریم پایینی ها بالا می روند و بالایی ها پایین می آیند
این حرکت زنجیر دوچرخه ادامه دارد آنها که بالا می روند خوی اشرافیگری پیدا می کنند پایینی ها علیه آنها شورش می کنند خود به به بالا می روند و باز اینها خوی اشرافیگری پیدا می کنند مخلص حرکت ادامه دارد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها