يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۲۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۷ دی ۱۳۹۹
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بررسی مجدد لوایح مرتبط با FATF گفت: همگان باید فارغ از هرگونه جو سازی مخرب و البته بی تاثیر، اجازه دهند که بررسی‌ها انجام شود و البته از نظرات کارشناسان متعهد استقبال خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بررسی مجدد لوایح مرتبط با FATF گفت: همگان باید فارغ از هرگونه جو سازی مخرب و البته بی تاثیر، اجازه دهند که بررسی‌ها انجام شود و البته از نظرات کارشناسان متعهد استقبال خواهد شد.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از نمایندگان فراکسیون «گام دوم» مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن سخنان نمایندگان، با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و اعلام آمادگی نسبت به افزایش این دیدارها و تعامل بیشتر میان نمایندگان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به محرومان و قشرهای آسیب پذیر، التفات به مسائل و مشکلات فرهنگی، اعتنا به امور نظری مربوط به زیربناهای فکری و تحولی در حوزه حکمرانی بر اساس اندیشه های الهی و قرآنی ،پرهیز از روزمرگی در امور جاری کشور و توجه دائمی به خودسازی و خودشناسی و تزکیه نفس را مورد تاکید قرار داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای سخنان خود در پاسخ به سخن یکی از نمایندگان در خصوص لزوم توجه به مباحث نظری و تئوریک در گام دوم انقلاب گفت: متاسفانه در اثر روزمره شدن بسیاری از فعالیت های بخش ها و بسیاری از امور در طول سالهای متمادی از بحث های مبنایی و زیر بنایی غلفت کرده ایم و این موضوع باید از سوی همه ارکان نظام و افرادی که در مسند امور هستند مورد توجه قرار گیرد تا در گام دوم انقلاب شناخت بهتر و بیشتری نسبت به زیربناهای فکری و نظری نظام جمهوری اسلامی ایران و تفاوت های ماهوی آن با نگاه غربی به انسان،حکومت و مسائلی از این دست صورت گرفته و این امور به خوبی با همکاری نظریه پردازان و اندیشمندان دلسوز و متعهد تبیین و تدوین شود.

آملی لاریجانی در ادامه افزود: پرسش اینجاست که در نظام اسلامی و با گذشت سالها از استقرار این نظام بی بدیل و بنای جدیدی که در دنیا پی ریزی کرده ایم، باید به هر میزان که بتوانیم در ماهیت و چیستی حکومت و نظام اسلامی و تقابل های فکری و نظری دیدگاه اسلامی و غربی کار علمی کنیم و پژوهش های بنیادی انجام دهیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با پرهیز دادن افراد و گروه های مختلف نسبت به «شعار گرایی» و اکتفا به «اصطلاح سازی صرف» در مباحث اندیشه ای و نظری در مقابل اندیشه ها و دیدگاه های غربی گفت: در کنار تمام امور روزمره و البته لازم و ضروری کشور، باید نیم نگاهی جدی هم به مباحث نظری داشته باشیم و بدانیم که دنیای غرب تنها محدود به سیاستمداران غربی و ترامپ و ماکرون و امثال آنها نیست، بلکه باید مبانی فکری آنها را نیز به خوبی شناخت و بررسی کرد که، تقابل دیدگاهی آنها با نگاه اسلامی و دینی چیست.

آملی لاریجانی تصریح کرد: بخش نظری (تئوریک) مدل حکمرانی اسلامی و دینی در کنار بخش اجرایی آن بسیار مهم است و البته این بحث ها شاید در حوصله جامعه و مردم نباشد اما منافاتی ندارد با اینکه نمایندگان محترم مجلس و دیگرانی که مسئولیتی در نظام اسلامی دارند بنیان و بستر بررسی های نظری این چنین را با کمک اندیشمندان خارج از امور اجرایی فراهم آورند تا در گام دوم انقلاب تحول انقلابی که برازنده نظام جمهوری اسلامی است به تصویر کشیده شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه درباره ضرورت تضمین اجرای سیاست های کلی نظام و آنچه در مجمع تشخیص بررسی، تصویب و ابلاغ می شود اظهار کرد: اجرای سیاست های کلی نظام در برخی موارد مغفول مانده و همین غفلت ها موجب اختلال در روند امور و بروز مشکلات شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه و در پاسخ به اظهار نظر نمایندگان در خصوص طرح اصلاح قانون ریاست جمهوری در مقام عضویت در شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان به عنوان یک نهاد مهم نظام جمهوری اسلامی، گرچه همواره در خصوص اصلاح قانون انتخابات دغدغه داشته است ولکن طبق قانون اساسی قبل از مصوبه مجلس هیچ گونه اظهار نظری نخواهد داشت و تا کنون نیز اقدام پیشینی خارج از وظیفه قانونی خود در این خصوص انجام نداده است و اینجانب نیز به نوبه خود با عنوان عضوی از اعضای شورای نگهبان همواره تاکید کرده ام که وظیفه شورای نگهبان رسیدگی به انطباق مصوبات مجلس با موازین شرع و قانون اساسی است و این یعنی رسیدگی پسینی؛ اینکار هم با شأن شورای نگهبان سازگارتر است و هم با شأن مجلس.

آیت الله لاریجانی افزود: همه نهادهای نظام جمهوری اسلامی باید در چارچوب قانونی خودشان کار کنند چرا که به نفع همه است و غیر از آن می تواند موجب بروز مشکلات جبران ناپذیری گردد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ظرفیت های قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در همه ساحتها، از حقوق شهروندان گرفته تا رعایت حال محرومان و ساختارهای قانونی بسیار فوق العاده است منتها باید این ظرفیت ها به خوبی تبیین شده و مورد سنجش های دقیق قرار گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن مجدد لوایح اف ای تی اف در مجمع تشخیص پس از ارجاع مقام معظم رهبری گفت: همانطور که در جلسه اخیر مجمع مطرح کردم،همگان باید فارغ از هرگونه جو سازی و فضاسازی های مخرب و البته بی تاثیر بر اراده اعضای مجمع، اجازه دهند که مجمع در این زمینه بررسی های خود را انجام دهد و البته در این راه حتما از نظرات و سخنان کلیه دلسوزان و کارشناسان متعهد استقبال خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع اف ای تی اف را بسیار پیچیده دانست و افزود: متاسفانه عده ای با جو سازی در تلاشند توجه افکار عمومی را با موضوعاتی مانند تامین دارو و واکسن کرونا و امثال آن به سمت و سوی دیگری معطوف سازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها