أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۳۸۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
۵۷ درصد نقدینگی به دلخواه خلق شده است
درحالیکه در فضای سیاسی کشور هرگونه افزایش نقدینگی حتی با هدف ترکیب با بخش واقعی اقتصاد تقبیح می شود، بانک ها به دلخواه مسئول افزایش 57 درصد نقدینگی در 7 سال اخیر هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تحریریه، بانک های خصوصی در وضعیت نبود مقررات کافی و قدرت سیاسی حیرت آوری که دارند به دلخواه رفتار کرده و بدون توجه به مجلس و سیاست های اقتصادی کلان کشور هرگونه که بخواهند خلق پول می کنند.

1580 هزار میلیارد تومان به چه کسانی رسید؟

اضافه برداشت بانکهای خصوصی از منابع بانک مرکزی و رشد ضریب فزاینده خلق پول موجب خلق ۱۵۸۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی یعنی بیش از ۵۷ درصد کل نقدینگی ایجاد شده در 7 سال اخیر بوده است.

علیرغم اینکه در ایران از خلق پول هیولا ساخته شده و هرگونه خلق پول حتی اگر در حد 1500 میلیارد تومان برای کمک به کشاورزان باشد محکوم می شود، اما در برابر خلق پول روزانه بانک های خصوصی سکوت محض حاکم است و برای تامین مخارج دولت در شرایط خاص هم از دولت و مجلس می خواهند به سمت استقراض از همین بانک ها با خرید اوراق بدهی همراه با بهره ۲۰ درصد سود اقدام شود.

معنای این گزاره این است که دولت به جای اینکه راسا خلق پول کند؛ خلق پول را به بانک های خصوصی بسپارد و سپس همین پولی که خود به آنها داده است(بوسیله بانک مرکزی) را با نرخ بهره 20 درصد قرض بگیرد.

بودجه ریزی مبتنی بر هزینه دولت و تمام ناکارآمدی های مدیریتی کابینه مستاصل حسن روحانی که در همه زمینه ها فاجعه بار عمل کرده مسئول کمتر از 43 درصد تورم کنونی است و بیش از 57 درصد آن به شبکه ای از بانک ها تعلق دارد که نه تنها نقد نمی شوند، بلکه از آنها تعریف و تمجید نیز می شود. ایران یکی از معدود کشورهای جهان است که هم دارای بانک خصوصی است و هم تاکنون حتی یک بانک خصوصی آن ورشکسته اعلام نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها