کد خبر: ۴۸۲۳۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۰۹ دی ۱۳۹۹
امروز نخستین تزریق انسانی واکسن کرونا بر روی چند نفر از داوطلبان انجام شد.
به گزارش پایگاه 598، همان طور که ستاد اجرایی فرمان امام وعده داده بود با صدور مجوز آغاز آزمایش بالینی واکسن کرونا؛ امروز نخستین تزریق انسانی بر روی چند نفر از داوطلبان انجام شد.

اولین بانوی ایرانی که تست واکسن بر وی انجام شد دختر دکتر مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بود.

 
دو روز پیش، دکتر نمکی، وزیر بهداشت گفته بود: در تامین واکسن از همه مهمتر، کار عظیم و حماسی دانشمندان ایرانی در تولید واکسن داخلی است. خوشبختانه مراحل تست انسانی اولین واکسن ایرانی از این هفته شروع می‌‌شود و یک واکسن دیگر نیز از هفته آینده مجوز تست انسانی را می‌‌گیرد. مردم عزیز باور کنند که ما یک قدمت حدود یک قرنی در تولید واکسن در پاستور و رازی داریم. ما توانمندی تولید واکسن را داریم.

وزیر بهداشت یادآور شد: عزیزانی که در تولید واکسن ایرانی با ما همکاری دارند، دلسرد نشوند. به بانویی که در تیم تحقیقات در کنار ما است، حملاتی شده و اینها همه برای این است که آنها کنار بکشند اما می‌‌دانیم که مقتدرتر و توانمندتر از آن هستند که از این صحنه پا پس بکشند و در آینده نزدیک اثبات می‌‌کنیم که واکسن داخلی بر خیلی از واکسن‌‌هایی که در دنیا می‌‌سازند، ارجح است.

دومین داوطلب تزریق واکسن کرونای ایرانی
دومین تست واکسن هم بر روی یکی از مدیران ارشد مجموعه ستاد اجرایی انجام شد. واکسن کرونای ایرانی به «عسکری» معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تزریق شد.
                  
 

«عسکری» پس از تزریق واکسن ایرانی کرونا گفت: این واکسن کاملا ایمن است، ان‌شاءالله در مراحل بعدی این موضوع ثابت خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها