امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۸۰۳۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۱۷ آبان ۱۳۹۹
انتخابات آمریکا
یک رسانه آمریکایی با انتشار یادداشتی ارزیابی کرده که در صورت شکست رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات، انتقال قدرت به سختی انجام خواهد گرفت.
انتخابات آمریکا| دیفنس وان: آماده انتقال قدرت سخت باشید

به گزارش پایگاه 598،  وبگاه «دیفنس وان» در یادداشتی به قلم «تام شوپ» سر‌دبیر و معاون این مرکز خبری - تحلیلی ارزیابی کرده در صورت شکست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات انتقال قدرت به سختی انجام خواهد گرفت.

به نوشته این رسانه آمریکایی، بعد از آنکه مقامات دولت ترامپ و ستاد انتخاباتی بایدن به مدت یک سال برای یک انتقال قدرت احتمالی تلاش کردند، رئیس‌جمهور آمریکا خاطرنشان کرد که او شاید نتایج انتخابات را نپذیرد و در انتقال قدرت همکاری نکند.

تام شوپ در عنوان یادداشت خود نوشته هر اتفاقی که در انتخابات رخ دهد، آماده یک انتقال قدرت سخت باشید.

سر‌دبیر این مرکز خبری- تحلیلی نوشته حتی اگر ترامپ دور دوم نیز رئیس‌جمهور شود او دولتش را از افرادی که به وی وفادار نبوده‌اند پاکسازی خواهد کرد.

نویسنده در ادامه یادداشت به اظهارات ترامپ در خصوص انتقال قدرت مسالمت‌آمیز در صورت شکست در انتخابات اشاره کرده و نوشته: در ماه سپتامبر زمانی که از ترامپ پرسش شد که آیا قدرت را به طور مسالمت‌آمیز به دولت جدید انتقال می‌دهید پاسخ داد که باید ببینیم چه می‌شود.

این در حالی بود که چند روز بعد او عنوان کرد که می‌خواهد یک انتقال قدرت زیبا و بدون اشکال انجام شود، اما انتخابات باید صادقانه باشد.

اما بعد از اینکه کارزار انتخاباتی ترامپ به پایان رسید، وی گفت که در انتقال قدرت با جو بایدن، رقیب دموکراتش همکاری نخواهد کرد.

ترامپ در تجمع انتخاباتی خود در ایالت اوهایو گفته بود: «آنها از من می‌پرسند، اگر شکست بخوری آیا انتقال قدرت دوستانه انجام می‌گیرد؟ خیلی خب، زمانی که من پیروز شدم آیا آنها به طور دوستانه قدرت را دادند؟ آنها از ستاد انتخاباتی من جاسوسی کردند و همه کار انجام دادند، این انتقال قدرت دوستانه نبود.»

نویسنده این یادداشت نوشته این اظهارات به همراه اعلام زود‌هنگام پیروزی در شب انتخابات برای دولت وی بعد از انتخابات خوب نخواهد بود.

اگر ترامپ در انتخابات مجدداً پیروز شود، ممکن است در تلاش برای شناسایی مقامات فدرالی که به اندازه کافی به وی وفادار نبوده‌اند آشفتگی ایجاد شود و افرادی جایگزین آنها شوند که حمایت کامل خود را از وی نشان داده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها