يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۰۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۳۰ آذر ۱۳۹۹
یک رسانه لبنانی در گزارشی از تحرکاتی که در دو شبکه« ام بی سی» و العربیه» برای سعودی کردن کامل آن و نقشی که ولیعهد سعودی در این میان همزمان با تلاش های سازش اعراب و تل آویو دارد، پرده برداشت.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی با عنوان «کودتا برای سعودی کردن مجموعه ام بی سی و العربیه؛ نقش بن سلمان چیست»، آورده است: شبکه های «ام بی سی» و «العربیه» که از امارات پخش می شوند؛ شاهد تصمیمات غافلگیرکننده ای بوده است و یک رسانه لبنانی از آن به عنوان انقلابی یاد کرده است و آن بازگشت «سام برنیت» به سمتش به عنوان رئیس اجرایی «ام بی سی» و برکناری «مارک آنتوان دالیوین» بود و نیز قطع همکاری العربیه با برخی از کارکنانش بود.

الاخبار لبنان می نویسد: یکسال پس از برکناری برنیت و جانشینی دالیوین به جای وی، کارکنان با بازگشت برنیت به سمتش بدون اعلام قبلی شوکه شدند. آنچه در راهروهای ام بی سی می گذرد تبادل سمت میان برنیت و دالیوین با دستور مقامات سعودی است.

این رسانه لبنانی آورده است: این در واقع همواره کننده مسیر سعودی کردن شبکه ام بی سی از حیث رسانه ای و سیاسی است و از این رو برنیت عهده دار این مسئولیت شد تا نقطه پایانی برای انتقال ام بی سی به ریاض باشد و پس از آن «ماجد بن عبدالعزیز آل ابراهیم» مدیر شبکه ام بی سی شود.این در واقع همواره کننده مسیر سعودی کردن شبکه ام بی سی از حیث رسانه ای و سیاسی است و از این رو «برنیت» عهده دار این مسئولیت شد تا نقطه پایانی برای انتقال ام بی سی به ریاض باشد و پس از آن «ماجد بن عبدالعزیز آل ابراهیم» مدیر شبکه ام بی سی شود.

الاخبار گزارش داد: ماجد برادر زاده «ولید آل ابراهیم» موسس شبکه و نزدیک به بن سلمان است و در حال حاضر مقدمه سازی برای وی و تقویت جایگاهش برای انتقال شبکه ای که در قرن گذشته تاسیس شد به ریاض به شکل نهایی طی دو سال آینده و شاید زودتر از آن است.

این رسانه نوشت: ماجد ویترین تغییرات سعودی است که همزمان با روند سازش با رژیم صهیونیستی که کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال انجام آن هستند.

الاخبار در ادامه می نویسد: همزمان با تحولات در شبکه ام بی سی، کارکنان در شبکه العربیه بر این باورند که تغییرات در شبکه العربیه هم در راه است و پس از تعیین «ممدوح المهینی» به عنوان مدیر شبکه های «العربیه» و «العربیه الحدث» در یکسال قبل، شرایط ایجاب کرد که همزمان با شیوع کرونا ماموریتش را برعهده بگیرد.

این رسانه از تغییرات در بخش هایی از شبکه العربیه خبر داده و گزارش داد: هرچند که تصمیمات اداری در العربیه و ام بی سی از یکدیگر جدا هستند اما هر دو بازوی سعودی هستند و تحت کنترل محمد بن سلمان ولیعهد سعودی هستند.

الاخبار نوشت: بدون اعلام قبلی شبکه العربیه برخی از کارکنان خود از جمله «جمیل ضاهر» را که بیش از ۲۶ سال در این شبکه فعالیت کرده، اخراج کرده است و بهانه در این زمینه هم حقوق بالای آنهاست به ویژه که شبکه تصمیم به کاهش بودجه برنامه خود را به علت کرونا گرفته است. کارکنان العربیه همچنین انتظار دارند که به بهانه بحران مالی ناشی از کرونا هم برخی از آنها تعدیل و اخراج شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها