أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۳۲۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
مالکان واگذاری پرسوال و ابهام پالایشگاه کرمانشاه با نصب یک بنر به آیت الله رئیسی دهن کجی کردند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از تحریریه، پالایشگاه کرمانشاه که پس از پالایشگاه آبادان دومین پالایشگاه کشور است در سال 1395 و در یک واگذاری جالب به قیمت ناچیز به یک شرکت که کار لبنایت می کرد واگذار شد.

در این باره ایرنا نوشت، قیمت پایه سازمان خصوصی سازی برای شرکت پالایش نفت کرمانشاه، ۱۷۹ میلیارد تومان بود اما شرکت لبنیات بیستون برای تصاحب آن «۲۱۰ میلیارد تومان» پیشنهاد کرد و برنده مزایده شد. خریدار خوش‌شانس، شرایط خوبی هم برای پرداخت بهای پالایشگاه داشت؛ او فقط ۱۰ درصد قیمت را به صورت نقدی پرداخت کرد. پس از ۲ سال تنفس، هشت سال دیگر وقت دارد تا بقیه پول را در اقساط ۶ ماهه تسویه کند. یعنی طی چهار سال گذشته کمتر از یک سوم قیمت را به دولت پرداخت کرده و هنوز دو سوم مبلغ باقی مانده است.

درحالیکه به نوشته مشرق، رئیس دستگاه قضا در نشست خبری متعاقب سفر اخیر خود به استان کرمانشاه با اشاره به برخی نگرانی‌ها درباره نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه گفت: این موضوع باید با توجه به گزارش مراجع نظارتی و سازمان خصوصی‌سازی و بدون اخلال در روند فعالیت و تولید پالایشگاه، در هیئت داوری بررسی و درباره آن تصمیم گیری شود.

واگذاری یک پالایشگاه در مرکز شهر و با دهها هکتار زمین به قیمت 210 میلیارد تومان آنهم به صورت اقساط 8 ساله! که با تورم عجیب چند سال اخیر چندین برابر گرانتر هم شده، اما خریدار هنوز اقساط را هم پرداخت نکرده باعث سرخوردگی شدید مردم کرمانشاه شده و مالکان بحث برانگیز این مجموعه با نصب بنری با تاکید بر واگذاری موفق! پالایشگاه کرمانشاه عملا نظر رئیس قوه قضائیه را رد کرده و واگذاری را درست و بی ایراد دانستند.

ظاهرا نیازی به پیگیری بیشتر قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور نیست و اشخاص مذکور رای نهایی را صادر کرده اند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها