يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۰۴۳۵
زمان انتشار: ۰۸:۳۴     ۱۹ آبان ۱۳۹۹
در آخرین قسمتی که از «آقازاده» پخش شد، یک سکانس حاشیه‌ساز شد. شخصیت دکتر بحری، همسر جوان صیغه‌ای‌اش را با سلاح کمری به قتل رساند. برخی مخاطبان و رسانه‌ها این سکانس را اشاره به ماجرای قتل همسر شهردار سابق تهران دانستند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از صبح نو، عصر هفتم خرداد 98 ،خبری عجیب در فضای مجازی پیچید. این خبر با عباراتی مثل «شنیده‌شده»، «ظاهرا» و... به رسانه‌های رسمی نیز کشیده شد. آن خبر عجیب این بود: همسر شهردار سابق تهران به قتل رسید. بنا بر اخبار منتشرشده، همسر دوم محمدعلی نجفی در برج محل سکونتش واقع در سعادت‌آباد به ضرب گلوله کشته شده بود. جسد آغشته به خون مرحومه میترا استاد در حمام خانه بود.

دقایقی پس از اعلام خبر قتل میترا استاد، برخی همسرش را به‌عنوان مظنون اصلی معرفی ‌کردند که از سوی مقامات قضایی رد شد اما محمدعلی نجفی ساعاتی بعد با مراجعه به پلیس آگاهی خیابان وحدت اسلامی تهران به قتل همسر دومش با اسلحه اعتراف کرد و بازداشت شد. او ‌انگیزه اصلی از ارتکاب قتل را فشار روانی و مشکلات خانوادگی اعلام کرده بود. روزنامه ایران به نقل از پسر ۱۳ ساله میترا استاد نوشت:

نجفی مادرش را کتک می‌زد و اخلاق تندی داشت. نجفی در دادسرا گفت که درگیری فیزیکی دوطرفه بوده و مدعی شد که میترا استاد هم چند بار با کارد او را مجروح کرده بود.

نجفی همسرش را با استفاده از سلاح غیرمجازی که داشت به قتل رسانده بود.

جدای از دلیل اصلی این حادثه و جزئیات آن، قطعا این موضوع یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات سیاسی-جنایی ایران است. این اولین‌بار است که در سال‌های پس از انقلاب، یکی از شخصیت‌های سیاسی همسرش را -آن هم با سلاح- به قتل می‌رساند. نجفی به عنوان یکی از شخصیت‌های مشهور اصلاح‌طلبان است که سابقه وزارت و مسوولیت‌های رده‌بالای زیادی در دولت داشته است اما همانطور که گفتیم، بهانه نگارش این گزارش، سکانس قتل «سارا» توسط «دکتر بحری» در سریال «آقازاده» است.
 
شخصیت‌شناسی دکتر بحری
دکتر بحری در سریال آقازاده چه مختصاتی دارد؟ او مردی است که وارد سال‌های کهنسالی شده و براساس دیالوگ‌هایی که با برخی از رفقایش دارد، مشخص می‌شود سابقه حضور در جبهه دارد و جزو نسل اول مدیران پس از جنگ به حساب می‌آید. از رفتارش مشخص است كه فردی به‌شدت ثروتمند است و برای رسیدن به وزارت حاضر است هرگونه امتیاز و رانتی را قبول کند. او با لابی‌های قدرت در ارتباط است و از طریق همان‌ها به وزارت نزدیک شده. بحری فرزندی دارد که از راه‌های نامشخص به ثروتی عظیم دست یافته و از هیچ خلافی ابایی ندارد؛ البته دکتر بحری یک ماجرای مخفیانه دیگر هم دارد؛ همسری جوان دارد که او را از دیگران مخفی کرده است. «سارا» در یک خانه مجلل زندگی می‌کند و بحری گاهی خسته از کار روزانه به او سر می‌زند. دکتر بحری در آنجا دودی بر بدن می‌زند و شامی با سارا می‌خورد؛ البته از دیالوگ‌ها مشخص است که سارا انتقاداتی از شرایط دارد. او از طرفی بابت مخفی بودن رابطه از بحری ناراضی است و از سمت دیگر به دلیل شلوغ بودن سر دکتر و وقت کافی نگذاشتن برای رابطه دونفره‌شان.
 
گزارش یک قتل
سارا به دلایل مختلفی مثل کارهای نیما(پسرخوانده بحری)، خلاف‌های آن‌ها و... قصد ترک دکتر را دارد. او حتی مدارکی هم دارد که اگر آن‌ها را رو کند، کار بحری و پسرش تمام می‌شود. حالا در چنین شرایطی وقتی سارا در آستانه ترک بحری است، سیاست‌باز قصه که حس خطر کرده دست به کاری مهم می‌زند. در قسمت‌های قبل دیده بودیم او کلتی کمری دارد که البته بدون مجوز است. بحری وقتی با مخالفت سارا برای ماندن مواجه می‌شود، با سلاح به او شلیک و معشوقه‌اش را به قتل می‌رساند.

هرچند در جزئیات، این سکانس تفاوت‌های زیادی با نحوه قتل میترا استاد توسط شهردار سابق تهران دارد اما به هرحال کلیت ماجرا ذهن مخاطب را به سمت آن حادثه هدایت می‌کند. این در حالی ا‌ست که وکیل محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با خبرآنلاین تاکید کرده بود در صورت دیدن شواهدی علیه خانواده نجفی در سریال آقازاده، با این قضیه برخورد قضایی خواهد کرد. حالا باید صبر کرد و واکنش احتمالی وکیل نجفی را مشاهده کرد. باید دید که آیا وکیل شهردار سابق، از کنار هم قراردادن شخصیت دکتر بحری و نحوه قتل همسرش در سریال آقازاده، شباهتی با شخصیت دکتر نجفی و قتل همسرش پیدا می‌کند یا از کنارش عبور می‌کند.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها