أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۳۹۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
در حرم حضرت معصومه برگزار شد:
رویداد همنویسی استادان خوشنویسی «در خط محبت» به منظور ابراز ارادت به ساحت خاندان عصمت و طهارت و به ویژه شخصیت ارزشمند حضرت ابوطالب (ع) و حضرت معصومه(س) برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، رویداد همنویسی استادان خوشنویسی «در خط محبت» پیش از ظهر امروز در شبستان حضرت زهرا (س) در حرم حضرت معصومه (س) به همت دبیرخانه همایش حضرت ابوطالب (ع) و با سخنرانی آیت الله میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

رویداد خوشنویسی در تجلیل از شخصیت حضرت ابوطالب(ع)

دبیرخانه همایش حضرت ابوطالب (ع) در نظر دارد مجموعه برنامه‌های علمی، فرهنگی و هنری متعددی را در قالب‌های متنوع تا زمان برگزاری همایش در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ اسفندماه رقم بزند که این رویداد همنویسی نیز در همین راستا انجام پذیرفت.

محور این رویداد شخصیت ممتاز حضرت ابوطالب (ع) و خدمات ایشان به اسلام و دفاع از پیامبر (ص) بود و در آن اساتید خوشنویسی کشوری به صورت زنده به تحریر آثار با محوریت این شخصیت برجسته و خاندان عصمت و طهارت پرداختند.

در ادامه این برنامه آیت الله میرباقری با اشاره به شخصیت بی‌بدیل حضرت ابوطالب (ع) اظهار داشت: منابع معتبر بر موحد بودن ایشان و پدر بزرگوارشان تصریح دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت ابوطالب (ع) یک شخصیت استثنایی است و این از مظلومیت این شخصیت بزرگ است که با همه حمایت‌ها از پیامبر اکرم (ص) به او نسبت شرک داده می‌شود.

وی افزود: هنر ابزاری خوبی است که بوسیله آن می‌توان شخصیت حضرت ابوطالب (ع) را به همگان معرفی کرد و از برای برطرف کردن غبار مظلومیت از چهره ایشان بهره گرفت.

در اثنا این رویداد مجلس مدح و ثنا ویژه میلاد امام محمد باقر (ع) برگزار شد و شاعر اهل بیت (ع) مجید تال اشعاری را در مدح امام باقر (ع) بیان و مداحان اهل بیت (ع) نیز به مدیحه سرایی پرداختند.

در ادامه این رویداد حجت الاسلام والمسلمین احمدی تبار قائم مقام مجمع جهانی اهل بیت (ع) ضمن بازدید از این رویداد و آثار تولید شده در آن به خوشنویسان خدا قوت گفت و از زحمات آنان تقدیر کرد.

گفتنی است آثار تولیدی در این رویداد در نمایشگاهی که در حاشیه همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ اسفندماه به نمایش در خواهد آمد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها