يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۷۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
رسانه‌ها از مرگ وزیر خارجه اسبق آمریکا که در زمان «رونالد ریگان» رئیس جمهور دهه ‌80 میلادی ایالات متحده عهده دار این سمت بود، خبر دادند.
به گزارش پایگاه 598 ، رسانه‌های آمریکا یکشنبه شب از مرگ «جورج شولتز» وزیر خارجه اسبق آمریکا خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری «فاکس نیوز» «جورج شولتز» وزیر خارجه اسبق آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران در سن  100 سالگی درگذشت. شولتز که در زمان «رونالد ریگان» رئیس جمهور وقت آمریکا در دهه 80 میلادی وزیر خارجه این کشور بود، به مذاکرات خاتمه جنگ سرد بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی سابق کمک کرد.شولتز همچنین اقدام آمریکا در خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد را اشتباهی بسیار بزرگ خواند.

وی مواضع ضد ایرانی داشت و در مصاحبه‌‌ای به دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور پشیین آمریکا توصیه کرده بود مواضع سخت‌تری را در قبال ایران برگزیند. جورج شولتز از جمله مقامات اسبق آمریکا بود که در نامه‌ای خواستار لغو قراردادهای شرکت‌های هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس با ایران شده بودند.

جورج شولتز در کابینه آمریکا به چهار سمت رسید و در  سمت‌هایی چون وزیر کار، خزانه داری، امور خارجه و رئیس اداره مدیریت و بودجه آمریکا فعالیت کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها