يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۱۲۵۰
زمان انتشار: ۱۵:۱۹     ۰۹ آذر ۱۳۹۹
هیچکس به فساد در ورزش رسیدگی نمی‌کند؛
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با بیان اینکه پیشکسوتان پرسپولیس با او برای مدیریت در این باشگاه صحبت کرده بودند، گفت: چرا همان نکاتی که فیفا از ابتدا تاکید داشت در اساسنامه لحاظ نکردیم؟
به گزارش پایگاه 598، محمد دادکان درباره تصویب اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال گفت: اساسنامه رکن اصلی فوتبال هر کشور است. فیفا بر اساس مقررات خودش که در اساسنامه‌ها گنجانده شده است، از فدراسیون‌های تحت نظرش مراقبت می‌کند. شما ببینید چرا اساسنامه ما پنج، شش سال طول می‌کشد تا با فیفا تطبیق پیدا کند؟ چرا همان نکاتی که فیفا از اول می‌گفت را دور سر خودمان می‌چرخاندیم؟ از همان ابتدا همین کار را می‌کردیم. می‌توانستیم مشکلات فوتبال کشور را به حداقل برسانیم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره گلایه‌هایی که از عدم انتخاب مدیر فوتبالی می‌شود، تصریح کرد: ان شاءالله که مدیر فوتبالی رئیس فدراسیون بشود. آدم‌های موفق آدم‌هایی هستند که از موفقیت‌های دیگران لذت ببرند، ولی در کشور ما این‌طور نیست. اگر کسی موفق باشد دنبالش می‌رویم تا برایش مشکل ایجاد کنیم. مگر ایرانی نیستیم؟ باید از هر موفقیتی لذت ببریم و موقع رفتن یک مدیر هم از او تقدیر کنیم. متاسفانه وقتی من مسئولیتی در کشورم می‌گیرم دنبال این هستم که دوستانم را بیاورم و دنبال این نیستم ببینم ورزش کشور کجا است.



دادکان ادامه داد: این حرف من توهین و بی احترامی نیست، ولی ببینید چقدر جوانان ایران به کشور‌های دیگر رفته‌اند. منظورم قهرمانان ملی است. چقدر مشکلات دوپینگ در ورزش ما هست. چه کسی رسیدگی می‌کند؟ فساد در ورزش ما وجود دارد، ولی چه کسی رسیدگی می‌کند؟ هیچکس. فقط می‌گوییم باید پیشرفت کنیم. همه چیز را فدای آن چند مدال المپیک کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سئوال که گزینه شما برای ریاست فدراسیون فوتبال چه کسی است؟ تاکید کرد: دنبال آدمش نگردید. تخصص، تجربه، دانش و مسئولیت اجتماعی ملاک‌های مدیریت در دنیا است. دنبال کسی باشیم که این ملاک‌ها را داشته باشد.

دادکان درباره اینکه آیا ممکن است وزارت ورزش هم گزینه خاصی برای ریاست فدراسیون فوتبال داشته باشد، اظهار کرد: قطعاً این کار را می‌کنند. صراحتاً به شما می‌گویم که این کار را می‌کنند. این چه چیزی بود؛ مگر آن‌ها - مسئولان وزارت ورزش- از اول خودشان را برای رای دادن و بودن در مجمع آماده نمی‌کردند. آن‌ها به عنوان ناظر به مجمع می‌آمدند. چند سال اساسنامه طول کشید که یک بندش همین بود که از رای دادن حذف شوند. بخشی از آن هم قابل قبول است، ولی اعمال نظر مطلق ممنوع است.

 رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در خصوص ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی در لیگ ایران گفت: تمام این قرارداد‌ها را ببینید که چه مدیرانی امضا کرده‌اند. چرا به این نتیجه می‌رسند خارجی نیاوریم؟ چون بلد نیستند قرارداد ببندند. برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس چه مشکلاتی از نظر مالی ایجاد کردند. مدیران این دو باشگاه را وزارت ورزش تعیین می‌کند.

دادکان در واکنش به اینکه خودش هم گزینه مدیرعاملی پرسپولیس بوده است، گفت: همیشه اسم من مطرح می‌شود، اما یک نفر دیگر انتخاب می‌شود. با من پیشکسوتان پرسپولیس صحبت کردند و مسئولان، به اسم و فامیلی من حساسیت خاصی دارند. گرداندن پرسپولیس خیلی راحت است. باشگاه پرسپولیس یک تیم با ۳۰ بازیکن دارد، اما هر سال این همه مشکل دارد. آخرش هم بدهکار است و این همه جمعیت تحت فشار قرار می‌گیرد؛ چرا؟ چون مدیر با تعمق انتخاب نمی‌شود. کسی هم مسئولیت نمی‌پذیرد.

وی که با برنامه صبحگاهی شبکه دو سیما صحبت می‌کرد، گفت: پول‌های پرسپولیس کجاست؟ چه کسی دنبال فساد رفت؟ فقط دنبال این هستیم ویترین را ببینیم. الان به دنبال این هستیم بگوییم پرسپولیس در آسیا قهرمان شده است که این برای هر ایرانی باعث افتخار است، ولی خیلی چیز‌ها پشت آن پنهان می‌شود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اظهار کرد: یک مدیر انتخاب کنید این کاره باشد و فوتبال و قرارداد‌ها و بازیکنان را بشناسد و سلامت کار کند. مدیری که می‌گذارید اول از همه برای خودش لباس تهیه می‌کند و اول مشکل مالی خودش را حل می‌کند. چه توقعی داریم؟ چرا در این مملکت باید به اینجا برسیم که ملاک‌های دنیا را اجرا نمی‌کنیم؛ نه فقط در فوتبال بلکه در وزارتخانه‌های دیگر هم همینطور است. انتخاب‌ها همه جا بیراهه است. اگر کسی مردم، نظام و دینش را دوست دارد معیارهایش هم خداپسندانه است.

دادکان یادآور شد: علاوه بر تخصص، دانش و تجربه برای مدیریت، در ایران یک چیز من درآوردی دیگر هم اضافه کرده‌اند که مدیر انتخابی متعهد باشد. همه جای دنیا تعهد است، ولی نه اینکه ملاک اول باشد. از صدر تا پایین ورزش می‌گویند مسلمان و متعهد هستند یک دانه‌اش هم اجرا نشده است. همه خلاف‌ها و دود‌هایی که از گور‌ها بلند می‌شود از این آدم هاست که تجربه، دانش و تخصص و تعهد ندارند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پایان گفت: ما در فیفا بیش از ۲۸۰ پرونده در این چند سال داشتیم که همه را محکوم شدیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها