يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۰۱۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۱۴ آبان ۱۳۹۹
خبرگزاری ریانووستی روز سه شنبه به نقل از سخنان مقام معظم رهبری نوشت: آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران از حق آذربایجان در مورد قره باغ دفاع کرده و خواهان تامین امنیت ارامنه ساکن این منطقه شد.
به گزارش پایگاه 598، بیانات رهبر معظم انقلاب درباره قره باغ و لزوم پایان جنگ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در چندین رسانه روسیه بازتاب داشت و این رسانه ها نوشتند: رهبر عالی ایران خواستار پایان این مناقشه و احقاق حقوق دو طرف کشور درگیر شد.

خبرگزاری ریانووستی روز سه شنبه به نقل از سخنان مقام معظم رهبری نوشت: آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران از حق آذربایجان در مورد قره باغ دفاع کرده و خواهان تامین امنیت ارامنه ساکن این منطقه شد.
«به گفته رهبر ایران بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان دو همسایه ایران جنگ جریان دارد و این رویداد تاسف آور امنیت منطقه را تهدید می کند و باید هرچه زودتر بپایان می رسد.»
رسانه روسی به نقل از آیت الله خامنه ای با بیان اینکه اراضی آذربایجان باید به این کشور بازگردانده شود و باکو حق برای آزادسازی دارد نوشت: رهبر عالی ایران از استقرار تروریست ها در نزدیکی مرزهای ایران برحذر داشت.

ریانووستی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر شرکت شماری از تروریست ها در مناقشه قره باغ افزود: اگر تروریست ها به مرزهای ایران نزدیکی شوند و احساس خطر شود با آنها برخورد قاطعانه خواهد شد.

به نوشته رسانه روسی، سرگئی نارشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه پیشتر گفته بود که اطلاعاتی در اختیار دارد که در محدوده مناقشه قره باغ مزدورانی از سازمان های تروریستی فعال در خاورمیانه منتقل می شوند و موضوع انتقال هزاران افراط گرای تندرو مطرح است.

تارنمای روسی «کراسنایا وسنا» نیز امروز به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: اراضی جمهوری آذربایجان که منظورش آرتساخ است باید به باکو بازگردانده شود. اما آیت الله خامنه ای گفت که جمهوری آذربایجان باید در آن صورت امنیت ارمنیان ساکن قره باغ را تضمین کند.

رهبر انقلاب ایران خاطرنشان کرد که در مناقشه مسلحانه در قره باغ تروریست ها دیده شده اند و ایران در برابر حضور تروریست ها در نزدیکی مرزهای خود ساکت نخواهد نشست.

در ادامه گزارش کراسنایا وسنا گفته شد ایران طرحی را برای حل و فصل مساله قره باغ ارائه کرد و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت که از مفاد این طرح تامین حقوق ساکنان محلی، تعیین مسیرهای برای حرکت و نظارت کشورهای منطقه بر روند اجرای طرح صلح است. ایران این طرح صلح را به روسیه، ارمنستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان معرفی کرد.

کانال تلویزیونی «یوو روس تی وی» روسیه نیز امروز در بخش های خبری خود گفت: آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب ایران در سخنانی که از تلویزیون این کشور پخش می شد درباره وضعیت بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان اظهار نظر کرد.

«به گفته آیت الله خامنه ای این رویداد غمناک، امنیت منطقه را تهدید می کند و به همین دلیل باید هرچه زودتر به پایان برسد.»

رسانه روسی به این نکته از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای اشاره کرد که قره باغ باید به آذربایجان بازگردانده شود و امنیت ارمنیانی که در این منطقه زندگی می کنند باید تامین شود و در صورت پیدایش اردوگاه تروریست ها در نزدیکی مرزهای ایران به آن پاسخ سخت داده خواهد شد.

تارنمای روسی «نیوز رو» هم در گزارشی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید ایشان برای بازگرداندن قره باغ به جمهوری آذربایجان نوشت: رهبر انقلاب اسلامی همچنین اعلام کرد که گزارش های قابل اعتماد وجود دارد که حاکی از شرکت شماری از تروریست ها در مناقشه قره باغ است.

رسانه روسی افزود: آیت الله خامنه ای هشدار داد که اگر تروریست ها به مرزهای ایران نزدیک شوند با آنها برخورد سخت خواهد شد.

به نوشته نیوز رو وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در مورد وضعیت جبهه جنوب قره باغ اظهار نظر کرده و اطلاعات ارائه شده ازسوی ارمنستان مبنی بر حضور تروریست ها در این منطقه را رد و آن را ادعای بی اساس خواند.

در ادامه گزارش تارنمای روسی به حدود سی سال مناقشه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ اشاره و خاطرنشان شد: جامعه جهانی، قره باغ را بخشی از اراضی آذربایجان می داند و خواهان ادامه روند مذاکرات است و با هر گونه تلاش برای حل اختلاف ارضی از راه بکارگیری نیروی نظامی مخالفت می کند.

تارنمای روسی «گلاس رو» نیز با بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در مورد قره باغ نوشت:

رهبر عالی ایران در اظهارنظر درخصوص مناقشه ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت که اقدامات نظامی در قره باغ بر امنیت منطقه تاثیر مثبت می گذارد.

«آیت الله خامنه ای حضور تروریست ها در نزدیکی مرزهای ایران را غیرقابل قبول خواند و ابراز امیدواری کرد که مناقشه قره باغ هر چه زودتر به پایان برسد.»

مقام معظم رهبری امروز (سه شنبه) در سخنانی که به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) بیان فرمودند تاکید کردند : جنگی که بین دو همسایه ما برقرار است حادثه تلخی است. بایستی هر چه زودتر تمام بشود.

ایشان با اشاره به اینکه سرزمینهای آذربایجان همه باید آزاد شود گفتند که امنیت ارامنه باید محفوظ باشد.

فرمانده کل قوا همچنین تاکید کردند که به مرزهای بین المللی نباید تجاوز شود و تروریستها هم به مرزهای ما نزدیک نشود و اگر اینها نزدیک شوند برخورد خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها