يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۶۹۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
در دنیای سیاست رد و بدل کردن نامه، پیام‌ها و حتی پیشنهادات بین سران حکومت‌ها امری نرمال و طبیعی است. تا جایی که بارها سران کشورهای مختلف به صورت رسمی و علنی و حتی غیرعلنی مبادرت به ارسال پیام برای رهبرانقلاب داشته‌ و بالعکس، رهبرانقلاب نیز اقدام به چنین امر مرسومی کرده‌اند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در دنیای سیاست رد و بدل کردن نامه، پیام‌ها و حتی پیشنهادات بین سران حکومت‌ها امری نرمال و طبیعی است. تا جایی که بارها سران کشورهای مختلف به صورت رسمی و علنی و حتی غیرعلنی مبادرت به ارسال پیام برای رهبرانقلاب داشته‌ و بالعکس، رهبرانقلاب نیز اقدام به چنین امر مرسومی کرده‌اند.

Image result for آیا انتقال پیام رهبر انقلاب به پوتین توسط رئیس مجلس حاوی نکته مهمی است؟

به گزارش کانال خبری رجانیوز، این انتقال پیام‌ها توسط روسای مجلس پیشین و مشاوران و دیگر مقامات رسمی کشور انجام شده است. در همه این موارد بیشتر از اینکه چه کسی پیغام را به مخاطب منتقل کند مساله چیستی پیام و نویسنده آن است که مورد توجه تحلیل‌گران بین‌المللی قرار می‌گیرد. اما اخیرا این اتفاق در ایران به مناقشات سیاسی آلوده شده است.

سفر قالیباف به مسکو و انتقال پیام رهبرانقلاب به پوتین در حاشیه‌ این سفر و سپس لغو دیدار مستقیم وی با پوتین به دلیل پروتکل‌های بهداشتی کاخ کرملین از سوی منتقدین رئیس مجلس مورد تمسخر قرار گرفته و از سوی دیگر توسط تیم مشاوران و نزدیکان قالیباف به مانوری برای کسب اعتبار سیاسی تبدیل شده است.

به عنوان مثال احدیان از حامیان برجام و مشاوران رسانه‌ای قالیباف در توییتی نوشته : «تخریب‌گران می‌خواهند این نکته که رهبرانقلاب تاکید داشتند در این مقطع مهم، پیام تاریخی خود را فقط از طریق آقای قالیباف منتقل کنند، به حاشیه برانند!»

این اغراق‌گویی با هشتگ #معتمدنظام به گونه‌ای است که گویا اگر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نبود رهبرانقلاب هیچ فردی را برای انتقال پیام به مسکو نداشته و شخص ایشان از محتوای پیام مهمتر بوده است!

‏در ادامه این اغراق‌گویی مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس مدعی شده که انتقال پیام توسط قالیباف همه موضوعات دیگر را به حاشیه تبدیل کرده است. او نوشته است: «تاکید بر اینکه پیام باید دقیقا در همین زمان، بدون تاخیر و توسط آقای قالیباف به روس ها منتقل شود، در عالی ترین سطح انجام شده و همه موضوعات دیگر را به حاشیه تبدیل کرده است.»

نکته دیگر اینکه مشخص نیست چرا نزدیکان قالیباف به خود اجازه می‌دهند برای کسب وجهه سیاسی برای رئیس مجلس اخبار مهم، راهبردی و حاوی پیام‌های بین‌المللی را به بازی سیاسی تقلیل دهند.

به عنوان نمونه معلوم نیست چرا آقای توانگر که یکی از نمایندگان لیست قالیباف و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس است باید منبع اخبار سفر قالیباف به روسیه باشد. یا اساسا چرا قبل از تایید رسمی دیدار و هماهنگی‌های لازم این اتفاق رسانه‌ای شده است؟

حتی مشخص نیست چرا وجود پیام مهم رهبرانقلاب که از طریق رئیس مجلس باید به دست رئیس جمهور روسیه برسد از هفته‌ها قبل در محافل و کانال‌های تلگرامی سیاسی و مشکوک و نزدیک به یک جریان خاص سیاسی رسانه‌ای شده است.

ایران در عالی‌ترین سطح بارها پیام‌های مختلف دریافت و ارسال کرده است، اگر قرار بود که هر بار چنین حاشیه‌هایی توسط انتقال‌دهندگان و دریافت کنندگان پیام بوجود بیاید بسیاری از تحولات دیپلماتیک کشور نه تنها به بازی‌های سیاسی آلوده میشد که از اعتبار پیام‌ها نیز می‌کاست.

به نظر میرسد رئیس مجلس باید در مقابل چنین حاشیه‌سازی‌هایی بایستد و مانع از تکرار این اشتباهات و کسب اندوخته سیاسی از موقعیت‌های مهم بین‌المللی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها