يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۲۰۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به بیان توضیحاتی درخصوص عواقب عکس برداری پزشکان از بیماران بدون اجازه آن‌ها پرداخت.
به گزارش پایگاه 598، حسین کرمانپور مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که آیا عکس گرفتن پزشکان با بیمارانی که جزء اشخاص معروف هستند، جرم محسوب می‌شود؟ گفت: چنانچه بیمار به پزشک خود اجازه داده باشد که او عکس بگیرد، این اقدام جرم نیست و انجام این کار مشکلی ندارد، اما اگر بیمار چه از افراد معروف باشد و چه نباشد، به پزشک چنین اجازه‌ای نداده باشد و یا اصلا در وضعیتی نباشد که بتواند، این اجازه را بدهد، انجام این کار جرم محسوب می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به اینکه حتی اگر صدا و سیما هم بدون اجازه از بیماران فیلم برداری کند، جرم است، افزود: به پزشکان خاطی در این مورد تذکر داده می‌شود و درج در پرونده صورت می‌گیرد و چنانچه آن‌ها به دلیل انجام این کار شاکی خصوصی داشته باشند، برایشان محکومیت قضایی تعیین می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در صورت چنین اقدامی پروانه پزشک خاطی باطل شود؟، اظهار کرد: باطل کردن پروانه پزشکی حکمی قوی و به مثابه خارج کردن یک پزشک از حیز انتفاع است و باید جرم سنگینی صورت گرفته باشد و برای چنین اقدامی پروانه پزشکی باطل نمی‌شود اما در صورتی که پزشک بدون اجازه از بیمار خود عکس بگیرد، به پزشک خاطی در این مورد تذکر داده می‌شود و درج در پرونده صورت می‌گیرد و چنانچه شاکی خصوصی داشته باشد، برایش محکومیت قضایی تعیین می‌شود که تمام این اقدامات برای یک پزشک خوب نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها