يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۰۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۲۹ دی ۱۳۹۹
سایت نزدیک به حزب اعتدال و توسعه می‌گوید مقامات دولتی باید پاسخگوی ریزش‌های پیاپی بورس باشند.

به گزارش پایگاه 598، سایت نزدیک به حزب اعتدال و توسعه می‌گوید مقامات دولتی باید پاسخگوی ریزش‌های پیاپی بورس باشند.

سایت آفتاب با اشاره به ریزش دنباله‌دار بورس می‌نویسد؛ شاخص کل بورس اخیراً وارد کانال یک میلیون و 100 هزار واحد شد. یک تحلیلگر بازار سرمایه در این باره می‌گوید: اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع کرونا، ریزش بازارهای جهانی و دلار ۱۴ هزار تومانی، بازار پرقدرت بالا می‌رفت به طوری که بازار بیش از ارزش ذاتی خود معامله می‌شد. در آن روزها بازار بیش‌واکنشی داشت و نه تنها توجهی به اخبار منفی نمی‌کرد بلکه به اخبار مثبت بیش از حد وزن می‌داد. درحال حاضر پارادایم فکری بازار برعکس شده است.

در اوایل ریزش بازار در مرداد و شهریور، این پیشنهاد مطرح شد که برای جلوگیری از روند ریزشی بازار، باید تجدید ارزیابی از محل دارایی‌های استهلاک‌ناپذیر یعنی از محل املاک و دارایی اجرایی شود. البته در آن زمان با این پیشنهاد مخالفت شد و بارزترین مخالف هم گروه شستا بود. بسیاری از افرادی که این صندوق را خریداری کرده بودند مردم عادی بودند که سررشته‌ای از بورس نداشتند و فقط بر اساس سبقه دارا یکم اقدام به خرید کرده بودند.

بازار به طور باورنکردنی به اخبار مختلف وزن می‌دهد. رئیس‌جمهور از آزاد شدن ارزهای بلوکه‌شده و دلار ۱۵ هزار تومانی صحبت می‌کند، بازار به آن وزن می‌دهد. هرچند نرخ دلار کاهشی است اما بازار بورس میزان کاهش را حساب و کتاب نمی‌کند. این ریزش منطقی نیست. فقط باید گفت این اتفاق آثار اقداماتی است که در گذشته صورت گرفته است.

رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و... در مورد بازار صحبت کردند و مردم به این بازار اعتماد کردند و ضربه بدی خوردند.

امیدواریم شاخص کل در محدوده یک میلیون و 50 تا یک میلیون و 100 هزار واحد بایستد. با حرف چیزی درست نمی‌شود. در هفته قبل، چند جلسه بین آقای جهانگیری، وزرا و حقوقی‌های بازار برگزار شد اما اتفاق مثبتی رخ نداده است. زیرا دیگر پولی در اختیار حقوقی‌ها نیست و از طرف دیگر صندوق‌های بازنشستگی پول لازم دارند و سهم می‌فروشند.

دولت حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان پول از بازار بیرون برد و مردم را به حضور در بازار تشویق کرد بنابراین باید پاسخگو باشد. حداقل باید از وزیر اقتصاد و رئیس‌جمهوری سؤال شود که شما که مردم را برای حضور در بازار سرمایه تشویق کردید، الان چه پاسخی برای مردم دارید؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها