يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۰۰۰۱
زمان انتشار: ۱۶:۳۱     ۱۰ آبان ۱۳۹۹
شاخص ترین نیروهای سازمان یافته ای که ترکیه به مرزهای ایران و آذربایجان و ارمنستان گسیل داشته، عمدتا متشکل از لشکر حمزه (hamza division) و تیپ سلطان مراد است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بولتن نیوز- محمد پور خوش سعادت طی یادداشتی نوشت: شاخص ترین نیروهای سازمان یافته ای که ترکیه به مرزهای ایران و آذربایجان و ارمنستان گسیل داشته، عمدتا متشکل از لشکر حمزه (hamza division) و تیپ سلطان مراد است.

 اعضای لشکر حمزه با انتشار عکس سلفی از پروازهای آنکارا-باکو از انتقال خود به این منطقه خبر داده اند. این دو مجوعه زیر نظر ارتش آزاد سوریه بوده و آموزش های اطلاعاتی و تروریستی را تحت نظارت عناصر میت، سیا و موساد گذرانده اند.

تروریست های اجاره‌ای ترکیه در نزدیکی مرز ایران


لشکر حمزه متشکل از ترکمان‌ها و عرب هاست و گرایشات ملی گرایانه سوری دارد و پیش از این در شمال حلب، ادلب و لیبی نیز مورد استفاده قرار گرفته اند. طی تجاوز نظامی ترکیه به سوریه، لشکر حمزه اولین گروهی بود که از طریق خاک ترکیه و گذرگاه کرکمیش وارد شهر جرابلس در شمال سوریه شد و این شهر را تصرف کرد و بیشتر حالت ضربتی و جنگ ویژه دارند.

اما تیپ سلطان مراد دارای گرایش های پان ترکیسم است و علاوه بر آموزش های نظامی و اطلاعاتی، دارای شاخه فرهنگی و رسانه ای قوی نیز میباشد. از گروه های فعال در تیپ سلطان مراد میتوان به تیپ سلطان سلیمان شاه، تیپ سلطان محمد فاتح و تیپ سلطان عثمان اشاره کرد. تیپ سلطان محمد فاتح تمرینات نظامی خود را در داخل ترکیه و به همراهی ارتش ترکیه انجام می دهد.

از زمان آغازو گسترش تروریسم منطقه ای در عراق و سوریه این برای اولین بار است که تروریست های تکفیری تا این اندازه به مرزهای ایران نزدیک شده اند. ایران حدود 700 کیلومتر مرز زمینی با جمهوری آذربایجان و ارمنستان دارد و حضور ارتش و سپاه در مرزهای ایران با براورد احتمال نفوذ این عناصر تروریست به داخل مرز ایران بوده است.

لازم به ذکر است که تروریست بازداشت شده توسط ارتش ارمنستان می گوید که در جبهه ای که می جنگیده، حدود دویست نفر تروریست لشکر حمزه حضور داشته اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها