کد خبر: ۴۸۱۰۳۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۰۳ آذر ۱۳۹۹
موج ارسال آدرس غلط ؛
درحالی‌که تورم شدید و مشکلات اقتصادی کشور و بخصوص فشارهای معیشتی عموم مردم ماه‌هاست بر گردن مردم سنگینی می‌کند؛ و مشکلات موجود به اذعان مردم و کارشناسان، ناشی از سوء مدیریت نهادهای دولتی و عدم باور مسئولان به توان داخلی و نگاه به بیرون از مرزها است، دادن نشانی به فراسوی مرزها، ضمن اینکه دشمن را تشجیع می‌کند؛ در شرایط تحریم و کرونا، بازی با الفاظ بوده و مشکلات مردم را نمی‌کاهد و بایستی عوامل اجرایی با اتکا داخلی، کمر همت را ببندند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-دکتر سید جواد هاشمی فشارکی، پژوهشگر و عضو گروه مؤلفین کتاب دکترین جنگ امریکا (دکترین جنگ پیشگیرانه امریکا درمناطق پیرامونی جمهوری اسلامی ایران)/ تحریم‌های غرب علیه ایران، گرچه دارای سابقه در دولت مردمی مصدق می‌باشد ولی عمدتاً مجموعه اقداماتی از سوی کشورهای سلطه‌گر علیه ایران پس از وقوع پیروزی انقلاب اسلامی 57 بوده و شامل تحریم‌های چندجانبه، مانند تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های اتحادیه اروپا، تحریم‌های تک‌جانبه از سوی کشور یاغی ایالات متحده و تحریم‌های کنگره آمریکا می‌باشد؛ که در هفت سال اخیر علیرغم وادادگی دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر وامید و نابودی صنعت هسته‌ای؛ نه‌تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش نیز یافت؛ اما آن چیزی مایه تأسف دارد؛ ادعاهای مسئولین داخلی و عدم پذیرش شکستشان و خسارات بار بودن آن می‌باشد؛ ضمن فراموشی وعده‌های داده‌شده مبنی بر رفع تحریم‌ها، اینک مکرر نشانی غلط داده و با تکرار آن سعی در باوراندن آن دارند.

پرده اول در نشانی دادن:

دولت تدبیر وامید با وعده هم چرخ اقتصاد بچرخد هم سانتریفوژ، ادعای فهم زبان کشورهای غربی و حل همه مشکلات با توافق با کدخدا، تمام امتیازات را در قبال وعده شفاهی داد.

پرده دوم:

نوبت به وعده امریکا و غرب که رسید، زیر میز زدند و برجام را ترک کرده و فشارهای مضاعفی نیز آوردند؛ و بار دیگر زمین‌بازی جدیدی را چیده و از نو بازی جدیدی را با همان از سوراخ گزیده‌های داخلی دنبال می‌کنند.

پرده سوم:

علیرغم خوش‌خیالی دولتی‌ها در برجام، ادامه تحریم‌های آمریکا و حتی تشدید آن به‌گونه‌ای رقم خورده؛ که دولتی که همه تخم‌مرغ‌هایش را در تعامل با کدخدا می‌دانست ومودب و وعده‌هایش را تضمین، اینک برای گریز از این فشار روانی؛ امریکا را دشمن نامیده ونه از تحریم که از جنگ اقتصادی یاد می‌کند.

دولت تدبیر بعد از هفت سال معطلی اقتصاد و معیشت مردم به همراه تورم و گرانی‌های چند برابری که اکنون دستان خود را از دستاوردها تهی می‌بیند، به دنبال یافتن توجیه می‌گردد.

رئیس‌جمهور گفت: «یک عده‌ای به خاطر منافع غلط گروهی و باندی به مردم آدرس غلط ندهند. آدرس صحیح تمام جنایات و فشار بر مردم عزیز ایران، واشنگتن دی سی و کاخ سفید! و آن‌هایی است که در این ساختمان هستند و این‌همه جنایات علیه ملت ایران روا داشتند و شما می‌بینید هر روز فشار و مشکلات را تشدید می‌کنند. پس ما لعن، نفرین و کینه‌مان را به آدرس صحیح و درست بفرستیم، آن‌کسی که جنایتکار است، کاخ‌نشین کاخ سفید است. منشأ تمام مشکلات مردم از صهیونیسم، ارتجاع و از تندروهای آمریکا است. از این ۳ تا است و امروز فرماندهی این کار در آمریکاست که علیه مردم ایران جنایت می‌کند.» (۵ مهر ۱۳۹۹)

رئیس قوه قضاییه گفت: همه مسئولان و دست‌اندرکاران بدانند همان‌طور که رهبری بارها تذکر دادند، گره زدن تصمیم‌گیری‌ها به رویدادهای کشورهای دیگر غلط است و باید برای پیشبرد برنامه‌های سیاسی و اقتصادی به ظرفیت‌های داخلی اتکا کنیم و اعتماد به نفس داشته باشیم؛ و جریان تحریف به دنبال بزک کردن چهره آمریکاست (۱۲ آبان ۱۳۹۹)

رئیس مجلس در نطق پیش از دستور گفت بی تفاوتی نسبت به گرانی‌ها به پاستور، بهارستان و میرداماد ارتباط دارد؛ نه به جورجیا، میشیگان و آریزونا، به مردم آدرس غلط ندهید. (۲۵ آبان ۱۳۹۹)،

سخن مجدد رئیس‌جمهور:... دولت اخیر آمریکا دولت جنایتکار است، دولت تروریست است ... جنایات آمریکا را نباید لاپوشانی کنیم، به جای اینکه بگویند آمریکا جنایت کرده می‌گویند دولت در مدیریت خود چه کار کرده،...این را بگویم که ما از اول سال 97 که دولت اخیر آمریکا فشار شدید را بر مردم وارد آورد و وارد جنگ اقتصادی با ما شد، اشتباه تعبیر نکنید، ما در این سه سال در تحریم نبودیم ما در محاصره بودیم، در جنگ بودیم، ما در برابر تروریسم اقتصادی بودیم. عبارت‌ها و تعبیرها را درست استفاده کنید، قبلاً هم تحریم داشتیم اما جنگ اقتصادی از سال 97 داشتیم، تحریم قبلاً هم داشتیم اما تروریسم اقتصادی از سال 97 توسط دولت اخیر آمریکا شروع شد... بگذارید مردم واقعیت‌ها لمس کنند و ببینند... (28 آبان 1399)

سخن آخر؛ آنگاه که پرده‌ها به کنار رود:

درحالی‌که تورم شدید و مشکلات اقتصادی کشور و بخصوص فشارهای معیشتی عموم مردم ماه‌هاست بر گردن مردم سنگینی می‌کند؛ و مشکلات موجود به اذعان مردم و کارشناسان، ناشی از سوء مدیریت نهادهای دولتی و عدم باور مسئولان به توان داخلی و نگاه به بیرون از مرزها است، دادن نشانی به فراسوی مرزها، ضمن اینکه دشمن را تشجیع می‌کند؛ در شرایط تحریم و کرونا، بازی با الفاظ بوده و مشکلات مردم را نمی‌کاهد و بایستی عوامل اجرایی با اتکا داخلی، کمر همت را ببندند.

مناسب است به این سؤال پاسخ بدهیم که چرا شرایط اقتصادی فعلی کشور در مقایسه با شرایط اقتصادی اوایل دهه 90 علی‌رغم تجربه‌ای که در مواجهه با جنگ اقتصادی داشتیم، بدتر شده است؟ و نقش مسئولان دولت در این میان چه بوده و چگونه عمل کرده‌اند.

گرچه قبلاً رئیس‌جمهور نشانی واشنگتن دی سی را داده بود؛ و روسای قوای مقننه و قضاییه؛ در خصوص این اظهارنظر جوابیه‌ای مستدل داده بودند ولی گویا افاقه نکرده است و این موج ادامه دارد.

دوقلوهای تحریم خارجی و تحریف داخلی، همانند دو لبه قیچی به دنبال چیدن بال و پر مقاومت ملی باهدف اهداف سو خود می‌باشد؛ و به فرمایش امام خامنه‌ای:" شکست جریان تحریف، شکست تحریم است. امروز اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم نیز حتماً شکست خواهد خورد."

تکرار نشانی نادرست قطعاً به سود دشمن و ضرر منافع ملی بوده و انحراف افکار عمومی از حقایق را به همراه داشته و می‌تواند اثرات منفی زیان باری را به همراه آورد.

قطعاً در آینده نزدیک پرده‌ها فرو ریخته و حقایق آشکارتر خواهد شد. بار دیگر ملت ایران سرافراز گشته و دشمنان با ناکامی مواجه خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها