يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۸۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
نماینده شبستر در مجلس با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی عده‌ای را به کاخ‌نشینی رسانده است، گفت: من به ضرس‌قاطع می‌گویم مفاسدی که در این چند سال به وجود آمده به رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی برمی‌گردد.
به گزارش پایگاه 598، جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره ضرورت اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت اظهار داشت: از همان نخست که کلیات لایحه بودجه توسط معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شد، مشخص بود که هر چقدر هم بر روی این بودجه کار شود باز هم نمایندگان آن را رد می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه برخلاف فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از ۴۰ درصد لایحه بودجه متکی به نفت بود، افزود: در سیاست کلان ما این است که هر سال بودجه‌ریزی صورت می‌گیرد، ساختار بودجه باید به گونه‌ای باشد که وابستگی ما را به نفت کم کند، بنابراین دولت باید در اصلاح بودجه اتکا به نفت را پایین بیاورد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: مگر اکنون ما می‌توانیم نفت بفروشیم؟ در خیال و توهمات که نمی‌شود بودجه‌نویسی کرد؛ اینکه آقایان فکر کنند چون سال بعد نیستند می‌توانند بودجه را فله‌ای بنویسند و مجلس آن را تأئید کند خیالی خام بود که نمایندگان به آن پاسخی قاطع دادند.

راستی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: مهم نیست که کدام تفکر بر سر کار می‌آیند، مهم این است که امورات مردم به درستی پیش برود. یکی از این مؤلفه‌ها نیز نقش لایحه بودجه است، بنابراین با این لایحه‌ای که دولت تقدیم مجلس کرد، دولت سیزدهم باید تمام وقت خود را به یقه‌گیری این و آن سپری می‌کرد.

وی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شاهد این بودیم که هزینه‌ها را بالا برده بودند، در حالی که درآمدها پائین آمده و مالیات را افزایش داده بودند.

نماینده مردم شبستر در مجلس با اشاره به جلسات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت:‌ نزدیک به ۵۰ مورد چیزهایی را در لایحه آورده بودند که نباید در لایحه درج می‌شد، مثلاً پروژه‌ای از گذشته بوده که باید در سال ۹۸ تمام می‌شد که در لایحه بودجه ۹۸ در این مورد بودجه اختصاص گرفته بوده، دوباره خارج از مقررات بودجه‌ریزی برای آن پروژه‌ها بودجه درنظر گرفته بودند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در یکی از شهرستان‌های کشور هنوز فرودگاه تعریف نشده است، اما آقایان برای مطالعه و کارهای مقدماتی آن بودجه‌ای کلان درنظر گرفته بودند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: ‌ارز ۴۲۰۰ تومانی را اگر کنار بگذاریم یک مشکل ایجاد می‌شود، اگر تثبت کنیم یک مشکل دیگر. اما من به ضرس‌قاطع به شما می‌گویم مفاسدی که در این چند سال به وجود آمده به رانت ۴۲۰۰ تومانی برمی‌گردد. ۴۲۰۰ تومان عده‌ای را از کوخ‌نشینی به کاخ‌نشینی رسانده است.

وی ادامه داد: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تأیید شود، مفسده ادامه می‌یابد، اگر تأیید نشود نیز جهش قیمت‌ها صورت می‌گیرد. آقایانی که پول گرفتند تا کالای اساسی بیاورند و امنیت غذایی و نهاده‌های دامی را تعیین کنند، نه تنها این کار را نکردند، همه را بردند و نیاورند، بلکه از کانال‌های دیگر در بازار آزاد با چندین برابر بیشتر فروختند و آخر نیز معلوم نشد که قضیه به کجا رسید، اما مابه‌التفاوت آن در جیب دزدها و دلال‌ها ریخته شد.

وی گفت: مجلس اگر ارز ۴۲۰۰ تومان را حذف کند و ارز ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومانی را جایگزین کند نیز نسبت به نرخ دلار در بازار بسیار کمتر است، چرا که اکنون دلار در بازار ۲۰ هزار تومان بوده و اگر حتی همین ۱۱ هزار و خرده‌ای نیز در لایحه بودجه آورده شود، قیمت‌ها باید دو الی سه برابر شود که کمر مردم را می‌شکند.

راستی با اشاره به اظهارات محمدباقر نوبخت در دفاع است لایحه بودجه اظهار داشت: نوبخت به گونه‌ای صحبت می‌کرد که انگار او طلبکار است و نمایندگان بدهکار. به جای اینکه پاسخ بدهد چرا ۴۰ درصد بودجه ۱۴۰۰ متکی به نفت بوده و یا ارز ۴۲۰۰ تومانی را پاسخ بدهد، توپ را به زمین مجلس می‌انداخت و البته با پررویی تمام می‌گفتند که ما مصوبه کمیسیون تلفیق را اجرا نمی‌کنیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس ضمن تأکید بر اینکه این تنش‌ها به نفع مردم نیست و باید بین مجلس و دولت تعامل صورت گیرد، گفت: تعامل اکنون مسیری یکطرفه دارد. ما هر چه سعی می‌کنیم این تعامل انجام شود و گره‌ای از گره‌های مردم باز شود، اما دولت همراهی نمی‌کند و به همه چیز رنگ سیاسی می‌پاشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها